Flink betjent
Fra : Denise

Dato : 06-09-02 08:23

Hej
Jamen jeg har så da også mødt en flink MCbetjent, mødte en i morges. Kørte
vel 140 på motorvejen og havde godt nok set at der langt bagud kom en MC,
som kørte med langt lys. Jeg undrede mig lidt over at han holdt samme
hastighed som mig, og ikke så ud til at ville overhale. Nå, men jeg
fortsatte ind til et sted der er vejarbejde og 70 km, og her var han rimelig
tæt på, men jeg kunne stadig ikke se det var en betjent, havde godt nok set
en hvid hjelm. Jeg kørte så ind og nedsatte hastigheden, (som jeg iøvrigt
plejer, måske ikke helt på 70, men ca. da), fordi jeg regnede med han ville
overhale, og SÅ opdagede jeg de blå lygter. Derefter blev hastigheden skam
overholdt, men han fulgte mig pænt hele vejen til arbejde, hihi. Han har nok
tænkt han ikke ville stoppe mig, når jeg nu overholdt hastigheden ved
vejarbejdet.
Spørgsmål - kører politiet altid med det lange lys ?
Hilsen Denise, Brøndby
DMCN#615 - XJ600S, 2002

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-09-02 08:45

> Spørgsmål - kører politiet altid med det lange lys ?

Ret farlig formodning - i øvrigt nej.

Og de kører heller ikke altid på hvide mc'er.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 07-09-02 06:15

"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> wrote in message

> Og de kører heller ikke altid på hvide mc'er.

Det er rigtigt...
http://www.yamaha-motor.co.jp/buzz/mc/r1/

Med en trackday-uddannet betjent på....tja, man står ikke den største chance
for at slip væk....

Chris
: )

Fra : Michael K. S.

Dato : 07-09-02 06:26

On Sat, 7 Sep 2002 07:15:11 +0200, "Chris b.a.r.f."
<fwangerprince@hotmail.com> wrote:

>Det er rigtigt...
>http://www.yamaha-motor.co.jp/buzz/mc/r1/

Jah,ganske vist hvide og også i UK,men alliwl lidt i samme stil :

http://www.rrzone.com/specials/policeblade/policeblade.htm

-M

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 07-09-02 06:32

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Jah,ganske vist hvide og også i UK,men alliwl lidt i samme stil :
>
> http://www.rrzone.com/specials/policeblade/policeblade.htm

Sidevogn? På en 'blade? Cool

Chris
: )

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 07-09-02 08:04

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev >
> Jah,ganske vist hvide og også i UK,men alliwl lidt i samme stil :
>
> http://www.rrzone.com/specials/policeblade/policeblade.htm

Lidt porno "PoliceBlade" gad vide om der nogensinde kom sådanne cykler til
etaten herhjemme?

--
Mvh Claus Ruglund Jakobsen
(cb750 f2 '77 + mvx250f '86 til salg http://hjem.get2net.dk/pso-dk )

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-02 12:02

Claus Ruglund Jakobsen wrote:
> Lidt porno "PoliceBlade" gad vide om der nogensinde kom sådanne cykler til
> etaten herhjemme?

Jeg har hørt et rygte om en Kawasaki Ninja, ZX-11 ell. ZX-12
der skulle køre omkring som civil politi-mc .. men ved ikke
om de taler sandt ..

--
Hans Joergensen, RD350
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Hekto

Dato : 06-09-02 08:54

In article <3d785814$0$27672$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...

> Spørgsmål - kører politiet altid med det lange lys ?
> Hilsen Denise, Brøndby
> DMCN#615 - XJ600S, 2002

Måske ønskede han ikke, at du overså ham?
--
Brian/Hekto

LS650 m. one-in-one

Fra : Denise

Dato : 06-09-02 10:05

> Måske ønskede han ikke, at du overså ham?
> --
> Brian/Hekto
>
> LS650 m. one-in-one

Det kan da godt være. Er iøvrigt selv begyndt at køre med det lange lys,
efter en bil brød ud af en kø og skiftede vognbane lige ind foran mig. Måske
ses jeg bedre med det lange lys. Fandt desværre ud af, at min
katastrofeopbremsning består i at jokke på pedalen så baghjulet blokerer,
fandens også. Nå, jeg slap hurtigt bremsen og idioten fik fingeren.
Hvordan får jeg ordentlige rutiner ind her med forbremsen, nogle ideer ?
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02
DMCN #615, DFM #37

Fra : PHK

Dato : 06-09-02 10:37

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da godt være. Er iøvrigt selv begyndt at køre med det lange lys,
> efter en bil brød ud af en kø og skiftede vognbane lige ind foran mig.

http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=111195

Effektiv mål til at holde hastigheden nede kommer her :)

http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=111191

> [...]
> fandens også. Nå, jeg slap hurtigt bremsen og idioten fik fingeren.
> Hvordan får jeg ordentlige rutiner ind her med forbremsen, nogle ideer ?

Ideen med fodbremsen er rigtig nok. Dog ikke blokere. Og _så_ forbremsen.

--
_
|_|

Fra : Denise

Dato : 06-09-02 10:56

Hej
> Effektiv mål til at holde hastigheden nede kommer her :)
>
> http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=left&aid=111191

Hi, nu har jeg godt nok ikke været oppe på 200 endnu, aner ikke engang hvor
stærkt min kan køre, så
det holder jeg mig lige fra

> Ideen med fodbremsen er rigtig nok. Dog ikke blokere. Og _så_ forbremsen.

Ja, det er jo det man godt ved, men hvordan man reagerer i en
katastrofesituation, det er jo lige det.
Det kan jo være jeg skal øve mig lidt, inden næste gang man skal lave det.

Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02
DMCN# 615, DFM #37

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-09-02 12:11

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message

> Hi, nu har jeg godt nok ikke været oppe på 200 endnu, aner ikke engang
hvor
> stærkt min kan køre, så
> det holder jeg mig lige fra

Den kan godt liiiige trække sig op på 200 hvis den får lov til at trække
lidt

Sidder I to på den skal du nok ikke regne med mere end ca. 160 på toppen.

Det er naturligvis kun afprøvet syd for grænsen

Tony

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-09-02 10:43

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får jeg ordentlige rutiner ind her med forbremsen, nogle ideer
?

....personligt kører jeg så defensivt, at jeg aldrig har brug for
bagbremsen...der kan gå lang tid imellem. at jeg overhovedet bruger den,
da min forbremse er rimeligt effektiv og bagbremsen egentlig er en
sekundær bremse...men vil du bremse optimalt, skal du efter min mening
lige aktivere bagbremsen så meget, at forgaflen dykker lidt, hvorefter
du bruger begge bremser samtidigt...

....og jo, jeg ved godt, at det er mest korrekt at bremse optimalt
hvergang...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Denise

Dato : 06-09-02 11:00

Hej
> [...]
> du bruger begge bremser samtidigt...
>
> ...og jo, jeg ved godt, at det er mest korrekt at bremse optimalt

Ja, det er jo det jeg godt ved, men altså åbenbart ikke gør i en
katastrofesituation.
Det kan jo være jeg skal træne mere med kun at bruge håndbremsen, men så ser
bilerne bagved
jo ikke jeg bremser (bremselyset), og det bryder jeg mig heller ikke om.

Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02
DMCN# 615, DFM #37

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 06-09-02 11:10

> [...]
ser
> bilerne bagved
> jo ikke jeg bremser (bremselyset), og det bryder jeg mig heller ikke om.

Din forbremse skulle da gerne aktivere dit bremselys??? eller være meget
gammel

men kan råde dig til at tage et bronze kursus. Der lære du meget gode bremse
og undigemanøvre

mvh Tommy Fer

Fra : Gunnar C.

Dato : 06-09-02 11:13

snip
> bilerne bagved
> jo ikke jeg bremser (bremselyset), og det bryder jeg mig heller ikke om.
>
> Hilsen Denise, Brøndby
> XJ600S, '02
> DMCN# 615, DFM #37

snip
Få lige dit bremselys lavet, det virker skam både på for og bagbremsen,
ellers er det istykker.Det er forbremsen der er den primære driftsbremse.

mvh Gunnar

Fra : Denise

Dato : 06-09-02 11:48

Hej Gunnar og Tommy

> Få lige dit bremselys lavet, det virker skam både på for og bagbremsen,
> ellers er det istykker.Det er forbremsen der er den primære driftsbremse.
>
> mvh Gunnar

Ja, der kan man bare se, man kan blive rigtig klog herinde Tak.
Hilsen Denise

Fra : Hekto

Dato : 06-09-02 11:40

In article <3d7872f5$0$27659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> fandens også. Nå, jeg slap hurtigt bremsen og idioten fik fingeren.
> Hvordan får jeg ordentlige rutiner ind her med forbremsen, nogle ideer ?

Jeg kører selv med det lange lys, når solen skinner.
Min fornemmelse er, at man absolut bliver mere synlig!

At det så kan koste 500,- for ukorrekt lygteføring, er stadig billigere
end den udgift man ellers ville påføre de pårørende, for at få bedemanden
til at tage hænderne op af lommen.

Køretekniske kurser kam klart anbefales, både m.h.t. svingteknik og
bremsning!
--
Brian/Hekto

LS650 m. one-in-one

Fra : Denise

Dato : 06-09-02 11:53

Hej Brian

> Køretekniske kurser kam klart anbefales, både m.h.t. svingteknik og
> bremsning!
> --
> Brian/Hekto
>
> LS650 m. one-in-one

Har overvejet tidligere, indtil jeg læste noget med at køre i mindre og
mindre cirkler, og da jeg ikke kan nå ned med hele foden, er jeg sikker på
jeg vælter og ødelægger min kåbe, så det gik jeg fra igen Det ville
være helt ok, hvis man ikke skulle køre på sin egen
Får også MC-instruktørernes nyhedsbrev - men det er aldrig kommet længere,
måske næste år ... eller næste.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Hekto

Dato : 06-09-02 12:11

In article <3d78893b$0$27651$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> være helt ok, hvis man ikke skulle køre på sin egen
> Får også MC-instruktørernes nyhedsbrev - men det er aldrig kommet længere,

På køreteknisk anlæg, ude på Amager, skal du IKKE køre på din egen!
http://www.dku.dk/dku/kta/ska/default.htm
OK, jeg ved godt at det er stærkt fornærmende, fordi det er den samme
uddannelse køreskole-elever får ... men .....

..... forhåbentlig venter bilerne så med at overse dig til næste år ...
eller næste!??

--
Brian/Hekto

LS650 m. one-in-one

Fra : Denise

Dato : 06-09-02 12:25

> [...]
> uddannelse køreskole-elever får ... men .....
>
> .... forhåbentlig venter bilerne så med at overse dig til næste år ...

Hej
Jamen, jeg har skam da været derude, og bremset og kørt kegler på en sænket
Honda 500, som jeg iøvrigt syntes jeg kunne håndtere nemmere end min egen,
jeg synes min MC er mere stiv i det, men det må jo være tyngdepunktet der
ligger helt anderledes.
Men bronzekursus er da noget andet ikke, noget mere ?
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-09-02 13:00

"som jeg iøvrigt syntes jeg kunne håndtere nemmere end min egen"

Ja, Honda det duer

Vi går og leger med tanken om at holde noget kursus om foråret lige hvor
sæsonen begynder, i klubregi. Men det er svært at finde egnede steder. Men
"glemmer" jo meget i løbet af vinteren. Måske andre kender til den slags
kurser??

--
Mvh.
Henrik

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 07-09-02 10:28

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev i en meddelelse
> [...]
Men
> "glemmer" jo meget i løbet af vinteren. Måske andre kender til den
---------------------------

Nielsen. Prøv at kontakte Ring Djursland. Der har jeg erfaret, at de
afholder kurser for klubber eller grupper af MC´ister.
Hvem du skal snakke med ... ved jeg ikke, men prøv at kigge på
http://www.dmka.dk

Jeg ved at MC Bavlehjul var derude for et par år siden. Hmmmm deres
hjemmeside http://www.mcbavlehjul.dk virker ikke længere. Er klubben mon
opløst? ANYBODY?

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
DMCN# 121, MCTC, DMC
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse

Fra : Ole Baun

Dato : 06-09-02 21:34

"Hekto" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> At det så kan koste 500,- for ukorrekt lygteføring, er stadig billigere
> end den udgift man ellers ville påføre de pårørende, for at få bedemanden

Husk lige at det kan blive til mange gange á kr. 500,-.
Udgiften til bedemanden er en engangs udgift

Ole Baun

Fra : Hekto

Dato : 06-09-02 21:42

In article <3d791153$0$22899$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
ole.baun@mail1.stofanet.dk says...

> Husk lige at det kan blive til mange gange á kr. 500,-.
> Udgiften til bedemanden er en engangs udgift
>
> Ole Baun

Yep! ... men minimum 20 gange højere, og desuden en engangsudgift!
Til gengæld kan jeg så, med glæde, batale 20 nye bøder næste år!!!!!
Dog er jeg endnu ikke stoppet for at have det lange lys på! .... ikke
for lyset ihvertfald!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 15:39

> [...]
lys,
> efter en bil brød ud af en kø og skiftede vognbane lige ind foran mig.

Tjaeh :-/

Det er ikke kun lysstyrken, men også "bevægelsen" i lyset der pludselig
blændes op, som man reagerer på, så faren ved konstant fjernlys ligger i
hvis du bliver overset alligevel, så har du ikke muligheden for at
blænde mére op :-/
Min bekendte der arbejder for sheriffen bruger forøvrigt samme argument
omkring sin tjenestepistol (den er det absolut sidste "argument", og
hvis dét fejler har man ikke andet, hvorofor den helst skal holdes i
hylsteret!)

Kørekursus!
:-|

--
Armand.

Fra : Denise

Dato : 06-09-02 19:12

> ?
>
> Kørekursus!
> :-|
>
> --
> Armand.

Hej Armand
Måske, måske ikke. Vi havde en tråd tidligere om nedbremsning (for et par
mdr. siden) hvor jeg skrev hvordan jeg gør, og det er som det skal være. Så
når man godt ved hvordan, men så alligevel ikke gør det når man panikker. Så
er det nok snarere øvelse, og øvelse tror du ikke? Kørekursus der lærer man
det jo bare. Men bortset fra det, kunne jeg godt tænke mig de her
kørekurser, bare jeg ikke ødelægger min egen MC .
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-09-02 22:39

On Fri, 6 Sep 2002 20:11:32 +0200, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

Hej Denise.

>Men bortset fra det, kunne jeg godt tænke mig de her
>kørekurser, bare jeg ikke ødelægger min egen MC .
>Hilsen Denise, Brøndby
>XJ600S, '02

Nu er en del af det at være på kørekursus at lære sin egen MC at
kende.
Derfor er et kørekursus på en "fremmed" MC ensbetydende med at du kun
får det halve udbytte.
Der er ingen instruktør på et kørekursus der forsøger at presse dig ud
over din egen grænse, tværdimod.
Instruktørene er meget opmærksomme på niveauet, og tilpasser sig hele
tiden deltagerne uden at miste fokus på det endelige mål:
At få sikrere MC kører ud af os.
Og endelig er det op til dig selv at sige fra hvis du mener det er
over dine evner, det er der fuld respekt for.
På broncekurset er niveauet hos deltagerne meget spredt.
Der deltager rutinerede, nogle med helt nye kørekort, og reborn
Alt fra 18 år og opefter.
Jeg har været på tre (2½) DMC kørekursus, og jeg vil helt klart
anbefale et broncekursus.

Hvis du kan udholde mere skriveri fra min side kan du læse min
oplevelse af kurset her: http://www.dmc-org.dk/Index-anmeld.html

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Denise

Dato : 07-09-02 08:36

> [...]
> anbefale et broncekursus.
>
> Hvis du kan udholde mere skriveri fra min side kan du læse min

Hej Steen
Selvfølgelig kan jeg udholde skriveri fra din side Reborn, det lyder
godt, det må være mig, hi.
Klart, udbytte er størst på sin egen, hmm men den er jo lige lidt høj i det,
du ved, det er jo det.
Det lyder unægteligt som folk er glade for de kurser, hvorfor har du været
på flere af dem, for sjov ?
Hvad er forskel på bronze/guld kurser hos DMC og de andre som
MC-instruktørerne holder ?
Jeg forstår at DMC er alm. MC'ister og de andre er fra politiet ?
Hvilke er bedst ?
Ja, så må jeg jo til at gøre noget ved det til foråret, men jeg mangler nok
een der sparker mig afsted. Men det kunne være smart hvis der var noget i
Kbh eller nærmeste omegn, så er der ikke så langt at gå hjem hvis/når man
vælter
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Squish

Dato : 07-09-02 09:08

Denise wrote:

snip..
> Klart, udbytte er størst på sin egen, hmm men den er jo lige lidt høj i det,
> du ved, det er jo det.

Hej Denise,
Jeg ved sat man til din MC kan få et lavere (fladere) sæde. Men det har
du måske allerede?

Mvh. Squish

Fra : Denise

Dato : 07-09-02 09:25

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> snip..
>
> Hej Denise,
> Jeg ved sat man til din MC kan få et lavere (fladere) sæde. Men det har

Hej
Ja, jeg har allerede fået taget af sædet, så jeg kan da nå med ca ½ fod på
hver side, og det kan ikke blive lavere.
Hilsen Denise

Fra : Armand

Dato : 07-09-02 13:15

Denise <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> skrev i en

> Ja, jeg har allerede fået taget af sædet, så jeg kan da nå med ca ½
fod på
> hver side, og det kan ikke blive lavere.

Det er nu heller ikke mindre end de fleste må klare sig med - Prøv at
kigge efter i trafikken og forvis dig om at du ikke har mindre styr på
tingene end alle andre!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-09-02 15:33

On Sat, 7 Sep 2002 09:36:13 +0200, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

Hej Denise.

>Det lyder unægteligt som folk er glade for de kurser, hvorfor har du været
>på flere af dem, for sjov ?

Det kan du godt sige
Det første Broncekursus fulgte jeg komplet på min XN85, og jeg havde
samme oplevelse aom Armand i en 180 graders vending for enden af en
øvelse.
Det skal pointeres, at den vending er udenfor kurset, og "bare noget
man gør".
Næste Broncekursus var for at lære mijn Paso at kende.
Desværre var førstedagen revet ud af kalenderen pga. arbejde, men jeg
fik lov til at tage 2. dagen med.
Det tredie kursus var Guldkurset.

>Hvad er forskel på bronze/guld kurser hos DMC og de andre som
>MC-instruktørerne holder ?

Broncekurset er et manøvre/reaktions kursus på lukket bane.
Man får hver enkelt øvelse tæsket igennem til den sidder der.
Fra hjernen ned i rygraden

Guldkurset er et rent landevejs kørekursus, hvor man lærer kunsten at
køre i flok, placere sig rigtigt i trafikken, i sving, og i forhold
til hinanden.
Her får man igen pillet de værste unoder ud, og får bevistgjort en hel
del ting - noget mange faktisk gør rigtigt i virkeligheden uden at
tænke over det.

>Jeg forstår at DMC er alm. MC'ister og de andre er fra politiet ?
>Hvilke er bedst ?

Naeh, nu skal man aldrig skue hunde(ne) på håret.
Nogle af DMC's instruktører har også en noget "black'et" indpakning i
det daglige, men det bliver de bestemt ikke ringere af

Jeg kan ikke udtale mig om MC instruktørenes kurser, idet jeg ikke har
været der, men min begejstring for DMC's kurser kan ingen vel være i
tvivl om.
Men at forstå på dem jeg har talt med der har været med hos
MC-instruktørene, er også de kurser anbefalelsesværdige.

> [...]
>Kbh eller nærmeste omegn, så er der ikke så langt at gå hjem hvis/når man

Både DMC og MC-instruktørene har kurser i KBH's nærmeste omegn, så det
er blot at kigge i kursuskalenderen.
Du skal være tidligt ude, idet kurserne er meget populære, og dermed
hurtigt bliver fuldtegnet.

Mht. dit problem med at nå jorden, kan jeg ikke rigtigt få øje på det
i kørekursussammenhæng.
Du skal kun have fødderne i jorden ved stilstand, og da kun den ene
fod (venstre).
Kunsten er netop at ballancere cyklen selv ved lave hastigheder uden
at spjætte rundt med poterne nede i underlaget
Du vil opdage, at jo skrappere du er til at håndtere cyklen desto
mindre betyder det at man ikke kan have hele fodpladen i jorden.

Go' fornøjelse på kørekursus næste forår

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 07-09-02 18:01

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
> On Sat, 7 Sep 2002 09:36:13 +0200, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
> wrote:
>

> Jeg kan ikke udtale mig om MC instruktørenes kurser, idet jeg ikke har
> været der,

Var det da ikke under et af deres kurser at du kørte af på R-Djursland??

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-09-02 03:01

On Sat, 7 Sep 2002 19:01:04 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

Hej Armand

>Var det da ikke under et af deres kurser at du kørte af på R-Djursland??

Først --- Tak for sidst, vi ses

Og med hensyn til min XN85's skrammer:

Nix, det var på mestersvingerkurset.
Hu skal jeg pointere, at det næste skrevne er min personlige
oplevelse, og den kan ikke tages generelt.

Jeg var simpelthen ikke moden nok til at deltage i et sådant
arangenent - havde jeg blot taget på Broncekurset først havde sagen
stillet sig anderledes.
Mestersvinger er ren ræs og kurvetræning, hvor deltagerne tages
direkte på banen efter princippet "follow the leader".
Der er absolut ingen instruktion før hver øvelse, men en evaluering
efter sessionen.
Der er ikke en sjæl der taler om kurveteknik, ideallinier,
nedbremsning og gasgivning ud af sving.
Det er ikke et kursus hvor man lærer sin MC at kende generelt.
Her derjer det sig om at få fodhvilerne i jorden, hvad der også
lykkedes for de fleste
Jeg kørte i gruset i en af de første sessioner, og erkendte omgående,
at jeg ikke var moden til at deltage under de givne forudsætninger og
stod af.
Jeg fulgde dog resten af kurset på "sidelinien", sådan lidt for at se
hvad dagen ville bringe.
Jeg var ikke den eneste der kørte af banen den dag, sådan ca. 4 andre
måtte bide i græsset.
Hvad der senere på dagen skar mig i hjertet var, at en ældre
instruktør på kurset ( der ikke var i ilden den dag) ankom og på
tavlen viste en anden deltager netop det sving jeg var røget af i og
dets udfordringer.
Hvis jeg havde fået den instruktion "up front" ville det måske havde
sparet mig for en tur i gruset og jeg havde (måske) fuldført kurset.

For at rette op på min sårede stolthed tog jeg meget kort tid efter
på DMC's broncekursus, hvilket må siges at være den diamentrale
modsætning til Mestersvingerkurset..
Man kan så kalde Broncekurset for et tøsekursus i forhold til
Mestersvinger, men af de to alternativer foretrækker jeg langt
Broncekurset.
God instruktion før hver øvelse oget klart formål med den, er hvad der
kendetegner Broncekurset, modsat Mestersvinger hvor man blot bliver
kastet ud i det.

Jeg har efterfølgende kørt en del på bane (Anderstorp), og har fundet
min egen måde at få glid i tingene på, godt hjulpet af erfarne kørere
der er villige tl at lære fra sig.

Min opfattelse er efterfølgende, at man ikke skal slå et større brød
op end at det passer i ovnen.

Sagt på en anden måde: Find et kursus der passer til det niaveu man
befinder sig på.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 08-09-02 15:02

> On Sat, 7 Sep 2002 19:01:04 +0200, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> Hej Armand
> Først --- Tak for sidst, vi ses

I lige måde.
Fedt at have oplevet din "samling" nu.

--
Armand.
(PT ihvertfald ikke bæltskrækker)

Fra : Denise

Dato : 07-09-02 20:00

> Go' fornøjelse på kørekursus næste forår
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> oz9zi@(no.spam)gruby.dk
> www.gruby.dk

Tak . Og tak for alle oplysningerne, har da fået mig til at tænke lidt.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Fra : Armand

Dato : 07-09-02 12:50

> [...]
panikker. Så
> er det nok snarere øvelse, og øvelse tror du ikke? Kørekursus der

Nix!
På et kursus får man netop øvet og øvet og øvet, i dén mængde som man
ikke selv får taget sig sammen til til daglig!

Jeg har en oplevelse med en tung XS1100, som jeg efter ½ års ejerskab af
endnu ikke havde haft tilnærmelsesvis nede og røre med fodhvilerne, og
det til trods for at jeg på min daglige arbejdsvej havde alletiders
180°'s motorvejsafkørsel at "øve" mig i.
Jeg var på det tidspunkt midt i tyverne og alle tidligere modeller jeg
havde haft havde uden problemer haft fodhvilere i asfalten; men jeg
trøstede mig selv med at 1100'erens vægt og størrelse ikke lagde op til
den slags kørsel - Det varede imidlertid kun lige til jeg deltog i et
weekend kørekursus, hvor alle øvelser medførte en kæk 180° vending for
at komme tilbage i køen: XS'erens bundkåbe kom hurtigt i jorden under
udførsel af denne og morgene efter tror jeg at jeg havde jordkontakt
over 50 meter igennem ovennævnte motorvejsfrakørsel

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 06-09-02 21:46

In article <alag9v$2j5s$3@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...

> Tjaeh :-/

Åååhhh-jo! Det virker tilsyneladende!

> [...]
> omkring sin tjenestepistol (den er det absolut sidste "argument", og
> hvis dét fejler har man ikke andet, hvorofor den helst skal holdes i

Mere ideelt ville moduleret kørelys, sikkert være.

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 07-09-02 10:40

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
> Mere ideelt ville moduleret kørelys, sikkert være.
----------------

Men moduleret kørelys er vel ikke lovligt i DK?
Vi har vendt dette emne før på DFM (tråd: Er blinkende lygter lovligt i
danmark?)

Bl.a. firmaet Kisan Technologies (http://www.kisantech.com/path150W.htm)
har udviklet en kasse (kaldet PathBlazer) der får ens lygter til at
blinke (kort/langt lys), således man bedre bliver set af andre
trafikanter. Nederst på websiden står der "Click Here for a product
demonstration"
..... prøv at klikke for en demo. Man kan skifte mellem kort og langt
lys.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-09-02 08:12

Toshido - AROS MotorCykel Klub <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
wrote in article <alchi6$lmb$1@sunsite.dk>...
> [...]
> demonstration"
> .... prøv at klikke for en demo. Man kan skifte mellem kort og langt

Jojo. Men i nogen lande, bl.a. Tyskland betyder blink med lygterne "værsgo
og kør frem, jeg holder tilbage", feks når der holder flere biler i et
kryds eller en bil skal ud fra en sidevej. Jeg ved ikke om det kunne give
en utilsigtet situation ?
--
Søren

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 10-09-02 18:32

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og kør frem, jeg holder tilbage", feks når der holder flere biler i et
> kryds eller en bil skal ud fra en sidevej. Jeg ved ikke om det kunne

Det kunne naturligvis resultere i nogle "ubehagelige" situationer
Men, blinkende lygter er jo (efter sigende) heller ikke lovlige i DK
(sikkert ikke uden grund).