F1 i KeyDown [VB6]
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 21-02-01 08:52

Hejsa!

Hvordan fanger man F1 i en forms KeyDown event? Da F1 tilsyneladende er
'forbeholdt' Hjælp, synes KeyDown ikke at fange den. Heller ikke selvom
KeyPreview = True.

Er der en enkel workaround? Har jeg overset noget?

---
mvh
Jens V
www.railsoft.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-02-01 13:29

Prøv dette

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Dim Message, Title, Default, MyValue
Select Case KeyCode
Case vbKeyF1:
kode her hvis F1
Case vbKeyF2:
kode her hvis F2
Case vbKeyF3:
osv
Case vbKeyF4:
osv
Case vbKeyF5:
osv
End Select

--
/ Peter

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 21-02-01 13:26

"Peter Larsen" <pl@pl-data.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv dette
>
> Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
> [...]
[snip]

Jamen, det er jo det jeg gør....
Men F1 bliver ikke fanget af eventen - jeg gætter på, det er fordi, den er
forbeholdt Hjælp.
Eller...?

---
mvh
Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 21-02-01 13:45

Sorry!

Jeg havde en 3.parts toolbar control på forman, som åbenbart 'stjal' F1.
Undskylder!..... uden den fungerer eventen fint.

---
mvh
Jens Vestergaard
www.railsoft.dk