Fandens til XP
Fra : Per.K

Dato : 07-09-02 07:46

Saaatans til WinXP.
Efter jeg har fået dette indstaleret er det slut med at kunne køre capture

mit Asus V3800 PCI kort. Driverne kan simpelthen ikke indstaleres.
Asus ligger ikke inde med XP drivere til kortet (genialt).
Jeg har prøvet at ville køre capture med andre programmer, men samtlige
programmer
siger naturligvis at der mangler drivere til at køre capture med.
Den ellers så geniale VirtualDub kan heller ikke (driverne der mangler).

Ved nogen noget om hvornår at Asus tager sig sammen til at få lavet XP
drivere til al
deres hardware ?
Eller er man virkelig tvunget til at pille det kort ud, smide det i
skraldespanden og
købe sig et nyt kort der ER WinXP compatibel hele vejen igennem som ikke
indeholder ordet Asus i sig ?

Venligst Per

Fra : Hans

Dato : 07-09-02 07:52

Per.K wrote:

> købe sig et nyt kort der ER WinXP compatibel hele vejen igennem som
> ikke indeholder ordet Asus i sig ?

Asus er ikke en af de slemme på dette punkt, og kan vi blive enige om at
V3800 ikke just er et af de helt nye modeller længere?

mvh, Hans

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 07-09-02 10:31

"Per.K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skraldespanden og
> købe sig et nyt kort der ER WinXP compatibel hele vejen igennem som ikke

Undskyld, men har du prøvet med de drivere der ligger hér?:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/V38_34/

Så vidt jeg kan se er det både Detonator og capture-drivere, godtnok ældre,
men der står de er til XP.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per.K

Dato : 08-09-02 11:40

> [...]
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/NVIDIA/V38_34/
>
> Så vidt jeg kan se er det både Detonator og capture-drivere, godtnok

Den kendte jeg ikke lige, jeg var blot inde på deres http site og støve den
igennem
og der lå nemlig intet.
Godt nok er V3800 et gammelt kort, men det er et kort der virker (eller
gjorde)
under både 98 og Me.
Så må man håbe at det kommer til at capture kommer til at virke nu under XP.

Venligst Per

Fra : Per.K

Dato : 08-09-02 11:51

> [...]
> gjorde)
> under både 98 og Me.
> Så må man håbe at det kommer til at capture kommer til at virke nu under

Lavede lige en hurtig install test.
De er heller ikke WinXP compatible selv om at Asus påstår de er.
WinXP afviser installen da de ikke består compatibel testen den laver.
Så stadig intet fra Asus der virker til mit kort

Venligst Per

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-09-02 13:31

> [...]
> WinXP afviser installen da de ikke består compatibel testen den laver.
> Så stadig intet fra Asus der virker til mit kort

Er det ikke blot den der meddelelse om at de ikke er WHQL godkendt, og hvis
du fortsætter er det på eget ansvar? Så kan du nemlig godt prøve dem
alligevel, de er blot ikke godkendt af Microsoft.
Det er en procedure MS har indført i XP for ikke at få skylden hvis en
dårlig driver laver ged i systemet.
Hvis du vil være helt sikker, kan du evt. lave et gendannelsespunkt inden du
installerer dem.
Jeg har selv prøvet at køre med ikke-godkendte drivere uden de store
problemer.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per.K

Dato : 09-09-02 14:18

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> installerer dem.
> Jeg har selv prøvet at køre med ikke-godkendte drivere uden de store

Nej, WinXP siger at de ikke er godkendte og derfor vil install ikke
fortsætte,
klik OK for at afslutte.
Så de dutter desværre ikke de drivere.
Så jeg skal vist ud og investere i et desideret capture kort, har også
fundet et
på EDB Priser til ca. 4000 kr hvor at firmaet Osprey garanterer for at det
er fuld
WinXP compatibel (iflg deres egen hjemmeside).

Venligst Per

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-09-02 16:20

> hvis

snip-

> [...]
> er fuld
> WinXP compatibel (iflg deres egen hjemmeside).

Hehe, et sidste forsøg på at spare dig nogle penge: Det er sikkert fordi din
XP er sat op til at blokere for ikke-godkendte drivere.

Det klarer du sådan hér: Gå ind i
Kontrolpanel>System>Hardware>Driversignering.
Flyt markeringen til "Advar" (det har jeg selv, så jeg ved hvis en driver
ikke er godkendt), og klik ok.

Næste gang du prøver at installere driverne får du så valget mellem at
stoppe eller at fortsætte selvom de ikke er godkendt.

Det er vel nok 4000,- værd at gøre et forsøg til ?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per.K

Dato : 10-09-02 15:16

> [...]
> stoppe eller at fortsætte selvom de ikke er godkendt.
>
> Det er vel nok 4000,- værd at gøre et forsøg til ?

Stadig intet, nu kommer der en anden popup der siger:
Your system is not support.
Går jeg af bagvejen for at indstalere kommer der så en anden popup:
ERROR_NOTWIN95 - entry not found in the string table.

Så de er åbentbart overhovedet ikke XP compatible de drivere.
Så vejen forbi et nyt kort kan åbentbart ikke undgås.
V3800 er bare ikke WinXP comp.

Og til Bent, din link er desværre lidt død i det.
Selv www.tek-tips.com er død.

Venligst Per

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 10-09-02 17:06

> Stadig intet, nu kommer der en anden popup der siger:
> Your system is not support.
> Går jeg af bagvejen for at indstalere kommer der så en anden popup:
> ERROR_NOTWIN95 - entry not found in the string table.

Det lyder nu altså som om det er Win9x udgaven du har hentet :-/

Er det Win2KXP_2980.exe og WDM 1_11.ZIP du har prøvet at installere?
Hvilken af dem giver fejlen?

> Så de er åbentbart overhovedet ikke XP compatible de drivere.
> Så vejen forbi et nyt kort kan åbentbart ikke undgås.
> V3800 er bare ikke WinXP comp.

Tjah, mit V3400 kørte nu fint nok dengang jeg brugte dét på WinXP, så jeg
kan ikke rigtig forstå at V3800 ikke sku' ku'?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per.K

Dato : 12-09-02 12:22

> [...]
>
> Det lyder nu altså som om det er Win9x udgaven du har hentet :-/
>
> Er det Win2KXP_2980.exe og WDM 1_11.ZIP du har prøvet at installere?

Nu har jeg siddet og har tæsket over computeren og har endeligt fået
driverne til at
virke og kortet genkendes nu som et Asus kort, meeeen et lille problem er
der tilbage.
Min Virtual Dub kan ikke bruges til at køre capture med, den svarer ikke når
man vælger Capture AVI, så jeg er derfor tvunget til at hitte et nyt capture
program.
Ved du om Asus har opdateret deres eget capture program ?
Den på min original CD kan ikke indstaleres

Venligst Per

Fra : Per.K

Dato : 12-09-02 12:53

> [...]
> program.
> Ved du om Asus har opdateret deres eget capture program ?
> Den på min original CD kan ikke indstaleres

Fandt en Asus LIVE der er WinXP compatibel, så nu funker det hele igen.
Det er jo bar´ dæjli´

Venligst Per

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 12-09-02 15:38

"Per.K" <persen1@OHOHyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> når
> capture

> Fandt en Asus LIVE der er WinXP compatibel, så nu funker det hele igen.
> Det er jo bar´ dæjli´

Tjah, det var jo godt.
Det viser bare at man ikke skal give for hurtigt op.
Håber de sparede penge luner i lommen

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per.K

Dato : 12-09-02 20:46

> Tjah, det var jo godt.
> Det viser bare at man ikke skal give for hurtigt op.
> Håber de sparede penge luner i lommen
>
> Venlig hilsen
> Henrik

Egentlig ikke, der er et alt for stort hul i lommen
Fandt noget andet hardware jeg godt kunne bruge, men det er en helt anden
gruppe
det hører hjemme i.

Venligst Per

Fra : Daniel Andersen

Dato : 07-09-02 13:56

> Eller er man virkelig tvunget til at pille det kort ud, smide det i
> skraldespanden og
> købe sig et nyt kort der ER WinXP compatibel hele vejen igennem som ikke
> indeholder ordet Asus i sig ?

Hvad med at skifte til Windows 2000?.

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 08-09-02 11:53

Daniel Andersen wrote:

> Hvad med at skifte til Windows 2000?.
Asus V3400´s capture drivere der så vidt jeg husker er det samme som V3800
duer mildest talt ikke optimalt under 2K så det er ikke en superløsning i
mine øjne.

MVH
Carsten Steffensen

Fra : Bent Lund

Dato : 09-09-02 15:45

"Carsten Steffensen" <cs@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Asus V3400´s capture drivere
Hej inden du køber noget kan du evt. prøve denne hjemmeside, hvor jeg fik
problemet med XP og mit V7700 kort løst. Godt nok lidt besværligt, men det
virker.
http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/66/lev3/68/pid/749/qid/155668
Der står noget lidt nede på siden.

Hilsen