Lave en tekst der fader !!
Fra : Spacemann

Dato : 04-09-02 19:59

Hej

Hvordan laver man en animaion så en tekst fader ??
Fx fra hvid til blå !!

Takker

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-09-02 20:54

>Hvordan laver man en animaion så en tekst fader ??
>Fx fra hvid til blå !!

et godt råd: lav de lessons, der hører til flash, så er du bedre
rustet til at lave alskens animationer..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Dyl

Dato : 04-09-02 21:02

Til "simple" ting som det, er det langt nemmere at bruge et program som
f.eks. SWISH - søg på Google.

Jeg har selv fået stor glæde af det som nybegynder !

Fra : Spacemann

Dato : 04-09-02 22:11

jamen nu er det sådan så jeg nok skal bruge det i et flash project !! -

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 05-09-02 08:13

On 04/09/02 23:10, in article 3d7676cf$0$137$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk,
"Spacemann" <spacemann@paradis.dk> wrote:

> jamen nu er det sådan så jeg nok skal bruge det i et flash project !! -
> Ellers så ville jeg jo nok ikke have spurgt i en FLASH gruppe !!
Sikken tone! Swish er et lille program dedikeret til specielt tekst-effekter
i flash. Det er et godt og intuitivt program, hvor du efter endt arbejde kan
flytte tingene over i flash. Så du fik en god anbefaling på trods af, at du
egentlig bare kunne lave de medfølgende tutorials som Bo skriver.
Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 07-09-02 07:30

> Swish er et lille program dedikeret til specielt tekst-effekter
>i flash. Det er et godt og intuitivt program, hvor du efter endt arbejde kan
>flytte tingene over i flash.

jeg vil ikke anbefale, at man flytter tingene over i flash, hvis det
er 'import' der menes.. aller højest kan jeg gå med til, at man bruger
LoadMovie i flash til at benytte sin Swish genererede film..

import->alle frames bliver til keyframes->større flash fil

Fra : b3nny pede

Dato : 06-09-02 16:38

Du laver teksten og højreklikker på den frame den ligger i, og vælger
"Create motion tween"
derefter trykker du x antal frames frem og højreklikker og trykker på
"Insert keyframe"
så vælger du igen første frame, og trykker på teksten på dit workspace. I
din propertiesbox skulle du nu kunne vælge en effekt, såsom: Alpha, Tint,
Advanced, etc.

Vælg Tint og en farve og en tint-procent!
gør tilsvarende i den sidste keyframe (blot med en anden farveværdi) og
afspil
Voila!

/b3nny

Fra : Spacemann

Dato : 07-09-02 12:09

Jeg takker mange gange for dit svar !!

Fra : b3nny pede

Dato : 06-09-02 16:42

Desuden, til alle andre der har svaret på dette problem:
manden spørger vel fordi det er et problem for ham at lave det!
Det skal jo løses! Jeg kan også sige til folk: køb ekstra software!
Hvad for en løsning er det?
Jeg er (personligt) ikk interesseret i at skulle købe et nyt stykke software
hvis det jeg HAR kan løse mit problem! og det kan flash i højeste grad!
At læse tutorials, kan være, ENORMT trægt og ikke en SKID behjælpeligt!
Desuden er det jo ikke sikkert at man er opsat på at læse en kilometerlang
tut. når ens problem kan løses på 10 linier :)

tænk over det!

Fra : Dyl

Dato : 07-09-02 10:39

Hold k... en gang l..... !!!!!!!!

Her forsøger man, at hjælpe lidt for at gøre tingene nemmest muligt, og så
skal der opstå en kæmpe diskussion/skænderi i stedet for kompetent og og
seriøs henvisning/vejledning.

Det er sgu som at se et "olde-kolde" når der er billige billeter til den
årlige skovtur !

Tak skal du ha' !

/Dyl.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 07-09-02 14:32

On 06/09/02 17:41, in article
3d78ccc9$0$27653$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "b3nny pede"
<b3nny@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> hvis det jeg HAR kan løse mit problem! og det kan flash i højeste grad!
Enig. Mit svar gik kun på tonen.
Og indenfor flash har det jo været tradition at bruge specielle
hjælpeprogrammer til typisk tekst og 3D-look_alike. Så helt skævt var Dyl's
indlæg jo ikke.
Men jeg er enig med dig. Folk, der har travlt med at anbefale ekstra
programmer, er ofte folk med et afslappet forhold til kopirettigheder...
(uden dermed at mistænkeliggøre nogen, "Dyl", men edb-verdenen er lidt
underlig i forhold til så mange andre områder, hvor prisparameteren er langt
større ved valg mellem f.eks. komfurer eller biler - jeg gad vide hvorfor
...)
> At læse tutorials, kan være, ENORMT trægt og ikke en SKID behjælpeligt!
> Desuden er det jo ikke sikkert at man er opsat på at læse en kilometerlang
> tut. når ens problem kan løses på 10 linier :)
Nu er de indbyggede tutorials jo ikke kilometerlange, og jeg er ikke
nødvendigvis enig i, at "problemet bliver løst på 10 linjer".
> tænk over det!
Jeg skal nok prøve
Noget jeg undrer mig over er, at så mange dækker sig ind under pseudonymer i
denne NG. Vil man ikke være sig selv bekendt?!
Det kan man altså godt være, også selvom man ikke altid har tænkt over
det... Det håber jeg da
Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk