ftp adgang som et diskdrev???
Fra : bbj@itplus.dk

Dato : 21-02-01 09:42

Hejsa

Er der nogen der kender til om der findes et program der kan agere som
en harddisk i MacOS, men som er en ftp adgang til en anden computer.

Jeg er træt af de forskellige protokoller mellem wintel og macos, så
hvis jeg sætter en ftp server op på min wintel maskine, så ville det
være rart hvis jeg kunne mounte det som en "harddisk" på min macos
desktop.

En der nogen der kender til et sådant produkt eller noget der minder
om det.
Og nej det er ikke et almindeligt ftp program jeg leder efter

MVH Brian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-02-01 17:13

<bbj@itplus.dk> wrote:

> [...]
> om det.
> Og nej det er ikke et almindeligt ftp program jeg leder efter

NetFinder ser ud som om, at det er en del af Finder så prøv det.

--
René

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 21-02-01 21:18

<bbj@itplus.dk> wrote:

> [...]
> om det.
> Og nej det er ikke et almindeligt ftp program jeg leder efter

Ikke helt som en disk, men i stedet som et vindue:

Network Browser (Netværksbrowser) -> venstre symbol, vælg Connect To
Server (Forbind til fællesarkiv), indtast IP-nummer eller adresse, login
som registreret bruger eller anonymt.

Dog kan man kun bevæge sig rundt på ftp-serveren i et vindue, men man
kan "klappe" mapper op ligesom i Finder-lister.

Det er nok det tætteste jeg kan komme i tanker om - uden at lede snakken
hen på Win2000 Server eller lignende fornøjelser.

Thomas Tvegaard