Skifteværge i dødsbo.
Fra : PETER FLÜGGE

Dato : 06-09-02 15:08

Hej NG.

Jeg har et spørgsmål, jeg gerne vil høre jeres mening om.

Hvis nu der skal beskikkes en skifteværge for en arving, fordi hun pga.
psykisk sygdom ikke er istand til at varetage sine interesser, er det så
iorden at det bliver hendes bror der også er arving i samme bo?.
Findes der en bestemmelse om dette spørgsmål?.

Hilsen Peter.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-09-02 17:11

"PETER FLÜGGE" wrote:

> [...]
> iorden at det bliver hendes bror der også er arving i samme bo?.
> Findes der en bestemmelse om dette spørgsmål?.

Uden at slå det op eller tjekke, nej, det må han ikke.
Der må ikke være sammenfald mellem arvingers interesser i arvesager.

Og jeg har været beskikket et par gange.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Peter G

Dato : 06-09-02 22:10

"PETER FLÜGGE" <elsbaXXY@get2net.dk> wrote:

> [...]
> psykisk sygdom ikke er istand til at varetage sine interesser, er det så
> iorden at det bliver hendes bror der også er arving i samme bo?.

Nej. Loven om skifte af dødsbo, § 15, stk 6 jf. evt. stk 8.

> Findes der en bestemmelse om dette spørgsmål?.

Ja. Se kapitel 11 (§§15-17) i loven om skifte af dødsboer samt
værgemålsloven

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will likely be killfiled. To avoid, follow netiquette.