Skærme
Fijala 3554
Switch box: forringelse af billedet?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-09-02 10:47

Hejsa

Jeg overvejer at anskaffe mig en switch box, så jeg kan bruge et sæt skærm,
mus og tastetur til 2-4 computere, men hvordan er billedkvaliteten efter at
signalet har været igennem en switch box? Jeg har et Hollywood+ dvd-kort med
et pass-through kable, og hvis jeg bruger det, ser billedet forfærdeligt ud,
når man kommer over en opløsning/frekvens på 1024x768@75 Hz. Hvordan er det
med switch boxes, og er der nogle der er bedre end andre, og er der nogle
typer(elektronisk/mekanisk) man skal gå efter, og er der nogle mærker som er
gode?

mvh Frank

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-09-02 12:34

On Fri, 6 Sep 2002 11:46:58 +0200, "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk>
wrote:

> Hvordan er det med switch boxes, og er der nogle der er bedre end andre,
>og er der nogle typer(elektronisk/mekanisk) man skal gå efter,

Med mekaniske switchboxe kan der forekomme sløret / utydeligt
skærmbillede. Med en elektronisk switchbox kan man som regel
ikke se forskel på skærmbilledet.

>og er der nogle mærker som er gode?

Jeg har personligt kun erfaring med ATEN og kan anbefale deres boxe.

www.aten.com.tw

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Blaster

Dato : 06-09-02 13:36

Jeg har en TRENDnet KVM TK-200, i 1600*1200@85hz kan jeg ikke umildpart se
nogen forskel, eller i opløsninger under det, har ikke prøvet højere
opløsninger.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-09-02 08:36

> Jeg har en TRENDnet KVM TK-200, i 1600*1200@85hz kan jeg ikke umildpart
se
> nogen forskel, eller i opløsninger under det, har ikke prøvet højere
> opløsninger.

Ok, tak til jer begge to. Den skal også bare kunne klare 1600x1200@85 Hz, så
hvis en elektronisk kan det, bliver det jo nok sådan en.

mvh Frank