Inspiration...
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-09-02 19:23

Hejsa! *S*

Jeg glæder mig meget til at få indrettet mit hus...

Jeg savner lidt inspiration til hyggelig landlig indretning.

Gerne enkel indretning med ting man selv kan lave (jeg har ikke møbler nok
til hele huset), eller gamle ting man kan friske op.

Jeg har allerede en ide inden i hovedet om hvordan det kan blive.. men den
er lidt tom da jeg jo som sagt ikke har så mange møbler. Jeg har bl.a. tænkt
på at lave en tv/læse stue i baggangen men det eneste jeg har at sætte der
er tv'et og en gammel sofa (som kæresten sikkert vil fylde det hele af når
han flader ud).

Jeg kunne også godt bruge nogle billige løsninger til vægpynt...
Vi har 3 billeder og 5 familie fotos så det er ikke meget vi har at fylde
væggene med i vores 120 km2 store hus.

Alt i alt er det jeg savner nogle billige, praktiske, hyggelige ideer til
mit nye hus.

på forhand tak
Mette

ps.. billeder i dk.binaer er meget velkomne! *S*

Fra : Boje

Dato : 06-09-02 20:31

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa! *S*
klip...

> i vores 120 km2 store hus.

Hej.

Ja, det er unægtelig en pæn størrelse på et hus. Forstår udmærket, at det
kan virke lidt tomt

Mvh
Bo

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-09-02 21:30

> Hej.
>
> Ja, det er unægtelig en pæn størrelse på et hus. Forstår udmærket, at det
> [...]

Jep.. og jeg er noget spændt på hvad det kommer til at koste at flytte
ind... *S* det er jo ikke en billig affære at flytte...

Leje af bil, telefonflytning diverse ting man pludselig mangler og sikkert
nogle andre ting jeg har glemt *S*

Vi har valgt ikke at male inden vi flytter ind men der i mod vente til efter
jul med det. bl.a. fordi vi ikke har tid til at male i november/december og
fordi vi vælger et pririotere de penge vi har på de allermest nødvendige
udgifter.

Jeg tror bare det bliver en "kold" vinter hvis huset skal stå halvtomt så
derfor er jeg allerede nu igang med at tænke på hvordan jeg kan få lidt
atmosfære med mig når vi flytter ind! *S*

Ting man selv har lavet er jo lidt mere personlige end noget man bare har
købt

Mange hilsner
Mette

Fra : Nette

Dato : 07-09-02 02:47

"Mette Frederiksen" wrote

> Jeg tror bare det bliver en "kold" vinter hvis huset skal stå halvtomt så
> derfor er jeg allerede nu igang med at tænke på hvordan jeg kan få lidt
> atmosfære med mig når vi flytter ind! *S*

Heyy, hvad med at lade folk leje sig ind med opmargsinering vinteren
over?*G*

> Ting man selv har lavet er jo lidt mere personlige end noget man bare har
> købt

Ja, familien af jeres....Mon ikke der er et par medlemmer der, der har
noget til at stå i garagen, som de selv kalder ragelse, men som kunne fylde
ud og se godt ud, efter en tur i jeres hænder?*S*

Bare mig igen*S*

Nette

Fra : Calle.

Dato : 06-09-02 20:35

Mette Frederiksen wrote:
> [...]
> Vi har 3 billeder og 5 familie fotos så det er ikke meget vi har at
> fylde væggene med i vores 120 km2 store hus.

Det var da godt nok noget at et hus. Er det da nødvendigt at bruge gangen
som TV-stue?
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-09-02 21:24

> Det var da godt nok noget at et hus. Er det da nødvendigt at bruge gangen
> som TV-stue?

*G*
Grunden her til er at huset er i 2 etager... Kæresten har bedt om et sted
han kan få fred og ro når jeg sidder og klaprer på computeren og den kommer
til at stå i et værrelse på 1. sal (som ikke har nogen dør). Så i stueplan
er der en ret stor baggang som mere ligner et opholdsrum end en baggang...
så der kan han få lov at læse under trappen... Altså har vi besluttet at
lave det til hygge-læse-se-tv-stue. Stuen på 1. sal bliver så den pæne
tv-spise-stue.... *G* det var så forklaringen på tv-stuen! *S*

MVH Mette

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 06-09-02 22:01

On Fri, 6 Sep 2002 22:23:42 +0200, "Mette Frederiksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

> [...]
>lave det til hygge-læse-se-tv-stue. Stuen på 1. sal bliver så den pæne
>tv-spise-stue.... *G* det var så forklaringen på tv-stuen! *S*

mon ikke han laver sjov med dig - du skrev at huset var 120
kvadratkilometer *P* *WQSXDRGT*

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 07-09-02 06:59

> mon ikke han laver sjov med dig - du skrev at huset var 120
> kvadratkilometer *P* *WQSXDRGT*

*G* det havde jeg slet ikke set! *LOL*

Nå men et hus på 120 m2 er altså stort for mig... da jeg er vant til at have
under det halve! *S*

MVH Mette

Fra : Calle.

Dato : 07-09-02 10:08

Mette Frederiksen wrote:

> *G* det havde jeg slet ikke set! *LOL*
>
> Nå men et hus på 120 m2 er altså stort for mig... da jeg er vant til
> at have under det halve! *S*

der er også forskel om du skriver m2 som nu, eller du skriver km2 som først.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 07-09-02 10:40

> der er også forskel om du skriver m2 som nu, eller du skriver km2 som
først.

*S* jep *S*

Fra : Nette

Dato : 06-09-02 21:03

"Mette Frederiksen" wrote
> [...]

> væggene med i vores 120 km2 store hus.
>
> Alt i alt er det jeg savner nogle billige, praktiske, hyggelige ideer til

Hej Mette.

Jeg har hørt, at man nogle steder i landet, kan få lov til at besøge
lossepladser og tage noget med derfra. Der er et hav af guld der
Hvad angår væggene. Hvis i er praktiske selv, kunne i så ikke selv male
nogle billeder?
Det har jeg gjort. Jeg kunne intet finde til rimelige penge, som jeg synes
passede ind i min stue, og derfor gik jeg selv i gang. Og det er faktisk ret
billigt

Nette

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 06-09-02 21:19

> Hej Mette.
>
> Jeg har hørt, at man nogle steder i landet, kan få lov til at besøge
> lossepladser og tage noget med derfra. Der er et hav af guld der

Hmmm.. det havde jeg ikke overvejet... *S* ved ikke helt hvor lossepladsen
er her i byen og har ikke nogen bil (øv), Men jeg har overvejet at besøge de
forskellige genbrugsforretninger der er i byen. Det får jo nogle gange gamle
møbler ind.. De kan vel friskes op *S* (ideer modtages *S*)

> [...]
> passede ind i min stue, og derfor gik jeg selv i gang. Og det er faktisk

Jeg kan klippe og klistre... men male kan jeg ikke *LOL* I det hele taget er
jeg ikke god til at tegne.
Jeg er heller ikke god til at sætte farver sammen. derfor kan det nogle
gange være lidt svært at få tingene til at se ordentlit ud! *S*

tak for tippene! *S*
Mette

Fra : Pia J

Dato : 06-09-02 22:34

Hvad angår farvesammensætninger, gå på biblioteket og lån gamle Bo Bedre,
hent et IKEA katalog - og efterlign så de miljøer som tiltaler dig med gamle
ting og maling. Man kan få spændende maling med forskellig overflade nu,
krakeleret, metallic, fløjlsagtig, trælasur som kan få en latterlig ABC reol
til at ligne kirsebærtræ osv.

:Pia

Fra : Nette

Dato : 07-09-02 02:45

"Mette Frederiksen" wrote

>Men jeg har overvejet at besøge de
> forskellige genbrugsforretninger der er i byen. Det får jo nogle gange
gamle
> møbler ind.. De kan vel friskes op *S* (ideer modtages *S*)

Tjaa, bliver lidt svært at komme med ideer lige NU. Det kommer jo an på hvad
du finder

> Jeg kan klippe og klistre...

Jamen så lav noget decopage???

> [...]
> Jeg er heller ikke god til at sætte farver sammen. derfor kan det nogle
> gange være lidt svært at få tingene til at se ordentlit ud! *S*

Goethes farvelære ( farvecirklen, der er bygget op med
komplimentærfarver...ret nem at gå ud fra...) er en god bog med masser af
inspiration, og hvem siger at det du maler, skal ligne noget specielt? Læg
mærke til jeg skrev MALER, ikke tegner*S*
Jeg er heller ikke den store kunstner, men jeg er hammer glad for mine
billeder, også selv om mine gæster så skulle sige noget andet. "Hvad der er
selvgjort, er velgjort"..det passer i hvert fald på mit hjem..

Nette

Fra : Trine Piltoft

Dato : 07-09-02 21:24

Hej Mette

>Jeg kunne også godt bruge nogle
>billige løsninger til vægpynt...

Hvis du kan få fat i nogle gamle rammer (uden glas og billede - fås
tit relativt billigt hos antikvitetshandlere), kan du dekorere dem
med tørrede blomster. Det har jeg selv gjort, men har desværre ikke
noget billede af det. Jeg vil dog forsøge at forklare
princippet.....2 meget små klumper oasis hvor du så laver noget af
din dekoration. Disse sættes fast, så der f.eks. er en i venstre
øverste hjørne, og en i højre nederste hjørne af rammen. Så tager du
en lidt større oasisklump og laver en dekoration til at sidde i
midten (altså på selve væggen).
Man kan selvfølgelig kombinere det med bånd etc.

Ved godt at tørrede blomster kan være dyre, men måske kender du nogen

der har en have hvor der stadigvæk er blomster du kan gå på rov i
*s*.

En stor vase på gulvet med grene i kan også få gulvet til at virke
lidt mindre tomt.

Tillykke med huset og held og lykke med "gør det selv" projekterne.
Hvis du støder på nogle spændende forslag eller finder gode links
undervejs, er jeg iøvrigt også interesseret i at høre om det :0)

Hilsen Trine