Daytona GeForce4 Ti4200 larm
Fra : Peer Klercke

Dato : 06-09-02 16:09

Hej,

Jeg har lige installeret mit Pallit Daytona GeForce 4 Ti4200 og er
ret skuffet. Det larmer!

Er der noget at gøre ved det?

Fra : Baltazar

Dato : 06-09-02 17:03

> Jeg har lige installeret mit Pallit Daytona GeForce 4 Ti4200 og er
> ret skuffet. Det larmer!
>
> Er der noget at gøre ved det?

Returnér det og køb et Abit, det skulle være mere støjvenligt.
Alternativt : Køb en bedre blæser. Ovre i news:dk.edb.hardware.stoej ved de
meget mere om det.

Ak ja, man får hvad man betaler for

Fra : Baltazar

Dato : 06-09-02 17:42

> Ak ja, man får hvad man betaler for

Syntes lige jeg ville nævne at jeg selv ville købe nøjagtigt samme kort,
skulle jeg gøre det nu (klart bedste ydelse til prisen) !
- Men jeg har jo også mulighed for at vandkøle det

Fra : Kurt Lund

Dato : 06-09-02 17:12

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg har lige installeret mit Pallit Daytona GeForce 4 Ti4200 og er
> ret skuffet. Det larmer!
>
> Er der noget at gøre ved det?

Få det byttet
Og giv lidt flere penge ud og køb et Asus eller Leadtek...
Microstar & Creative larmer også så køb ikke dem.
så spare du også penge til høreværn ;)

Kurt

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 07-09-02 00:33

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing.invalid> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg har lige installeret mit Pallit Daytona GeForce 4 Ti4200 og er
> ret skuffet. Det larmer!

Det er der mange af kortene der gør, så det skal du ikke være så ked af.

> Er der noget at gøre ved det?

Ja!

Sæt blæseren til at køre lidt langsommere ved at sætte den til at køre med 7
volt. Jeg har sat grafikkortets stik til en 7 volts adapter og vupti ingen
støj i forhold til før. Det har hjulpet MEGET!

(5 volt ville jeg personligt ikke sætte den ned til medmindre du ellers har
super god kabinetkøling)

/Jógvan Lindenskov

Fra : Peer Klercke

Dato : 08-09-02 12:31

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmale.com> wrote:

> Sæt blæseren til at køre lidt langsommere ved at sætte den til at køre med 7
> volt. Jeg har sat grafikkortets stik til en 7 volts adapter og vupti ingen
> støj i forhold til før. Det har hjulpet MEGET!

Kan du forklare, hvordan jeg gør det?

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 08-09-02 12:39

> Kan du forklare, hvordan jeg gør det?

Jeg kan prøve.

Se lige først denne side. Det er her jeg har købt "spændningsaptoren" som de
kalder den.
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=115&page=1

Stikket fra blæseren der sidder i grafikkortet kan godt være svært at få op
på Daytona G4ti4200. Hvis du kigger godt efter er det ligesom stikket i sig
selv er en modhage. Men det kan altså lade sig gøre.

Når du har fået stikket op connecter du det bare til 7 volts adaptoren.

/Jógvan Lindenskov

Fra : Peer Klercke

Dato : 08-09-02 13:04

> Jeg kan prøve.

Tak for svaret! Det vil jeg nok prøve. Men får jeg kølet kortet nok?
Mit kabinet er et Codegen 4046-C10
(http://www.shg.dk/produkter/list.asp?mode=hardware&kat=kabinet) med en
AMD 1800+ med ThermalTake Volcano 7.

Fra : Peer Klercke

Dato : 08-09-02 13:09

Peer Klercke <peer@no.such.thing.invalid> wrote:

> Tak for svaret! Det vil jeg nok prøve. Men får jeg kølet kortet nok?
> [...]

Og et tillægsspørgsmål : Vil det gøre en forskel om jeg har kabinet-
lyddæmpningsplader i kabinettet (NoiseKiller fra Studidata). Jeg er
ret støj-allergisk, så jeg havde tænkt mig at installere dem snart.

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 08-09-02 17:45

> Tak for svaret! Det vil jeg nok prøve. Men får jeg kølet kortet nok?
> Mit kabinet er et Codegen 4046-C10
> (http://www.shg.dk/produkter/list.asp?mode=hardware&kat=kabinet) med en
> AMD 1800+ med ThermalTake Volcano 7.

Ja, det er det store spørgsmål. Jeg må indrømme at det ikke er mere end en
uge siden jeg fik købt mit eget Daytona Geforce 4 ti4200 kort. Jeg bygger
mest mine erfaringer på det GF3ti200 fra Palit jeg havde før. Det har kørt
på 5 volt i 6 mdr uden at tage skade. Man siger at levetiden falder og det
er også rigtigt, men med den udvikling der sker af konstant nye grafikkort
gør det ikke så meget.

Jeg har sat mit GF4 til 7 volt får jeg kunne kun forestille mig det blev
varmere end GF3, men det er slet ikke sikkert. Måske bruger coren mindre
strøm på en GF4, jeg ved det ikke.

Har du nogen kabinet blæsere? Jeg har 3 ialt som jeg også har sat volt ned
på så de er støjsvage.

Mht.. til de der støjdeæmpningsmåtter. Det er nok ikke Magic Fleece men jeg
har brugt magic fleece engang. De er fuldstændig sindsygt isolerende! Mit
kabinet var stort set ubrugeligt medmindre jeg satte et hav af blæsere ind i
kabinettet der kørte ved fuld styrke, og så kan det jo næsten være ligemeget
med måtter.

/Jógvan Lindenskov

Fra : ZipZap

Dato : 07-09-02 14:19

> Jeg har lige installeret mit Pallit Daytona GeForce 4 Ti4200 og er
> ret skuffet. Det larmer!
>
> Er der noget at gøre ved det?

Jeg har også lige købt samme model.

Gå ned og byt det, mit larmer ikke mere end mit GeForce 2 kort

Fra : Peer Klercke

Dato : 08-09-02 12:30

ZipZap <ZipZap_Æ_NoSpam_@gato.dk> wrote:

> Gå ned og byt det, mit larmer ikke mere end mit GeForce 2 kort

Er GeForce2 ikke med kølerib? Det vil vel altid larme mere?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-09-02 15:03

Peer Klercke skrev bl.a.:

> Er GeForce2 ikke med kølerib? Det vil vel altid larme mere?

Jo, der er en køleribbe på et GF2 kort... OG en blæser.
Det er GF2MX kortene der kan fås med kun en køleribbe.

--
Lars