Gys i tordenvejr
Fra : Sofie Kurland

Dato : 06-09-02 18:51

Hver gang, det er tordenvejr, mindes jeg med gru en (amerikansk?) film, jeg
så for mange, mange år siden. Den handler om tre eller fire sygeplejersker,
der opholder sig i et hus under et voldsomt uvejr. De sidder bl.a. og
spiller kort, og én efter én forsvinder de på mystisk vis. Til sidst viser
det sig, at den ene sygeplejerske i virkeligheden er en mand, der har den
mest uhyggelige latter - sådan husker jeg det i hvert fald. Jeg var skræmt
næsten til døde (ok, jeg var ikke så gammel!)! Hvad hedder denne film? Jeg
mener, den var i sort/hvid. Jeg ved ikke, om jeg tør se den igen, men jeg
gad godt vide, hvad den hedder og hvornår den er fra, da den nu har plaget
mig i så mange år.

Vh.

Sofie

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-09-02 19:06

> [...]
> sort/hvid. Jeg ved ikke, om jeg tør se den igen, men jeg gad godt
> vide, hvad den hedder og hvornår den er fra, da den nu har plaget mig

Et forsigtigt gæt: Det åbne vindue. Jeg mener den har været med i The Alfred
Hitchcock Hour. Er lavet i en nyere version.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Max

Dato : 07-09-02 09:42

On Fri, 6 Sep 2002 20:05:39 +0200, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

>Et forsigtigt gæt: Det åbne vindue.

Et rigtig gæt :)

Fra : MAH

Dato : 07-09-02 00:00

det ER en gammel Hitchkock film..fra 50'erne deromkring...(kan godt huske
det du beskriver..)
men, kan desværre ikke huske hvad den hedder...(tjek evt. amazon.com)
:0)) mah

Fra : Henrik Rytter

Dato : 07-09-02 09:15

In article <5Y5e9.59257$ww6.4104466@news010.worldonline.dk>, Sofie
> [...]

> gad godt vide, hvad den hedder og hvornår den er fra, da den nu har plaget

Det lyder som Joseph Newmans tv-film An Unlocked Window fra The Alfred
Hitchcock Hour (1965).

mvh
Henrik