ipfw og IPNetShareX
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-09-02 00:56

Hej alle.

Jeg bruger IPNetShareX fra Sustainable Softworks til at dele min
Stofanet forbindelse med en Win2K PC.

Det fungerer også fint, men hver gang jeg genstarter skal jeg åbne
terminal og fyre følgende kommando af, for at der er hul igennem:

sudo ipfw add 00095 divert 8668 ip from any to any via en

Er der nogen der ved hvordan man får ipfw til at huske den indstilling?

Jeg kører Mac OS X Jagwire og bruger ikke Jagwires (eller nogen anden)
firewall.

Mojn, Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 02:49

On Wed. d. 04 Sep. 2002 kl. 23:55 GMT, Thomas wrote:

> [...]
>
> sudo ipfw add 00095 divert 8668 ip from any to any via en
>
> Er der nogen der ved hvordan man får ipfw til at huske den indstilling?

desværre ikke

> Jeg kører Mac OS X Jagwire og bruger ikke Jagwires (eller nogen anden)
> firewall.

dvs du bruger ikke ipfw Hvorfor lader du ikke ipfw og natd om at
dele netforbindelsen? Det slås til i Sharing.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 06-09-02 14:55

> dvs du bruger ikke ipfw Hvorfor lader du ikke ipfw og natd om at
> dele netforbindelsen? Det slås til i Sharing.

Heh, fordi jeg ikke kan få det til at virke Kun med NetShare virker
det. Men jeg må da indrømme at jeg måske skulle kigge lidt på det igen.
Men du ved 'If it ain't broken, don't fix it'. OK, det er jo lidt
broken, så måske jeg prøver med den indbyggede igen :)

Mojn, Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-09-02 23:37

On Fri. d. 06 Sep. 2002 kl. 13:54 GMT, Thomas wrote:

> [...]
> Men du ved 'If it ain't broken, don't fix it'. OK, det er jo lidt
> broken, så måske jeg prøver med den indbyggede igen :)

såvidt jeg kan se på din terninal komando _bruger_ du jo den
indbyggede, nemlig ipfw - hvorfor dog betale for IPNtetshareX hvis det
blot betyder at det er en frontend til ipfw og natd?