KÆMPE HJÆLP....MUS
Fra : gyngegrisen

Dato : 06-09-02 19:51

Vi har mus der kommer ind. Svært at lukke af for dem 100%
Problemet er at vi ikke er så meget for gift, syntes det er dyreplageri
og så ligger de og rådner.
Kattene bor udenfor, og tager musene der (måske jager de dem i
virkelighen ind?!)
Vi kan ikke indstallere klapfælder, da vi har en lille dreng der kravler
rundt, og der skal virkelig mange fælder til for det er som om at de er
OVERALT.
Der er muselort i sofa'en, ved computeren og selvfølgelig i køkkenet.
Selvom at vi er i stuen, så kommer de frem!!!!!!!
Og hvor langt er der så fra at de kommer op i vores soveværelse??
Hunden prøver så godt at han kan at fange dem, men han er jo noget
kluntet. Han har dog taget nogle af dem.

Er det bare med at tømme en butik for musefælder, og gasse dem ved hjælp
af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem udryddet....og kan man
det....få dem udryddet for denne periode, eller bliver de bare ved og
ved med at komme???
Hvad skal vi gøre?
Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????

HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 06-09-02 20:32

gyngegrisen wrote:
> [...]
> Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????
>
> HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!

køb de brune plastfælder, de er meget effektive. det er en godtnok en form
for klapfælde. Man kan lade/tømme dem uden at komme i berøring med musene,
og deres bakterier. Sæt dem så ungen ikke kan komme til dem, ellers må i jo
holde lidt øje med ham/hende så længe "klapjagten" står på.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : gyngegrisen

Dato : 09-09-02 08:55

De små brune fælder er vildt gode. Musen kan ikke komme til at ramme dem
skævt og de dør derfor på stedet. Selvom at de er STOR plage, så behøver
de jo ikke lide en slem død. Det bliver de jo ikke mindre antal af.
Så tak for tippet Calle, det er sku et hit!!!!

Mange TAK for ALLE svarene, de er faktisk alle rigtig gode. Der er
sikkert andre der kan få gavn af dem )

Rosiner, virker ikke på "mine" mus, men derimod havregryn og nødder.
Nå jeg skal ud og fjerne døde mus, og lade fælder igen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 09-09-02 11:42

gyngegrisen wrote:
> [...]
> behøver de jo ikke lide en slem død. Det bliver de jo ikke mindre
> antal af. Så tak for tippet Calle, det er sku et hit!!!!

Jeg er da glad for at du kunne bruge mit forslag. Har du fået godt tyndet ud
i antallet af de små bæster?

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Hej-Hej

Dato : 06-09-02 20:30

Brug klapfælder og som lokkemad et lille stykke brød med et par dråber
mandel essens på, så skal du nok fange dem

Hilsen Jan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-09-02 20:47

On Fri, 06 Sep 2002 18:50:48 GMT, "gyngegrisen"
<gyngegrisen.news@kandu.dk> wrote:

>Der er muselort i sofa'en, ved computeren og selvfølgelig i køkkenet.
>Selvom at vi er i stuen, så kommer de frem!!!!!!!

Træls.... og mig som får nervøse trækninger bare jeg hører dem skrabe i
væggen - indefra.

> [...]
>af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem udryddet....og kan man
>det....få dem udryddet for denne periode, eller bliver de bare ved og

Vi bruger de her 4-styks fælder som skal snøres med tråd. Og fylder mel
i dem. Vi har fanget 5 mus i denne uge (det var tilsyneladende alt hvad
der var, skraberiet er holdt op.) Disse fælder er ikke en jeres bette
knajt får fingrene i. Men de slår musene ihjel ligesom klapfælderne.

Problemet er mig bekendt stort lige nu, men forsvinder også snart igen.
Her efter høst plejer det at myldre med mus.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-09-02 21:23

Bruger de grønne af plast, hvor musen skal løfte op (hullet er for lille).
Det bevirker at musen altid står ret ud for fælden, og af alle de jeg har
fanget, og det er en del, sad klappen præcist og velrettet i nakken. De
gamle fælder var noget tilfældigt noget, hvor alle grader af mislykket
dyrplageri og smuttere forekom. Der var også problemer med at lokkemaden
forsvandt uden fangst. Det kan dog ikke henregnes under dyrplageri, men
snarere menneskeplageri
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 06-09-02 23:06

> [...]
>
> Problemet er mig bekendt stort lige nu, men forsvinder også snart igen.
> Her efter høst plejer det at myldre med mus.

Ulempen ved dem med snoren er at ofte fanger de kun snuden af musen, og det
er dyrplageri. De brune plastik er de bedste. Medmindre man bruger fælder
der fanger dem levende...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-09-02 08:12

On Sat, 7 Sep 2002 00:06:10 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Ulempen ved dem med snoren er at ofte fanger de kun snuden af musen, og det
>er dyrplageri. De brune plastik er de bedste. Medmindre man bruger fælder
>der fanger dem levende...

Der er nok noget... det har jeg dog aldrig oplevet, og vi har altid
brugt 'snorefælderne'.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Frodo

Dato : 06-09-02 23:27

Jeg har en musefælde der kan "trækkes op", så den kan blive ved med at fange
mus, jeg har ikke selv købt den, men har fundet dette link hvor du kan købe
den over nettet http://www.kness.com/Ketch-All.html

Hilsen Brian

Fra : Nette

Dato : 07-09-02 11:04

> "gyngegrisen" skrev

Altså, nu er det flere år siden, jeg har været ansat i et bageri, som var
meget plaget af mus.
Men vi havde nogle fælder. Det var sådan nogle små aflange kasser med en
vippe i. På vippen lagde vi et lille stykke pølse eller ost, og den
fungerede så på den måde, at musen gik op på vippen for at tage godbiden,
hvorefter vippen vippede og musen endte inde i kassen, uden at kunne komme
ud igen. Vi tømte fælderne tre gange om dagen, og der var bid lige indtil vi
fik dem udryddet

Nette

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 07-09-02 07:14

"gyngegrisen" <gyngegrisen.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????
>
> HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!

Og så er der den simple, hent er par stykker af kattene ind et par dage,
hjalp fint hos os
Så slipper i også for at grunden flyder med katte der er døde af naboens
forgiftede mus.

Kenneth Rasmussen

Fra : Niels

Dato : 07-09-02 16:28

> [...]

>Vi kan ikke indstallere klapfælder, da vi har en lille dreng der kravler
>rundt, og der skal virkelig mange fælder til for det er som om at de er

En af mine venner laver en klapfælde der ikke klapper fingrene.. se
www.musefaelde.dk

Niels

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 09-09-02 12:27

Fra : Ole Jensen

Dato : 09-09-02 13:20

> [...]
> Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????
>
> HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!

Hej

Sidste år var jeg også plaget af mus, og fandt frem til en effektiv
smækfælde. Den er med en meget kraftig fjeder, og lavet af plast.
I løbet af et par uger fangede jeg næsten 30 mus i min udestue.
Jeg satte flækkede mandler i mine fælder, men et stykke æble er også godt.
Du kan også købe en fælde hos Harald Nyborg som fanger dem levende, hvis
du hellere vil det. Den skruer man på et tomt syltetøjsglas. og putter
lidt lokkemad i. Men husk at efterse dem ofte, da musene dør hvis de
sidder blot få timer uden mad. Du kan så sætte dem ud igen og fange dem
dagen efter, eller køre dem langt væk.
Den er købt ved.
http://www.froehandel.dk/
Jeg skal have købt er par stykker mere i år.
Hvis du kun stiller fælderne op om natten, får jeres dreng ikke fingrene
i dem.

Ole-J