Visiret dugger - hvordan undgår man det?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 05-09-02 21:05

Hej rødder / rødinder!

Jeg har altid haft problemer med subj.... hvilken metode er
anbefalelsesværdi til problemet??
Jeg har prøvet 117 tusinde gange med Leth's forslag med opvaksemiddel, og
jeg synes også det virker fint nok hvis man kommer et meget tykt lag på. Men
det bliver hurtigt fedtet, eller også har man kommet for lidt på, så det
ikke virker.
Jeg så engang for et par år siden til swapmeet (stumpmarked) i Høje Tåstrup
nogle sælgere, som stod og jungelerede med nogle skrig-pink farvestifter.
Efter de havde givet visiret et lag at stadset og tørret det godt af, holdt
de det ind over en gryde kogende vand, uden der så meget som kom en enkelt
støvperle vand på visiret.
Desværre kostede en stift (ca. 1½ tommer) 80 kr. så der var jeg sgu for
nærrig!

Andre (og billigere) forslag til et godt "antidug-middel" ??

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jimmi

Dato : 05-09-02 21:33

Jeg har kun hørt godt oom en fogcity, som er et stykke plast du sætter på
indersiden af visiret.
Se anmeldelse på dmcn.dk

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : RpR

Dato : 05-09-02 21:45

> Jeg har kun hørt godt oom en fogcity, som er et stykke plast du sætter på
> indersiden af visiret.
> Se anmeldelse på dmcn.dk

Helt enig, kørte med det på min gamle hjelm der ikke var dugfri, og du kunne
pruste og puste og...

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-09-02 07:41

Jeg synes dog at det er generende om natten. De modkørendes lygter bliver
til "stjerner".

--
Mvh.
Henrik

Fra : Michael [2760]

Dato : 05-09-02 21:59

Hej Prøv her...Det virker
http://www.mc-portalen.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid
=65

Mvh.
Michael FZR1000

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-09-02 22:40

Michael [2760] <FZR1000@sporty.dk> skrev i en
> Hej Prøv her...Det virker

> [...]

Men det gjorde linket ikke. Derimod kan man smøre et tyndt lag opvaskemiddel
på indersiden, det holder dog kun til en enkelt tur, og man skal ikke
begynde at gnide i det. Og selvfølgelig skal man også have klappen på klem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : RpR

Dato : 05-09-02 22:52

> [...]
> på indersiden, det holder dog kun til en enkelt tur, og man skal ikke
> begynde at gnide i det. Og selvfølgelig skal man også have klappen på

Og hvis du havde læst selve spørgsmålet i første post ville du vide at det
har han prøvet

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-09-02 14:22

RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
> opvaskemiddel
> klem.
>
> Og hvis du havde læst selve spørgsmålet i første post ville du vide at det
> har han prøvet

Det overså jeg, jeg var kun fikseret på problemet. Og det løses fint med
opvaskemiddel. Mit og ikke Leths.
Jeg kan så tilføje at det skal have lov at tørre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : RpR

Dato : 06-09-02 14:29

> Jeg kan så tilføje at det skal have lov at tørre.

Blir det ikke noget værre sløret halløj at se igennem?

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-09-02 14:34

> Det overså jeg, jeg var kun fikseret på problemet. Og det løses fint med
> opvaskemiddel. Mit og ikke Leths.
> Jeg kan så tilføje at det skal have lov at tørre.
______________________

Jeg har også prøvet med at lade det tørre op til et døgn, hvorefter jeg
tørrede visiret af, og det virkede sådan set også lidt efter hensigten. Jeg
synes bare at metoden er for besværlig, uholdbar og så bliver det skide
fedtet, efter en uges tid... Tro mig... har prøvet ALT med opvaksemidler i
forskellige mærker! ;o(
Metoden med Fog City lyder som noget, der måske er hver at overveje med
mindre der er folk, som kender til et påføringsmiddel, som er holdbart...
der er tilsyneladende flere, som mener at Fog City ikke egner sig til
mørkekørsel, og det skal det helst for mit vedkommende.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-09-02 14:43

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> der er tilsyneladende flere, som mener at Fog City ikke egner sig til
> mørkekørsel, og det skal det helst for mit vedkommende.
>
> Psycho Cowboy
> Babygixxer

Jeg har aldrig været generet af min fogcity, og der har heller aldig været
noget som helst dug på visiret!

Husk bare at være meget omhyggelig med at sætte det på, tror det er her
mange gør fejlen så der kommer sådan en sjov bue inde på midten af
plastikken! (Fik selv lavet den bule første gang jeg satte det på, men kunne
godt rette det da jeg ikk havde presset limen!

Så jeg syntes helt klart du skal købe sådan en, den er alle pengene værd!

--
Mvh Mads Stetter
RF400R

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-09-02 15:25

> Så jeg syntes helt klart du skal købe sådan en, den er alle pengene værd!
_________________

Jeg er slet ikke i tvivl om at det er et godt køb, men alligevel er jeg
skeptisk...
Henrik skrev:
'Jeg synes dog at det er generende om natten. De modkørendes lygter bliver
til "stjerner".'
Dessuden er der blevet fortalt at der står skrevet på pakken, at det ikke er
beregnet til mørkekørsel, hvilket jeg kører en del i !
Jeg ville gerne høre fra nogen, der har prøvet et påføringsmiddel...
anyone???

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : oxford

Dato : 05-09-02 23:36

> [...]
> på indersiden, det holder dog kun til en enkelt tur, og man skal ikke
> begynde at gnide i det. Og selvfølgelig skal man også have klappen på

Linket virker fint.... du har sikkert bare glemt at tilføje =65, som står på
linien lige under.

Flemming

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 06-09-02 06:11

Tjaa.. det gamle trick med at smøre visiret indvendig med spyt virker nu!
Altså ikke en harcker

mvh

Hans