Øv jeg fandt en del af en tand ;o(
Fra : Morten Juel

Dato : 06-09-02 21:23

Hejsa NG

Så skulle der skiftes olie på min DR350, og da bundproppen kom af, røg der
den yderste del af et tandhjul med ud ;o(( delen er ca 4mm bred og en 3mm
høj.. hvad helvede skal jeg gøre, motoren går skide godt, der er intet at
bemærke, skal jeg køre, eller komme med det stor suk og skille hele
svineriet ad ?, lad os sige det er det yderste af en tand fra et af
gearhjulene, så slider den vel bare de andre hjul eller ?? jeg er jo på den
anden side ikke meget for at skille den ad når den nu køre så godt

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk

Fra : RpR

Dato : 06-09-02 22:50

> [...]
den
> anden side ikke meget for at skille den ad når den nu køre så godt

Det ødelagte tandhjul vil ødelægge de andre, så jeg ville få det skiftet i
en fart.
Har set en crosser splitte gearkassen totalt ad da et tandhjul knækkede.
Lidt specielt syn at se en motorblok revne midt i et hop.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : "H;P

Dato : 07-09-02 00:52

Hejsa´
"Morten Juel" skrev i en meddelelse
> Så skulle der skiftes olie på min DR350, og da bundproppen kom af, røg der
> den yderste del af et tandhjul med ud ;o((

NEJ NEJ NEJ, det kan ikke være rigtigt ! ! !. Jamen skulle dig & Pede ikke
ud og trille (øøøh pløje en stupmark ) ?.
*DOH* Tjaa, der er vist kun en vej nu, og det er nok det samme vi begge
tænker på & _ikke_ er så glade for. Skal det holde, skal det være iorden, og
om det ikke er iorden, kan det kun blive endnu mere dyrt :-/.
Men til gengæld kan den stump være røget af, allerede de første Km der er
kørt ( at håbe ). Hvornår er der sidst skift olie i gearkassen ?
Har du noget info fra sælger ??????

Hilsen

H;P
--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Nu opdateret>
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-09-02 21:59

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Så skulle der skiftes olie på min DR350, og da bundproppen kom af, røg der
> den yderste del af et tandhjul med ud ;o(( delen er ca 4mm bred og en 3mm
> høj..

Ja, det er selvfølgelig sørgeligt!

> [...]
den
> anden side ikke meget for at skille den ad når den nu køre så godt

Hvis du ikke skiller den ad, så vil det knækkede hjul jo slide det andet
gearhjul op, men det kan nu godt tage sin tid, og du kan jo ikke vide om det
allerede ER godt slidt? Jeg ville køre videre, for du skal jo sikkert
alligevel skifte begge gearhjul hvis du skiller den ad nu. Skift olie tit og
hold øje med om der kommer spåner i oliefiltret! Gør der det, må du skille
den ad, alt for mange spåner op omkring nikketøj og i lejer er ikke sundt.

Rittig