CocoAspell vil ikke installere ordbog
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-09-02 20:44

Nu har jeg fået installeret ovenstående software, men kan ikke få
aktiveret ordbogen. Har hentet aspell-da-0.50-2 fra
http://aspell.sourceforge.net/, og den pakker fint nok ud med StuffIt.
Men når jeg prøver "build dictionary" failer den.

Ordbogen fylder kun 272 Kb (?). Har lagt den i Library/application
support/aspell (som jeg tolker anvisningerne i vejledningen.

Gør jeg noget forkert, eller er har jeg bare været uheldig med den
danske ordbog?

Hvis det er den bette fil på 272 apkkede Kb, er der så lige nogen, der
gider sende den til mig på min mail? Bare en enkelt af jer, altså!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 21:25

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 19:44 GMT, Mich. wrote:

> [...]
> support/aspell (som jeg tolker anvisningerne i vejledningen.
>
> Gør jeg noget forkert, eller er har jeg bare været uheldig med den

Det kræver at developer tools er installeret, hvis du selv vil
compilere ordbogen - hent i stedet den færdigbyggede danske ordbog der
linkes til fra cocoAspell hjemmeside, den er basseret på den store danske
ordliste.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-09-02 21:33

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> hent i stedet den færdigbyggede danske ordbog der linkes til fra
> cocoAspell hjemmeside, den er basseret på den store danske ordliste.

Den Store Danske Ordliste finder du her:

http://da.speling.org/

Samme sted kan du laese, hvordan du bidrager til at goere ordlisten
endnu mere omfatende og brugbar. Der er ogsaa noget statistik paa
udviklingen i projektet. Endnu en beroeringsflade mellem SSLUG-folk og
Mac-brugere.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 06-09-02 00:17

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
>compilere ordbogen - hent i stedet den færdigbyggede danske ordbog der
>linkes til fra cocoAspell hjemmeside, den er basseret på den store danske

Hvad med en forklaring som selv nybegyndere (læs undertegnede) kan forstå.
Har som Mich downloaded aspell-0.50.1 samt aspell-da-1.4.22 og læst info på
http://da.speling.org/installation/aspell
Men så må jeg lige af hesten, hvad vil det sige at:

Klippet fra da.spelling.org

3. Gå ind i det katalog der blev oprettet.
4. Kør kommandoen make all.
5. Kør kommandoen make install.
6. Ryd op.

Det kan for eksempel se sådan ud:

user$ cd /tmp
user$ wget -q http://da.speling.org/filer/aspell-da-1.4.22.tar.gz
user$ tar xzf aspell-da-1.4.22.tar.gz
user$ cd aspell-da-1.4.22
user$ make all
../unsq < words-da.sq | aspell --local-data-dir=./ --lang=dansk create master ./dansk
user$ su root -c 'make install'
Password:
chown root.root dansk.dat dansk_phonet.dat dansk
chmod 0644 dansk.dat dansk_phonet.dat dansk
mv dansk.dat dansk_phonet.dat `aspell dump config | grep '^# data-dir current: ' | cut -d' ' -f4`
mv dansk `aspell dump config | grep '^# dict-dir current: ' | cut -d' ' -f4`
user$ cd ..
user$ rm -rf aspell-da-1.4.22

Klip

Det ser ikke ud som noget jeg er stødt på tidligere. Og da Morten ved en anden lejlighed
reklamerede for cocospell (jeg mener det var i forbindelse med ailapp) håber jeg at du
kan hjælpe mig.

på forhånd tak

Henrik Lindskou

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-09-02 09:54

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 23:17 GMT, Henrik wrote:

> Hvad med en forklaring som selv nybegyndere (læs undertegnede) kan forstå.

Hvis du læse reame filerne fra Cocoaspell eller vejledningen på
cocoaspells hjemmeside bør du kunne forstå det. Vejledningen er ganske
god og enkelt. drop alle tanker om at kompilere noget selv.

> Har som Mich downloaded aspell-0.50.1 samt aspell-da-1.4.22 og læst info på
> http://da.speling.org/installation/aspell
> Men så må jeg lige af hesten, hvad vil det sige at:

[kilp]

> [...]
> reklamerede for cocospell (jeg mener det var i forbindelse med ailapp) håber jeg at du

Først: Du prøver at kompilere ordbogen manuelt fra komandolinien uden at
have Aspell installeret - det kan ikke lade sig gøre uden du ændrer på
configure parametrene og fortæller hvor Aspell ligger (dvs inde i Cocoaspell
pakken)! med andre ord drop det...

Dernærst: Hvis du vil kompilere ordbogen selv og bruge den i CocoAspell, skal
du gøre det fra Cocoaspell's glimrende brugerflade.

Du skal i øvrigt slet ikke have fat i Aspell for at bruge CocoAspell, idet en
færdig kompileret udgave af Aspell /er/ inkluderet i CocoAspell.

Sidst men ikke mindst: brug de færdig kompilerede og pakkede ordbøger
som der linkes til fra CocoAspells hjemmeside.

RTFM

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-09-02 22:33

> Sidst men ikke mindst: brug de færdig kompilerede og pakkede ordbøger
> som der linkes til fra CocoAspells hjemmeside.
>
> RTFM

Ja, det er netop den, jeg har læst (for en gangs skyld). Kan ikke få
aktiveret den der store (6 Mb?) ordbog.
Iflg. TFM Installing add. dictionaries pkt 5: ".... click on the Build
dictionary. It will prompt you for the dictionary folder you have just
moved into the Application Support folder"
Nej, den vil ej. Og jeg kan stadigvæk ikke aktivere den der ordbog.
Er det mig ... eller er CocoAspell ikke nogen rar fætter at have med at
gøre.
Jeg er på nippet til at opgive. Hjælp!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 08:51

On Sat. d. 07 Sep. 2002 kl. 21:33 GMT, Mich. wrote:

> Ja, det er netop den, jeg har læst (for en gangs skyld).

med fare for liv og lemmer vil jeg forslå at du læser den én gang til,
eller koncentrerer dig mens du læse dette indlæg.

> [...]
> moved into the Application Support folder"
> Nej, den vil ej. Og jeg kan stadigvæk ikke aktivere den der ordbog.

Du fortsøger at kompilere ordbogen fra kildekode selv - det kan du ikke
når du ikke har installeret developer tools!

> Er det mig ...

ja

> eller er CocoAspell ikke nogen rar fætter at have med at
> gøre. Jeg er på nippet til at opgive. Hjælp!

Det er der ingen grund til. Der er to muligheder mht. til at tilføje
en ordbog i cocoaspell:

1) Hent en færdig kompileret ordbog. Placer den i
'~/Library/Application Support/Aspell'. Aktiver den i CocoaSpells
indstillingspanel under fanebladet "Dictionaries". log ud/ind

2) Hent kildekoden til en ordbog. Pak den ud i '~/Library/Application
Support/Aspell'. Gå til fanebladet "Advanced" i Cocoaspells
indtillingspanel. Klik på "Build Dictionary" for at kompilere
ordbogen. Vent... Gå derefter til fanebladet "Dictionaries" vælg
ordbogen og log ud/ind.

Du har hidtil forsøgt fremgangsmetode #2, hvilket ikke kan lade sig
gøre på din PB idet du /ikke/ har installeret Developer Tools. Brug
fremgangsmetode #1.

Du kan hitte en færdig kompileret udgave af den store danske ordliste,
via et link på Cocoaspells hjemmeside. Når ordbogen er udpakket hedder
den "Danish.dictionary"

Jeg kan desvære ikke hitte et direkte link til dig, da jeg de næste 5
dage sidder på en langsom og dyr modem forbindelse - Nogen der kender
en airport dialer til Mac OS X? - det er lidt overkill at starte Classic
for at køre "ABS Modem Utility"...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-09-02 12:22

> med fare for liv og lemmer vil jeg forslå at du læser den én gang til,
> eller koncentrerer dig mens du læse dette indlæg.

Jeg er da ikke ude på at skade dig fysisk , så jeg har koncentreret
mig om din lange forklaring (tak for'en)

> [...]
> '~/Library/Application Support/Aspell'. Aktiver den i CocoaSpells
> indstillingspanel under fanebladet "Dictionaries". log ud/ind

Jo, den er jo hentet, men du har ret, jeg brugte denne her:

> [...]
>
> Du har hidtil forsøgt fremgangsmetode #2, hvilket ikke kan lade sig
> gøre på din PB idet du /ikke/ har installeret Developer Tools. Brug

Klar tale. Opfattet :) Det var det der med #1 og loggeriet

> Jeg kan desvære ikke hitte et direkte link til dig, da jeg de næste 5
> dage sidder på en langsom og dyr modem forbindelse -

Fandt den (som skrevet står) og downloadede den - på en telefon og de
indbyggede modem. Så jeg kender skam godt din fornemmelse, Morten. Det
_er_ sløvt

>Nogen der kender
> en airport dialer til Mac OS X? - det er lidt overkill at starte Classic
> for at køre "ABS Modem Utility".

Desværre: ingen hjælp herfra. Men tak for din hjælp.

Næste trin bliver så at vælge CocoAspell inde i programmerne .... :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 12:39

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 11:21 GMT, Mich. wrote:

> Jeg er da ikke ude på at skade dig fysisk , så jeg har koncentreret
> mig om din lange forklaring (tak for'en)

Man kan aldrig vide med en rå, rygende og upoleret fiskerbyboer, der
ikke spiser vegetar mad... Jeg tvivler stadig på din forklaring om
"kursus"... Har du i øvrigt fået brændt bechd af?

> Jo, den er jo hentet, men du har ret, jeg brugte denne her:

> Klar tale. Opfattet :) Det var det der med #1 og loggeriet

> Desværre: ingen hjælp herfra. Men tak for din hjælp.

Det var også mest møntet på andre airport bruger her i gruppen..

> Næste trin bliver så at vælge CocoAspell inde i programmerne .... :)

Det skulle være til at overskue, såfremt du har huslet at slå den
danske ordbog til i CocaSpells indstillinger...

Edit -> Spelling -> Spelling

Under 10.15 og 10.2 husker hvert enkelt program hvilken ordbog der
sidst er valgt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-09-02 13:11

In article <gtcfla.2k.ln@g4.reippuert.dk>,

> Har du i øvrigt fået brændt bechd af?

Flammer bider ikke på bechd.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 13:52

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 12:10 GMT, Martin wrote:

> Flammer bider ikke på bechd.

Ikke flammerne alene, men den røg de udvikler når tobak afbrændes!
Efter sigende skulle Mich være ganske affektiv med sin pibe, hans
indsats har i al fald fået fnullergøj til at søge væk fra sit hjem og
henrik til at lægge nyt gulv.

Er det mon Dr. brevkasse der står bag hans forvisning til det
Århusianske?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-09-02 22:45

> [...]
> Efter sigende skulle Mich være ganske affektiv med sin pibe, hans
> indsats har i al fald fået fnullergøj til at søge væk fra sit hjem og

Det er nu mest cerutter og cigarer, og Fnullergøj blev slet ikke udsat
for noget røg, men måske bare rygtet om, at jeg er ryger, var nok til at
fordrive hende?

Henriks og Fullerrgøjs nye gulv har jeg slet ikke nogen andel i

> Er det mon Dr. brevkasse der står bag hans forvisning til det
> Århusianske?

Nej, _så_ stor indflydelse har han alligevel ikke!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-02 23:18

> [...]
> Efter sigende skulle Mich være ganske affektiv med sin pibe, hans
> indsats har i al fald fået fnullergøj til at søge væk fra sit hjem og

Det skal kun slibes og hvid-olieres.

> Er det mon Dr. brevkasse der står bag hans forvisning til det
> Århusianske?

Nixen-bixen. Han stjal selv den bil, og de forbudte stoffer i hans lomme
kender jeg overhovedet ikke noget til.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-09-02 18:46

> Det skal kun slibes og hvid-olieres.

Den slibning kunne du måske have sparet materialerne til. Véd du ikke at
cigaraske er noget af det bedste og mest skånsomme poleremiddel til
lakerede overflader, m.m.
Nå, ja, sparet og sparet. Et par store og gode cigarer, som jeg kan
drysse aske fra i dit hjem, er sikkert billigere end slibing og den der
olie substans.

> Nixen-bixen. Han stjal selv den bil, og de forbudte stoffer i hans lomme
> kender jeg overhovedet ikke noget til.

Vel kører jeg som om jeg har stjålet vores bil, men den er nu købt -
først var det bankens ejendom, men nu er det vores.
De der stoffer, du henviser til, er vel den vadmelstrøje, jeg lånte af
dig sidst?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-09-02 22:35

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> Nå, ja, sparet og sparet. Et par store og gode cigarer, som jeg kan
> drysse aske fra i dit hjem, er sikkert billigere end slibing og den der

Hvis du er så villig til at hjælpe, så kunne du måske have været der, da
vis skulle have ryddet stueetagen. Det er kun knap 100 kvm, så der var
en del at pakke ned og bære ud. Hvor er jeg i øvrigt bare glad for den
garage?

> [...]
> først var det bankens ejendom, men nu er det vores.
> De der stoffer, du henviser til, er vel den vadmelstrøje, jeg lånte af

Ja-ja, den er god med dig. Som det fremgår af den anden del af denne
tråd, er vi efterhånden flere, der tror, at du er i fængsel, men prøver
at skjule det. Det er lidt påfaldende, at du ikke kan vise dig
offentligt og f.eks. komme til kaffe hos folk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-09-02 23:13

> [...]
> vis skulle have ryddet stueetagen. Det er kun knap 100 kvm, så der var
> en del at pakke ned og bære ud. Hvor er jeg i øvrigt bare glad for den

100 kvm? Det kræver da meget mere end 2 cigarer, men en 6 - 8 stykker
skulle jeg nok kunne klare på en _lang_ weekend. Har du stadigvæk en
flaske cognac i huset? Sæt en dato.

> [...]
> at skjule det. Det er lidt påfaldende, at du ikke kan vise dig
> offentligt og f.eks. komme til kaffe hos folk.

1) jeg sidder, ja, men ikke 'inde'
2) du spreder rygter, gør du. Hvem er 'vi'?
3) do. for nyligt ville du også gøre mig til 40-årig veganer, eller
noget i den retning. Henrik, du er en skjælm. Er du i klub med Morten?
4) jeg ynder ikke at vise mig offentligt. Jeg er så kendt, at jeg helst
vil være in cognito. Du må vel kende problemet, for der er da vel en
sylte med i brevkassen?
5) kaffe ude i byen? som venlig indbydelse OK, som kaffedrikning
betragtet? Så vil jeg hellere lave den selv (eller drikke en god
espresso på et af de få gode steder, som laver den godt!)

Men skal vi forfølge dine tvangsforestillinger, må svaret blive:
OK, så må det vel blive en weekend, hvor jeg har udgang? Overvåget
udgang er incl. min ægteviede. Hun spiser bravt og æææælsker rødvin. Så
vogt dig, inden du sender en invitation. Jeg tager din vadmelstrøje på,
gør jeg!

Du kender vel cellenummeret? Så bare send et brev (det bliver censureret
i postkontoret)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 03:47

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Hun spiser bravt og æææælsker rødvin.

Det lyder dæleme dyrt! Og tungt.

Henrik, hvor høj er hun så?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-02 22:36

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det lyder dæleme dyrt! Og tungt.
>
> Henrik, hvor høj er hun så?

Jeg har jo ikke mødt hende, så det er svært at sige. På øjemål tror jeg
i hvert fald, der er et misforhold mellem Mich.'s reelle højde og så
den, han har iflg. min vægttabel. Men det gælder jo mange af os Jeg
kunne således godt have brug for at vokse 10 cm.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 03:45

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> at skjule det. Det er lidt påfaldende, at du ikke kan vise dig
> offentligt og f.eks. komme til kaffe hos folk.

Ahem, _institut_-kaffe.

Dette fænomen er sædvanligvis sammenligneligt med den hedengangne og
højtbesungne Storebæltskaffe, og er ikke nødvendigvis noget man bruger
til at _holde_ på gæsterne.

Personligt finder jeg det mere påfaldende at bechd er for fedtet til
at invitere til kaffe i eget hjem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-09-02 22:45

> Man kan aldrig vide med en rå, rygende og upoleret fiskerbyboer, der
> ikke spiser vegetar mad... Jeg tvivler stadig på din forklaring om
> "kursus"... Har du i øvrigt fået brændt bechd af?

Rå? Det ved jeg nu ikke, sådan nærmere lidt henkogt :)
Du kan tvivle fra her af og til næste gang, det bliver grønt snevejr.
Jeg _er_ på kursus.
Bechd'en har vist nærmest brændt mig af?

> Under 10.15 og 10.2 husker hvert enkelt program hvilken ordbog der
> sidst er valgt.

Det lyder lovende - skal nok teste det.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 10:07

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 21:44 GMT, Mich. wrote:

> Rå? Det ved jeg nu ikke, sådan nærmere lidt henkogt :)
> Du kan tvivle fra her af og til næste gang, det bliver grønt snevejr.
> Jeg _er_ på kursus.

siger du...

> Bechd'en har vist nærmest brændt mig af?

Du opgiver vel ikke fordi en lille århusiansk demon er så
ubetydningsfuld at ingen ved hvor på unitetet han gemmer sig?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-09-02 18:46

> siger du...

Ja, og jeg fastholder

> Du opgiver vel ikke fordi en lille århusiansk demon er så
> ubetydningsfuld at ingen ved hvor på unitetet han gemmer sig?

Problemet er da mere, at jeg ikke kan huske, hvor unitetet ligger. Det
er mange år siden, at jeg gik dér.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 20:28

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 17:46 GMT, Mich. wrote:

> Ja, og jeg fastholder

Ja, ja - Og det var ikke Jønke der skød Makrellen...

> Problemet er da mere, at jeg ikke kan huske, hvor unitetet ligger. Det
> er mange år siden, at jeg gik dér.

Måske kan jeg være behjælpelig: det ligger i Århus...

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-09-02 22:03

> Ja, ja - Og det var ikke Jønke der skød Makrellen...

Mand, hvor _er_ du altså modig. Du bevæger dig over i fiske "analogier"
(U dig?) ... hvis du bliver hængende dér, véd du godt, at det ender med,
at jeg lover dig 'et par flade' Igen!

> Måske kan jeg være behjælpelig: det ligger i Århus...

Nå, du mente måske Århus Universitet? Det sagde du da vist ikke noget
om. Jeg havde opfattet 'unitetet' som en poppet forkortelse af
universet. Det er sgu' ikke nemt at finde på Kraks.

Ivørigt slap 'unitetet' ikke gennem CocoAspell .... men det er vel min
fejl? Det er _altid_ min fejl, ik' søde Morten? Har ellers været en
artig dreng og koncentreret mig om at følge dine venlige anvisninger.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-02 22:06

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Måske kan jeg være behjælpelig: det ligger i Århus...

Det er nemmere med det i Odense. En af busruterne har det som
endestation, og derfor står det med store bogstaver forrest på bussen.

Iøvrigt linie 42 - et passende nummer.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-09-02 23:13

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det er nemmere med det i Odense. En af busruterne har det som
> endestation, og derfor står det med store bogstaver forrest på bussen.

Sådan à la læs-let tekst? Ja, det skal nok passe.

> Iøvrigt linie 42 - et passende nummer.

Er det sådan en bus med plads til alle de studerende på én gang? Dem
begge to?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-09-02 23:17

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Sådan à la læs-let tekst? Ja, det skal nok passe.

> Er det sådan en bus med plads til alle de studerende på én gang? Dem
> begge to?

Der skal også være plads til alle pensionisterne, der skal ud at handle
i Rosengårdscentret. Det er åbenbart meget vigtigt, at de er der kl. 8,
så de _skal_ med samme bus som alle de studerende.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 03:57

> [...]

> i Rosengårdscentret. Det er åbenbart meget vigtigt, at de er der kl. 8,
> så de _skal_ med samme bus som alle de studerende.

Plejer de ikke at stå af ved Bilka?

Jeg tog sjældent 42'eren. 71 kørte bedre for mig, jævnfør min bolig
nær skadestuen.

Højhuset er grimt, men der er dæleme en flot udsigt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-09-02 16:26

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 22:16 GMT, Henrik wrote:

> Der skal også være plads til alle pensionisterne, der skal ud at handle
> i Rosengårdscentret. Det er åbenbart meget vigtigt, at de er der kl. 8,
> så de _skal_ med samme bus som alle de studerende.

Fornemmer jeg et vist had mod vort samfunds ældre medborgere?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 23:29

> Fornemmer jeg et vist had mod vort samfunds ældre medborgere?

Jeg tror bare Henrik er træt af at stå op i bussen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-09-02 00:45

On Tue. d. 10 Sep. 2002 kl. 22:28 GMT, Thorbjørn wrote:

> Jeg tror bare Henrik er træt af at stå op i bussen.

Det kan jeg godt forstå, der er farligt langt ned til gulvet når man
er over to meter...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-09-02 15:50

> Det kan jeg godt forstå, der er farligt langt ned til gulvet når man
> er over to meter...

....og farligt nok i sig selv hvis man er småfed.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-02 20:42

> ...og farligt nok i sig selv hvis man er småfed.

Inden I kommer for godt i gang med morsomhederne, så er det altså tolv
år siden, jeg bestod min eksamen. Desuden cyklede jeg selv til
universitetet. Der var kun otte kilometer. Jeg boede nemlig på Rasmus
Raskkollegiet i den vestlige del af Odense. Det var til gengæld kun 500
m fra cykelbanen, og det gælder jo om at prioritere rigtigt.
Min viden om tilstanden i morgenbussen stammer fra andre
studerende, der enten altid kørte i bus, eller som kun cyklede om
sommeren. Desuden stammer den fra firserne. Det var ment lidt som en
morsomhed, da denne tråd allerede var noget off-topic.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 03:56

> Sådan à la læs-let tekst? Ja, det skal nok passe.

Senior-magnaprint. Du får det ikke bedre!

> Er det sådan en bus med plads til alle de studerende på én gang? Dem
> begge to?

42 er et numerologisk meget vigtigt tal. Se anden tråd om HGTTG.

Herudover er det vigtigt at de studerernde bliver HJEMME og
studerer, da de ikke kan være på campus samtidig. Det viser sig
tydeligt til årsfesten.

Nu har de bygget siden jeg slap ud, så det kan være det er bedre nu.
Til gengæld har de fået fillialer i Esbjerg, Kolding og Sønderborg, så
man kan sende de studerende MEGET Langt væk.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 09-09-02 22:49

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev:

>Du opgiver vel ikke fordi en lille århusiansk demon er så
>ubetydningsfuld at ingen ved hvor på unitetet han gemmer sig?

Vi har faktisk bygget en hel ny bygning for at gemme os for Mich. På
http://www.multimedia.au.dk vil man kunne se, at vi også har tonet
glasset, så han ikke kan kigge ind. Ydermere har vi forklædt os som
IT-virksomhed, så man ikke umiddelbart kan se, at det er en seriøs
uddannelse.
--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 03:53

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> glasset, så han ikke kan kigge ind. Ydermere har vi forklædt os som
> IT-virksomhed, så man ikke umiddelbart kan se, at det er en seriøs
> uddannelse.

Mine sidste erfaringer med IT-virksomhed og uddannelse, var at det
tenderer misbrug af offentlige midler. JEg håber sandelig at I gør
det bedre.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 11-09-02 09:14

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) skrev:

>Mine sidste erfaringer med IT-virksomhed og uddannelse, var at det
>tenderer misbrug af offentlige midler. JEg håber sandelig at I gør
>det bedre.

De har jo ansat mig!
--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-02 09:19

> De har jo ansat mig!

Du tør ikke skrive det i mudderet. TomasO vil gå HELT i selvsving.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 09-09-02 22:49

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) skrev:

>Rå? Det ved jeg nu ikke, sådan nærmere lidt henkogt :)
>Du kan tvivle fra her af og til næste gang, det bliver grønt snevejr.
>Jeg _er_ på kursus.
>Bechd'en har vist nærmest brændt mig af?

Vås, jeg har inviteret, men har kun set bemærkninger, der håner min OS
10. og fra Thorbjørn forhånelser vedr. traktementet.

.. At du ikke tror på, at jeg kører 10.5 er ikke det bedste oplæg til
et socialt arrangement! Jeg har min kopi internt fra Apple, så det er
ikke meget jeg må afsløre, men jeg vil bare sige at det er utroligt at
I ikke kan acceptere, at min mangeårige brug af handicappet software
betyder at jeg har nogle erfaringer som er brugbare når firmaer som
Apple skal køre betatests. Og så kan du og Morten Røjpert og de andre
"guder" godt glemme den OS X-pression over for mig! Den bider ikke på
- der er ikke nogen der får mig til at nedgradere for OS XII!

Hvornår kommer I?
--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 03:52

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Vås, jeg har inviteret, men har kun set bemærkninger, der håner min OS
> 10. og fra Thorbjørn forhånelser vedr. traktementet.

Det er min hellige pligt som skatteyder og almindelig opkomling her i
gruppen at gøre opmærksom på at du kun yder en halvhjertet indsats.
DU ville formentlig servere romkugler til fra kantinen.

> Hvornår kommer I?

Et andet problem der lige er gået op for mig, er at hvis du vil
servere institutkaffe, vil det formentlig være i almindelig
arbejdstid, da kaffen ellers vil være kold.

Det er lidt skidt, da du så endnu engang vil blive udhængt for at
spilde offentlige midler. Det kan vi jo ikke have!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn