Forskellen på ydelser mellem kawaski zx10 ~
Fra : Søren N

Dato : 07-09-02 09:54

På papiret er det mellem 10-14 hk forskel, afhængig af årg. på en zx10 og
zzr 1100 , men er der nogen der har et rullefeltsudskrift på en zzr 1100??
skriv venligst hvad der er lavet ved den..
En zx10 med zzr1100 potter kan yde 130,42 hk på en MJP 2000 dyno:
http://www.sonderborgmc.dk/testbaenk-filer/testbaenk-zx10_2002.jpg
En Honda CBR 1100xx yder ca 134,18 hk, men der står ikke om den er helt
standard..:
http://www.sonderborgmc.dk/testbaenk-filer/ludde_testbaenk_blackbird.jpg
Nogen der har erfaringer med overstående??
--
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Armand

Dato : 07-09-02 13:19

Søren N <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> På papiret er det mellem 10-14 hk forskel, afhængig af årg. på en
zx10 og
> zzr 1100 , men er der nogen der har et rullefeltsudskrift på en zzr
1100??

1100'eren har til forskel fartvind-trykladet luftfilter ("ram air") og
det er nærmest umuligt at måle værdien af dét system på et trullefelt
hvor der jo ikke passerer vind med en hasighed af 250 km/t!

Den bedste sammenligning får du ved at læse tests af de to modeller
derved at topspeed jo tydeligt viser mer-effekt.

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 09-09-02 10:04

> På papiret er det mellem 10-14 hk forskel, afhængig af årg. på en zx10 og
> zzr 1100 , men er der nogen der har et rullefeltsudskrift på en zzr 1100??
> skriv venligst hvad der er lavet ved den..

Nu har jeg været med til at rode en del med de motorer. Den umiddelbare
forskel er 50 ccm og zx11'eren ramair. Desuden er der en række mindre
forskelle på gearkasse, kobling osv.

Effektmæssig kan en normalt trimmet 10'er eller 11'er motor yde 125-130 hk
og med en god udstødning lidt mere.

Mads Lund
Ninja9RT