Dimension af udsugning på badeværelse
Fra : Peter Knudsen

Dato : 05-09-02 11:56

Hej!

Hvor stor en kapcitet skal min ventilator have på mit badeværelse når målene
på rummet er (L x B x H): 2 x 1,70 x 2,30 ?

Jeg kunne tænke mig at sætte en ventilator med fugtighedsstyring.
Hvad skal jeg tage højde for i den forbindelse?

Mvh.

Fra : Hansii

Dato : 05-09-02 14:07

De mindste ventilatorer leverer som regel omkring de 90m³/time hvilket vil
være mere end 10 gange volumen i dit baderum. Ingen problem her. Pt koster
en ventilator med fugtstyring 199,- hos Harald Nyborg, og den er fin til dit
formål. Husk at isolere dit aftræksrør således at der ikke kan dannes
kondens udenpå røret når det bliver køligt udenfor.

/Bjarne