'Slim-Slam-Slum'
Fra : PC

Dato : 06-09-02 12:58

Nogen der har noget at sige om den ny film af Ballarin & Ballarin?

-Det ser jo meget interessant ud. Er det en fransk instruktør der har
lavet den. Navnet lyder fransk synes jeg, eller måske en anelse
russisk.

PC
§

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 06-09-02 14:34

PC wrote:
> Nogen der har noget at sige om den ny film af Ballarin & Ballarin?

Det skulle være en lavbudget film med meget få egentlige skuespillere. De
anmeldelser, jeg er stødt på, har haglet den ned for at være en
fantasiforladt og talentløs Clerks-kopi.

> -Det ser jo meget interessant ud. Er det en fransk instruktør der har
> lavet den. Navnet lyder fransk synes jeg, eller måske en anelse
> russisk.

Tjah, jeg tror sådan set, at de er ret så danske. De har ihvertfald været
her i nogle år: Filmen er baseret på en tegneserie, som vist så dagens lys i
midten af 90'erne. Den bevægede sig fra kult til mainstream, og så var næste
skridt jo at lave en film; men pga. mangel på støtte droppede man planerne
om en "stor" film. Det er ihvertfald sådan, jeg har set det beskrevet i
anmeldelser.

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-09-02 14:44

PC skrev:

> Nogen der har noget at sige om den ny film af Ballarin & Ballarin?

Næ, egentlig ikke. Jeg havde håbet, vi kunne forbigå den i stilhed.

> -Det ser jo meget interessant ud.

Tja, min personlige mening er, at intet har set mere uinteressant ud
siden Stjerner uden Hjerner. Forhåbentlig sælger den et tilsvarende
antal billetter. Brødrene Ballarin er *ikke* Kevin Smith, selvom de
gerne vil være det - de burde holde sig til tegneserierne.

--
Mvh. Peter
"If you really want something in life you have to work for it. Now

Fra : Per.K

Dato : 06-09-02 15:15

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "If you really want something in life you have to work for it. Now
> quiet, they're about to announce the lottery numbers."

Det er heller ikke kun selve fimen der er blevet haglet ned.
Reklamefirmaet for den har fået samme hårde tur igennem møget, blot fordi
at de har været så dovne at de ikke har giddet at se reklame materialet
ordentligt efter.
Så derfor kører der nu 80 busser rundt i HT området med teksten: Vi kneppes
ved.
på bagsiden.
Men jeg kunne se fra starten af at den film ville blive at kæmpe flop.
Man behøver blot at se at de har hyret den asiatiske tumpe fra DR til at
være med i
den. Ikke en film jeg gidder at smide pengene ud på, hverken i biffen eller
når
den engang udkommer på VHS/DVD.

Venligst Per

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-09-02 17:01

On Fri, 6 Sep 2002 16:14:33 +0200, "Per.K" <persen1@NONOyahoo.dk>
wrote:

>Men jeg kunne se fra starten af at den film ville blive at kæmpe flop.
[..]
>Ikke en film jeg gidder at smide pengene ud på, hverken i biffen eller
>når den engang udkommer på VHS/DVD.

God anmeldelse, tak.

Er der derimod nogen, der har noget at sige om den, som rent faktisk
har set den?

Hvad med en søndag stener-middag, hvor man har småtømmermænd, og bare
skal have en post-party-film at fede den til (à la Adam Sandler-film)?
Kan den bruges dér?

--
- Peter Brodersen

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 07-09-02 00:44

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad med en søndag stener-middag, hvor man har småtømmermænd, og bare
> skal have en post-party-film at fede den til (à la Adam Sandler-film)?

Synes ikke helt jeg så Kevin Smith sammenhængen, men kiggede nu heller ikke
efter den. I det hele taget fangede den mig ikke, men måske havde det
hjulpet hvis jeg havde kendt tegneserien (ud over navnet på den). Den er
ikke synderlig sjov (men det er der så mange amerikanske komedier der heller
ikke er , ikke specielt fangende historie, har en ide til noget kærlighed
men gør ikke rigtig noget ved det, det samme med den humor der er i den
(begge ting er der filmen igennem, men ikke det store tema der kan
klassificere filmen som en komedie, kærlighedshistorie el.).
Hvis du vil se den som stener film? Tjae.....måske er det bedre når den
kommer på vhs/dvd...
hygge,
Nicolai

P.s. Per K. - hvad er der i vejen med reklamesloganet? Støder det danskerne?
Det er en replik fra filmen, som bliver brugt et par gange, men det virker
bare ikke, da den ikke siges med nogen overbevisning, heller ikke bare som
en smart bemærkning.

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-09-02 22:57

> Tja, min personlige mening er, at intet har set mere uinteressant ud
> siden Stjerner uden Hjerner. Forhåbentlig sælger den et tilsvarende
> antal billetter.

Og Polle Fiction stinker lige så meget. Der har Søren Fauli virkelig lavet
en mistagelse ved at instruere den

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-09-02 10:36

> Og Polle Fiction stinker lige så meget. Der har Søren Fauli virkelig
> lavet en mistagelse ved at instruere den

Nu har Søren Fauli jo instrueret alle reklamefilmene. Fejlen er vel snarere,
at han lavede en spillefilm.

Hvis man nu skal være lidt pedantisk.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.