Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort med 2 DVI stik ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 06-09-02 07:21

Jeg ved, at Matrox Parhelia har 2 DVI porte, men ved nogen om det
kommende ATI Radeon 9700 ikke også vil kunne fås i en udgave med 2 DVI
porte ?

Jeg planlægger nemlig at købe en ekstra lille 15' TFT skærm udover min
nuværende 20' TFT, men sjoven er ligesom ikke helt til stede, når man
kun har 1 DVI port på sit grafkort :(

At tilslutte en TFT skærm med mulighed for digital tilsutning er
nemlig en dødssynd, da analog giver et meget ringere billede.

Fra : o&u

Dato : 06-09-02 07:52

On Fri, 06 Sep 2002 08:21:25 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@solremove.dk>
wrote:

>Jeg ved, at Matrox Parhelia har 2 DVI porte, men ved nogen om det
>kommende ATI Radeon 9700 ikke også vil kunne fås i en udgave med 2 DVI
>porte ?

Ja, matrox:
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/parhelia/

Jeg kan ikke lige finde nogen radeon modeller med 2 dvi'er.
Det er altid digital + analog (og evt. også tv-out).
www.atitech.com

> [...]
>
>At tilslutte en TFT skærm med mulighed for digital tilsutning er
>nemlig en dødssynd, da analog giver et meget ringere billede.

Jamen dog. Du er den første der har været så overbevist om det. Er du
sikker på, at der er meget stor forskel ? (at det er synligt).

mvh

John

Fra : Blaster

Dato : 07-09-02 12:24

Jeg kører pt. analog med min samsung 151P og kan se en stor forskel fra da
jeg kørte digitalt, billedet står ikke nær så klart.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-09-02 12:59

>Jamen dog. Du er den første der har været så overbevist om det. Er du
>sikker på, at der er meget stor forskel ? (at det er synligt).

Jeg er langt fra den første - der er utallige mennesker, der har
indset dette - vel stort set alle, der har muligheden for at indse
det.

En TFT med digital indgang VIL ganske enkelt altid stå klart bedre med
DVI tilslutning - fordi den er skabt til dette.

Tag et kig rundt omkring på fora, NG og site med anmeldelser - ikke ét
sted har jeg læst om, at analogt er ligeså godt som DVI, hvis
muligheden for DVI er til stede på TFT skærmen.