Kvitering for modtagelse og læst i Eudora
Fra : Anders H. Andersen

Dato : 06-09-02 13:46

Hej
Er der nogen der hvordan man beder om kvitering for modtagelse og læst
i Eudora?

mvh
Anders

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-09-02 14:48

Anders H. Andersen skrev:

> Er der nogen der hvordan man beder om kvitering for modtagelse og
> læst i Eudora?

Når du er inde i selve den mail, du er ved at skrive, kommer der to
rækker med kanpper. I den øverste af disse er der en af knapperne, der
hedder "Return Receipt" (popper op i en gul boks).

Jeg kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor man kan sætte denne
indstilling til at være generel, men der er sikkert et sted i ini-filen
man ændre et 0 til 1-tal?

--
Mvh.
LarsK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-09-02 17:11

Lars Klintholm skrev:

>Jeg kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor man kan sætte denne
>indstilling til at være generel, men der er sikkert et sted i ini-filen
>man ændre et 0 til 1-tal?

Mange af indstillingsmulighederne i eudora.ini 'findes ikke' i
forvejen, man skal altså selv indsætte linierne.

I news:comp.mail.eudora.ms-windows kan de sikkert hjælpe.

Bemærk, at selvom man beder om en kvittering, så er det ikke sikkert
man modtager den. Jeg sender f.eks. aldrig kvittering på modtagelse.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-09-02 17:11

Lars Klintholm skrev:

> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor man kan sætte denne
> indstilling til at være generel, men der er sikkert et sted i

Jeg har lige været en tur ovre i comp.mail.eudora.ms-windows. Det viser
sig at RR ikke kan aktiveres som standard via ini-filer (og heldigvis
for det, mener de fleste). Men i ini-filerne kan du indstille hvordan
eudora skal opføre sig, når du modtager en mail med RR.

Den eneste måde at få RR aktiveret som standard på udgående mail, er
tilsyneladende at oprette en skabelon (stationary), og i denne sørge
for at ovennævnte knap er trykket ned.

--
Mvh.
LarsK

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 06-09-02 20:42

On Fri, 06 Sep 2002 18:11:29 +0200, Lars Klintholm
<spamfilter@nospam.dk> wrote:

>Den eneste måde at få RR aktiveret som standard på udgående mail, er
>tilsyneladende at oprette en skabelon (stationary), og i denne sørge
>for at ovennævnte knap er trykket ned.

Det er helt fint at den ikke er slået til altid, det er kun når jeg
sender jobansøgninger jeg havde tænkt mig at bruge.

Som tider oplever man at være nødt til at bede Outlook bruger slå det
fra igen fordi indstillingen bliver husket.

Jeg havde egentlig godt set den knap men jeg havde åbentbart læst
"return receipt" som noget andet.

Tak for hjælpen

mvh
Anders

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-09-02 23:25

Anders H. Andersen skrev:

> Tak for hjælpen

Velbekomme.

Dit oprindelige spørgsmål gik på kvittering for modtag og læst. Dette
giver kun kvittering for modtage. Jeg mener ikke du kan få for læst.

Og så kan du iøvrigt ikke stole på det virker. Modtageren kan jo nægte
at give kvittering, og så er der vist også forskellige standarder for
kvitteringer i de forskellige mailprogrammer.

--
Mvh.
LarsK