exactfit?? newbie
Fra : Tine

Dato : 05-09-02 20:18

Hej
hvis jeg har en scene der er 750 x 450 px

jeg ønsker ingen hvid kant omkring scenen , men at scenen skal gå fra kant
til kant .!

jeg sidder og tænker at uanset hvad jeg gør ,vil jeg vride i scenen så den
ser mærkelig ud alt efter hvilken skærm den skal vises på hvis jeg bruger
width og height 100%.!

findes der noget i javascript der kan regne forholdene ud, alt efter hvilke
type skærm/opløsning der bliver kørt med??

min kode ser sådan ud..!!

<!-- URL's used in the movie-->
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.ca
b#version=5,0,0,0"
ID=visualdesign WIDTH=750 HEIGHT=450>
<PARAM NAME=movie VALUE="visualdesign.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=scale VALUE=exactfit>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<EMBED src="visualdesign.swf" quality=high scale=exactfit
bgcolor=#ffffff WIDTH=750 HEIGHT=450 swLiveConnect=true NAME=visualdesign
TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_
Version=ShockwaveFlash"></EMBED>
</OBJECT>

</BODY>
</HTML>

Fra : b3nny pede

Dato : 06-09-02 16:35

Du skal sætte dine document-margins til 0px alle sammen. Det ville hjælpe!
ellers er jeg ikke sikker på hvad du mener!

/b3nny

Fra : Tine

Dato : 08-09-02 17:55

"b3nny pede" <b3nny@tdcadsl.dk> wrote in message
> Du skal sætte dine document-margins til 0px alle sammen. Det ville hjælpe!
> ellers er jeg ikke sikker på hvad du mener!

> [snip]

Hej
det forstår jeg ikke ..??
hvordan gør jeg det i html kode..??

hilsen Tine

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-09-02 20:16

[...]

>Hej
> det forstår jeg ikke ..??
>hvordan gør jeg det i html kode..??

du finder dit <body> tag.. dvs:

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Tine

Dato : 08-09-02 21:28

[.....]
> du finder dit <body> tag.. dvs:

Det vil den pokkers ikke.......!!!!!!

Det jeg sidder med er vel noget af det samme ,hvis du ikke ville have sort
bgcolor på dit fine cv( web-side)..... men ville have den grå kasse ud til
kanterne. så vil det vel ende med at forvrænge størrelse af billederne helt
mærkeligt??

Jeg tror at størrelse af scenen fra start er forkert valg 750 x 450 px??

Hilsen Tine

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-09-02 16:51

[...]

>Jeg tror at størrelse af scenen fra start er forkert valg 750 x 450 px??

kommer an på, hvilken opløsning det skal passe til. (???)

Fra : Tine

Dato : 15-09-02 11:00

[......]

Hvad er det mest normale at sætte sin scene til??

Jeg har kikket lidt på publich og rodet lidt med px og %

umiddelbart stammer problemet også derfra.!

så er det bare hvordan det hele ser ud hos andre alt efter hvilken opløsning
de bruger... det er jo en svær en.!

Hilsen Tine

Fra : Bo Dudek

Dato : 15-09-02 20:33

[...]

>Hvad er det mest normale at sætte sin scene til??

det er vidt forskelligt alt efter, hvad flashet skal bruges til.. et
popup vindue, en del af et frameset mm.. der er mange muligheder, og
mange størrelser af skærme og mange opløsninger.. så det må handle om
statistikker og hvad de siger..