For de løbeinteresserede
Fra : Jacob

Dato : 06-09-02 20:42

Over i den tyske løbegruppe som jeg tidligere har omtalt faldt jeg over
denne spændende side http://www.greif.de/zeitrechner.htm Her kan man
indsætte sine tider, hvorefter den beregner en sandsynlig tid for
halvmarathon (indsæt HM i stedet for km., marathon som er MA eller enhver
anden strækning.

Hos mig har den beregnet at jeg kan løbe 100 Km. under 6 timer, men jeg er
nu ret sikker på at jeg ville falde død om inden da

Og så også lige et andet link http://www.jungfrau-marathon.ch Her gælder
det et marathonløb med en stigning på næsten 2000 meter i den flotteste
svejtsiske natur, der er 3500 løbere nu på lørdag og søndag, der forsøger.
Selvom jeg ikke er istand til sådan et hårdt løb synes jeg det er spændende
at læse om.

Den tyske løbegruppe er efter en måned rykket direkte op på en tredje plads
indenfor de.rec.sport. Så hvis nu lidt flere ville skrive indlæg indenfor
løb kunne det være vi kunne få vores egen gruppe. Men måske bruger alle
løbsinteresserede www.run4fun.dk i stedet?

--
Jacob

Fra : rundude

Dato : 07-09-02 07:50

fed side!
har du en pr. på en 5/10km på 14:30/29:45min???
eller ud fra hvilken distance har du udregnet din 100km-tid?

mvh¨
Rundude

Fra : Jacob

Dato : 07-09-02 09:35

rundude wrote:
> fed side!
> har du en pr. på en 5/10km på 14:30/29:45min???
> eller ud fra hvilken distance har du udregnet din 100km-tid?
>
> mvh¨
> Rundude

Du indtaster bare dine tider i venstre side og nede i bunden ved "wie
schnell kan ich __ km. laufen den ønskede strækning. Fx har jeg indtastet 10
km.som Strecke og en tid på 50 minutter. Hvis du kun bruger en strækning
(som jeg har gjort) vil programmet beregne dine tider på den ønskede
strækning på samme måde som verdensrekordholderne er blevet trætte på.

Jeg tror at du har kigget på verdensrekorderne, som den bruger til at
beregne en forventet tid. Forresten opdagede jeg lige, at jeg burde kunne
løbe de 100 km. ved omkring 10 timer og ikke 6 som før omtalt, det lyder
også mere rigtigt (jeg kom til at kigge på antal km / time i stedet. Det
med at falde død om holder dog stadig.

Nu har jeg også lige prøvet at indtaste en anden tid sådan at programmet kan
beregne hvor hurtig jeg bliver træt. Jeg har aldrig løbet 20 km. men hvis vi
forestiller os at jeg vil kunne løbe dem på 2 timer kan jeg se at min
forventede tid for 100 km. bliver hele 15 timer og et kvarter. Det må betyde
at jeg bliver forholdsvis hurtigere træt end dem der har verdensrekorden.

Jeg tror at hvis man vil bruge programmet som andet end blot noget sjov
legetøj er det nødvendigt at give den et par forskellige tider og
strækninger sådan at programmet præcist kan beregne hvor hurtig man bliver
træt, ellers er jeg bange for at de forventede tider er meget upræcise.

(svar venligst i bunden af det du citerer)

--
Jacob

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-09-02 22:30

"Jacob" <unknown@stofanet.dk> writes:

> [...]
> tredje plads indenfor de.rec.sport. Så hvis nu lidt flere ville
> skrive indlæg indenfor løb kunne det være vi kunne få vores egen

Maaske, og det er egentlig synd. For nok er run4fun paa mange maader
et rigtig sejt site for loebere (som jeg ofte kigger pa), men usenet
slaar efter min mening alle web-debatter mde flere laengder. JEg tror
det er et generelt problem omkring usenet, at alt for faa folk kender
til dets eksistens. "Nettet" opfattes som web (og hotmail)...

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren