Fange tastatur-tryk i Word
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 05-09-02 20:13

Hvordan fanger jeg tastatur-tryk i Word via VBA.

Jeg vil gerne omdefinere komma-tasten på det numerisk tastatur til at være
et punktum i stedet (til talindtastning).

Endvidere vil jeg gerne kunne opfange ENTER tryk i en tabel og erstatte den
af en "indsæt ny række" funktion.

--
Henrik Hougaard
fam.hougaard@nospam.stofanet.dk

Fra : cws

Dato : 05-09-02 20:58

Hvorfor ikke "bare" ændre "nationalettings" i kontrolpanelet? Hvis du
bruger 2K eller XP har du jo endvidere mulighed for at have flere
natinalsettings, der kan ændres ved et klik på skærmen.

Carsten.

Fra : Mads

Dato : 06-09-02 09:04

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nospam.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> et punktum i stedet (til talindtastning).
>
> Endvidere vil jeg gerne kunne opfange ENTER tryk i en tabel og erstatte

Der er nogle muligheder via VBA med kommandoen KeyBindings.

Nedenstående kan bruges til at ændre NumTastaturets komma til et punktum

CustomizationContext = ActiveDocument
KeyBindings.Add wdKeyCategorySymbol, ".", BuildKeyCode(wdKeyNumericDecimal)

For ændring af Enter tasten vil nok gå over en makro fordi tabel kommandoer
kun giver mening i tabeller. Enter tasten skal nok virke som Enter uden for
tabeller (antager jeg).

Brug for mere hjælp spørg igen.

Mvh Mads