Usynlige rammer
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 06-09-02 09:23

Hej
Er det muligt at gøre rammerne usynlige, det er ikke pænt når de
skriget i hvid på mørk baggrund.

Venligst Bengt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 06-09-02 09:47

"Bengt Wendt Sørensen" skrev bla.

> Er det muligt at gøre rammerne usynlige, det er ikke pænt når de
> skriget i hvid på mørk baggrund.

Ikke hvis koden skal validere.
Er du ligeglad med validering så brug border="0" i dit frameset
Det bedste er at droppe frames, og lave dit design/layout i CSS
og indholdet/tekst i HTML.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 06-09-02 10:16

Hmm tænkte det nok.

Ja der er en mulighed med at undlade rammer, men der er mange
billeder på siden, og det er en fordel at man ikke skal loade det
hele ind hvergang.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 06-09-02 11:34

Bengt Wendt Sørensen wrote:

> Hmm tænkte det nok.
>
> Ja der er en mulighed med at undlade rammer, men der er mange
> billeder på siden, og det er en fordel at man ikke skal loade det
> hele ind hvergang.

Hvad mener du?

Når først et stykke grafik eller stylesheet er hentet en gang, ligger den i
cachen og bliver ikke hentet igen (foreløbig).

Så det er kun selve koden, som hentes ind ved hvert nye billede. Hvilket
typisk er under 5kb, så det er til at overkomme (faktisk tager det næsten
lige så lang tid at initiere forbindelsen som selve overførslen af data).

De herligste hilsner