Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Måske OT
Fra : Ricki

Dato : 05-09-02 06:22

Hej,

Hvis jeg har en laptop med TV-out, betyder det så at jeg på en eller anden
måde kan komme til at se eks. DVD-film på mit TV afspillet fra laptoppen; og
i givet fald hvordan?

Med venlig hilsen
Ricki
Webfabrikken

Fra : Madsen

Dato : 05-09-02 06:41

On Thu, 5 Sep 2002 07:21:36 +0200, "Ricki"
<webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> wrote:

> [...]
>måde kan komme til at se eks. DVD-film på mit TV afspillet fra laptoppen; og

Hvis du har TV-out må der være et stik, f.eks. et S-VHS stik som
er et lille rundt stik. I så fald skal du bare bruge et S-VHS kabel
som kan nå hen til TV'et. Hvis ikke dit TV har en S-VHS indgang,
men kun et SCART stik, så skal du også bruge en S-VHS > SCART
konverter. Begge dele kan fåes til ca 100-150 kr.

Så burde du kunne se computerens billede på TV'et

mvh Madsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-09-02 08:24

"Ricki" <webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> wrote in

> Hvis jeg har en laptop med TV-out, betyder det så at jeg på en
> eller anden måde kan komme til at se eks. DVD-film på mit TV
> afspillet fra laptoppen; og i givet fald hvordan?

Ja, hvis den også har et DVD-drev

Til min Dell fulgte der et lille konverterstik med, så jeg kunne
konvertere til Composite (magen til de phonostik man bruger i
stereoanlæg). I mit Panasonic-TV er der composite in på forsiden, og
der købte jeg så et almindeligt Phono-forlængerkabel og satte den til,
og valgte så den rigtige AV-kanal (AV/s) og aktiverede TV-out på den
bærbare, og så kunne jeg se film/spil.

Mvh
Flemming