3650...
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 06-09-02 11:33

Hej,

Så er nokia igang med at lancere en ny tlf, 3650
(http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/3650/)

Farveskærm, kamera og en totalt weird måde at opsætte et tastatur - prøv at
få os sms'o'maner til at skrive blindskrift på det tastatur :) Dét kræver
øvelse...

Men bliver spændende at se den live, for det er da rimelig fedt indhold...

-Peter

---
Har du en mobiltelefon? Så giv os din mening om den på www.eaid.dk/epinion

Fra : Jesper Winding

Dato : 06-09-02 12:35

Den er godt nok stor! og tung!

--
Jesper

Fra : Devast8or

Dato : 06-09-02 14:02

Det sagde hun også igår :)

Men anyway, den er da ikke ligefrem køn. Det er muligt at den har nogle fede
funktioner, men havde de behøvet at lave sådan et skummelt design...

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Morten Jensen

Dato : 06-09-02 14:11

Haha, nice one devast8or :))

Det er da fedt at de endelig får taget sig sammen til at lave en
indholdsmæssig fed telefon men at den skal være så grim forstår jeg ikke ?!
Synd..

MVH Morten..

-------------------------------------

Fra : Devast8or

Dato : 06-09-02 14:19

Morten Jensen <Mortenbj@image.dk> wrote in message
> Haha, nice one devast8or :))

Den tiggede næsten om det

> Det er da fedt at de endelig får taget sig sammen til at lave en
> indholdsmæssig fed telefon men at den skal være så grim forstår jeg ikke
?!
> Synd..

Nu jeg tænker over det ligner det runde tastatur, noget af på en
fjernbetjening.

> MVH Morten..

Hovhov, skal du tage mit navn? :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jesper Winding

Dato : 06-09-02 14:52

Syntes faktisk designet er ok, der skal nye boller på suppen - men jeg
fatter ikke hvorfor den skal være så stor - den er jo hele 130 mm og den
vejer jo et ondt år, kræver jo både livrem og seler! - man skulle tro at en
ny telefon på markedet ville kunne gøre det bedre - næh lad mig få en 6610 -
og helst i går!

--
Jesper

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-09-02 14:25

> [...]

>ny telefon på markedet ville kunne gøre det bedre - næh lad mig få en 6610 -

Jeg synes heller ikke den er grim. Den er bare anderledes - en hel del
anderledes.

Men så tung er den da heller ikke. En 3310/3330 vejer 3g mere, og den er
der da ikke mange, som klager over. Jeg ser godt nok mange unge i bukser
som hænger nede om anklerne. Men det er vidst mere noget med mode end
deres Nokia 3310/3330

Selv venter jeg nu også på en 6610.

Peter

Fra : Bogart

Dato : 06-09-02 16:17

Nokia 3650.
Den perfekte telefon til den store exhibitionist som elsker at plage verden
med sin tilstedeværelse.
Mobilselskaberne må sandelig klappe i deres små fede hænder over den
nærmeste fremtid. Der vil virkelig blive brugt noget båndbredde (og kr.) til
at sende ligegyldige billeder og videoklip over mobilnettet.

Uha, hvor er vi ramt af computeralderen. Vi mangler så desperat noget
fornuftigt at bruge vores fritid til.
Og, nej. Jeg er ikke bare en mavesur stodder. :)
Jeg er bare frustreret over denne nuværende mellemfase mellem trådløs
telefoni og det seriøst brugbare trådløse multimedienet der sikkert engang
kommer.

Fra : Ally

Dato : 06-09-02 17:15

> [...]
> Jeg er bare frustreret over denne nuværende mellemfase mellem trådløs
> telefoni og det seriøst brugbare trådløse multimedienet der sikkert

Min første tanke var, at "her har vi en mavesur stodder"... indtil det gik
op for mig, at jeg faktisk er enig med dig Det er som om, de nye
terminaler, som de jo kaldes, er et "misfoster"... en mellemting mellem de
gode gamle mobiltelefoner og de avancerede UMTS terminaler. Jeg kan
personligt ikke se, hvad jeg skulle bruge en oversize mobiltelefon med
videokamera til. Sålænge GPRS er så hamrende dyrt, sålænge skal jeg i
hvertfald ikke nyde noget. Og selvom det skulle blive billigt, kan jeg i min
vildeste fantasi ikke se, hvad jeg skulle bruge sådan en fætter til. Først
når UMTS nettet er oppe for fulde omdrejninger, og man, som her, kan være på
nettet konstant, chatte, surfe, se tv/film og lign., først da, kan jeg se et
formål med en sådan terminal. Indtil da virker det for mig som et desperat
forsøg på at få GSM-nettet til at ligne UMTS.

Hilsen
Allan
Som er lykkelig for sin 3510 med sort/hvid skærm
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-09-02 01:42

> Sålænge GPRS er så hamrende dyrt, sålænge skal jeg i
>hvertfald ikke nyde noget.

Nu siger du det igen og igen, at GPRS er hamrende dyrt.
Det er altså noget vrøvl.
Folk sender gerne 500 sms'er om måneden til 25 øre pr. stk uden
problemer, men GPRS til 40 kr pr. måned hos TDC det er "hamrende
dyrt".
Trafikken takseres stadig ikke over GPRS hos TDC, og når den gør
bliver det 20 kr. pr MB.

Er det dyrt, nej vel.

Fra : MaRk

Dato : 07-09-02 10:13

GPRS bliver takseret hos TDC.

MaRk
www.mgrj.1go.dk

Fra : Ally

Dato : 07-09-02 10:28

On Sat, 07 Sep 2002 02:41:59 +0200, in dk.teknik.telefoni.mobil you
wrote:

>Nu siger du det igen og igen, at GPRS er hamrende dyrt.
>Det er altså noget vrøvl.

Det synes jeg nu ikke, det er.

> [...]
>dyrt".
>Trafikken takseres stadig ikke over GPRS hos TDC, og når den gør

Jo, jeg synes i aller højeste grad, det er dyrt! Du ser isoleret på
priserne... 20 kr. lyder ikke af meget, og jeg snakker ikke om
abbonnementsprisen på 40 kr. Hvis GPRS skal bruges til at sende
billeder, lyd- og videoklip og til at surfe på telefonen, hvorlangt
tror du så, at én MB rækker? Ikke ret langt. Du kommer lynhurtigt op
på en betragtelig datamængde, og SÅ bliver det for alvor dyrt.

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-09-02 11:01

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote

> Det synes jeg nu ikke, det er.

Kommer da helt an på hvad man skal bruge det til.

Jeg kobler min fon til min laptop, og kan nu sidde på irc for en meget
billig penge, uden at skulle tænke på hvor mange timer jeg er på.
Desuden bruger jeg den til at koble op til servere via SSH.

Jeg kender ingen billigere måde at være koblet konstant op på....alle andre
access-metoder er dyrere.

Dog vil jeg give dig ret i, at multimedia/download/billeder og andet
båndbredde-krævende snask...der er det stadig for dyrt.
Dog tror jeg godt at selskaberne er klar over dette...og sætter prisen ned,
når de ser at folk ikke bruger deres dyrt investerede udstyr.

Desuden syntes jeg at hastigheden er ved at være ok...lavede lige en
ftp-test op landede på 5,5KBytes/sec i gennemsnit.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ally

Dato : 07-09-02 13:44

> [...]
>Desuden bruger jeg den til at koble op til servere via SSH.
>Jeg kender ingen billigere måde at være koblet konstant op på....alle andre

Jeg er helt enig i, at det kommer an på, hvad man vil bruge det til.
Når jeg siger, det er for dyrt, så forudsætter jeg en multimedie
anvendelse, som de nye terminaler klart lægger op til. D.v.s.
billeder, lyd, surfing og nu også videoklip. Og da mener jeg klart,
det stadig er alt for dyrt. Men rå tekst fylder jo ingenting, så hvis
det blot er det, man bruger det til, er det selvfølgelig ingen
herregård. Men de nye terminaler lægger klart op til en multimedie
anvendelse, og da mener jeg, prisniveauet endnu er urealistisk højt.

> [...]
>Dog tror jeg godt at selskaberne er klar over dette...og sætter prisen ned,
>når de ser at folk ikke bruger deres dyrt investerede udstyr.

Det tror jeg også, og det håber jeg.

>Desuden syntes jeg at hastigheden er ved at være ok...lavede lige en
>ftp-test op landede på 5,5KBytes/sec i gennemsnit.

Hastigheden kan jeg dog ikke tale med om, for jeg har aldrig kørt GPRS
på min 'fon.

De venligste hilsener

Allan
--