placering af "page directive"
Fra : Allan Unnerup

Dato : 04-09-02 21:31

Jeg har aldrig set "page directive" placeret andre steder end i starten af
en JSP.

Skal det stå i starten, eller må det gerne stå midt i koden?
Fx
noget Java-kode der *ikke* bruger class User.
<%@ page import="User.*" %>
noget Java-kode der bruger class User.

Hilsen Allan

Fra : Morten

Dato : 05-09-02 10:26

Allan Unnerup wrote:
> [...]
>
> Skal det stå i starten, eller må det gerne stå midt i koden?
> Fx
> noget Java-kode der *ikke* bruger class User.

Prøv det?

Fra : Allan Unnerup

Dato : 05-09-02 11:16

> Prøv det?

Det virker, og hvad kan jeg så udlede af det?

Jeg vil gerne sikre mig, at den kode jeg skriver også vil virke på¨en
vilkårlig anden Java-server. Så at det virker på min server (Resin) er ikke
nogen garanti for, at det bør virke på en vilkårlig anden server.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Allan Unnerup

Dato : 05-09-02 11:50

> Jeg har aldrig set "page directive" placeret andre steder end i starten af
> en JSP.
>
> Skal det stå i starten, eller må det gerne stå midt i koden?

Langt om længe fandt jeg det i specifikationerne (version 1.2):

"No matter where you position the page directive in a JSP page or included
files, it applies to the entire translation unit. However, it is often good
programming style to place it at the top of the JSP page. "

Hilsen Allan