Matrox G450 flere spørgsmål...
Fra : Baltazar

Dato : 06-09-02 10:27

Det lader til dette forum pt. læses af flere Matrox experter, så jeg håber i
for tid til at hjælpe mig.

Overvejer (også) et Matrox til min lille ..ahem.. "avi"-afspiller, men :

Kan man med Matrox G450 skifte mellem PAL og NTSC TV udgangs-signal ? (Eller
mellem 50 og 60 Hz) uden at re-boote ? [Læs : Efterlyser en løsning, der kan
bevirke glidende afspilning af 23.97fps film-klip på min TV, som kan diverse
formater]

Boote med TV som egentlig primær monitor, det kan man da godt - ik´ ?

Er det muligt med 32bit på TV ? (mit gamle 8MB AVI Rage Pro laver en del
bleeding, selv
ved - påstået - 32 bit)

Andet man bør vide ?

(2nd post, min sidste blev vist overset)

Fra : Tomasz

Dato : 06-09-02 13:08

> [...]
kan
> bevirke glidende afspilning af 23.97fps film-klip på min TV, som kan

Ja, det kan man, men jeg har ikke prøvet det med koblet TV til.

> Boote med TV som egentlig primær monitor, det kan man da godt - ik´ ?

Det kan man godt. Du angiver TV bare som primer skærm.

> Er det muligt med 32bit på TV ? (mit gamle 8MB AVI Rage Pro laver en del
> bleeding, selv
> ved - påstået - 32 bit)

Har du en digital TV. Hvis ja skulle det være i orden, ellers i analog
verden snakker man ikke 16 eller 32 bit farver, eller gør man det ?

HV
Tomasz

Fra : Baltazar

Dato : 06-09-02 13:41

> Har du en digital TV. Hvis ja skulle det være i orden, ellers i analog
> verden snakker man ikke 16 eller 32 bit farver, eller gør man det ?

Kender slet ikke de rigtige tekniske udtryk, men har bemærket at en, på
monitor @ 32Bit flydende, overgang mellem ex. sort og hvid, på TV bliver
brækket op i "bånd". Det der interesserer mig er om disse "bånd" også er et
fænomen på et Matrox G450 ?

Fra : Esben

Dato : 06-09-02 21:36

"Baltazar" <nono@nono.no> skrev i en meddelelse

> [...]

bliver
> brækket op i "bånd". Det der interesserer mig er om disse "bånd" også

Jeg testede netop på G400 - der er ingen "bånd" på et 1024x768 billede
med sort-hvid gradiens.

--
Esben

Fra : Baltazar

Dato : 07-09-02 10:47

> Overvejer (også) et Matrox til min lille ..ahem.. "avi"-afspiller

Takker for svarene.
Nu skal jeg så bare ha´ fundet og købt DivX kortet over dem alle : Matrox
G450.