Tv-out
Fra : Fenris

Dato : 05-09-02 19:42

Hej gruppe

Jeg står og skal have et nyt grafik kort, jeg har et Radeon 7200 lige i
øjeblikket, hvor min tv-out virker godt.
Jeg har spekuleret på at købe et Geforce 4, men de kort jeg har set(point of
view og palit begge 4200) ser tv-out'en ikke særligt godt ud, er det
generelt for alle Geforce kort eller er der nogle producenter der gør noget
ud af det, eller skal jeg vælge noget helt andet.
Jeg skal bruge kortet til at spille med, tegne i 3D programmer, der skal
være et tv-out stik og det må helst ikke koste over 3000.-
Hvis der er nogen der har nogle links til anmeldelser hvor de kigger på
tv-out på forskellige grafikkort, ville de også være meget velkomne da jeg
har lidt svært ved at finde nogen.
På forhånd tak.

mvh

Mads

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-09-02 10:45

Fenris wrote:
> [...]
> ikke særligt godt ud, er det generelt for alle Geforce kort
> eller er der nogle producenter der gør noget ud af det, eller

Geforce kortene er generelt dårligere end fx. ATI eller
Matrox kort til TV-out og 2D.

> Jeg skal bruge kortet til at spille med, tegne i 3D
> programmer, der skal være et tv-out stik og det må helst
> ikke koste over 3000.-

Der er nogle rigtig gode bud:
ATI Radeon 8500 til ca. 2200kr.:
<http://shor.ter.dk/78287314>

Matrox Parhelia til ca. 3200kr.
<http://shor.ter.dk/531014621>
Test:
<http://shor.ter.dk/426551259>

ATI lancerer nok snart deres egne Radeon 9000 Pro
<http://shor.ter.dk/866513202>

og 9700 Pro.
<http://shor.ter.dk/477413201>

Test:
<http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1683>
<http://shor.ter.dk/439307017>

> Hvis der er nogen der har nogle links til anmeldelser
> hvor de kigger på tv-out på forskellige grafikkort, ville de
> også være meget velkomne da jeg har lidt svært ved at
> finde nogen.

Har desværre kun fundet en TV-out test fra 1999 ;(

www.tomshardware.com
www.anandtech.com
www.google.com
Så burde der kunne findes noget!