skummel historie!
Fra : R81

Dato : 05-09-02 08:30

Jeg sendte for et stykke tid siden en SMS til min kæreste, og jeg kan
tydeligt huske præsis hvad jeg skrev, da teksten var lidt "speciel" ;-D
Men det skummelt er så, at jeg et par dage senere bliver ringet op
af en københavner, som spurgte til hvorfor jeg skrev sådan noget pjat
til ham!! Han havde fået præsis den samme SMS fra mig som min
kæreste OGSÅ havde fået..!.... jeg plejer altid at bruge nummerne fra
min telefonbog når jeg skriver, så jeg kan ikke have skrevet forkert nr.
og de to mobilnr. ligner ikke engang hinanden!!!

Måske er SMS ikke altid helt privat!!

Fra : Fischer

Dato : 05-09-02 08:50

> Måske er SMS ikke altid helt privat!!

I computer-verdenen er der ingen privatliv.

Man kan komme med mange usandsynlige forklaringer på hvordan det er gået
til.
Meddelelsen har været i din telefon. En eller anden har fået fingre i din
telefon og sendt meddelelsen til et tilfældigt nummer. Eller telefonen har
ligget i en lomme og er ved et uheld blevet udsat for lige nøjagtig den
tastetryk kombination der har sendt meddelelsen o.s.v.

Men den oplagte forklaring er nok, at SMS-centralen / systemet har fejlet.
Og hvorfor ikke?
Det er et stort og komplekst system bygget af mennesker - ergo er det fyldt
med fejl.

Se blot på en almindelig PC og dens styresystem. Spækket med kendte fejl den
dag den sælges - og det er vist næsten generelt accepteret at der er en vis
mængde fejl ved den slags.

*Fischer

Fra : Tommy

Dato : 05-09-02 08:54

"R81" <rasmus81@hotmail.com> wrote in message

> Han havde fået præsis den samme SMS fra mig som min
> kæreste OGSÅ havde fået..!....

Jeg har prøvet for nogen år siden i en periode også at modtage SMS'er som en
anden sendte til sin kæreste.

Det blev fejlmeldt, og Sonofon rettede fejlen og undskyldte ...

--
Mange hilsner
Tommy