Genmap - et røverkøb eller hvad?
Fra : BHR

Dato : 04-09-02 18:31

Forleden stod der i Jyllands Posten at biotekfirmaer's aktier kun kostede
hvad firmaet havde i kassebeholdning.
De sidste dage er Genmap faldet yderligere. ned til kurs godt 100.
Er der nogen som har bemærkninger til køb af ovenstående. Jeg er amatør i
aktiekøb og vil derfor gerne have et godt råd.
På forhånd tak!

Fra : Peter Sørensen

Dato : 05-09-02 20:05

In article <al5fvp$618$1@news.cybercity.dk>, bhr@email.dk says...
> [...]
> De sidste dage er Genmap faldet yderligere. ned til kurs godt 100.
> Er der nogen som har bemærkninger til køb af ovenstående.
Det kan godt være at aktierne kun koster hvad de har i kassebeholdning
pt., men ofte skal biotekfirmaerne bruge en kæmpe bunke penge til at
udvikle deres produkter, før end de får indtægter igen, hvis de så har
brugt kassebeholdningen om 1/2år og ikke har leveret et salgbart produkt
- hvad sker der så... Har Genmab allerede produkter der giver indtægter,
som kan betale for udviklingen af ny?

> Jeg er amatør i
> aktiekøb og vil derfor gerne have et godt råd.
Ditto her...

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : villy rap torp

Dato : 16-09-02 20:18

benmap toppede i feb med 207 idag lukke kurs 101,50
køb aldrig en aktie der er på vej ned
men jeg udelukker ikke denne aktie den ?????
mhv rap

Fra : Allan Johansen

Dato : 21-09-02 15:58

Hej Villy Rap Torp

<SNIP> køb aldrig en aktie der er på vej ned </SNIP>

Nu er jeg også ny i investeringsverden, men nu er det vel sådan, at det er
forholdsvist svære at vide, hvornår en aktie har toppet eller nået sit
laveste niveau.

Og set i mine øjene vil det da være tåbeligt at købe en aktie på toppen og
efterfølgende få hele faldet.

Sunde aktier kan man vel godt købe, når de er ned, hvis man bare har tid/råd
til at vente til at de kommer op igen, hvilket sunde aktier vel gør på et
tidspunkt. Det kræver selvfølgelig risikovillig kapital.

Jeg udtaler mig ikke om Genmap, da jeg ikke kender til dette firma, men om
aktiehandel generelt.

Ret mig venligst, hvis jeg har en forkert opfattelse.

Mhv. Allan Johansen

Fra : villy rap torp

Dato : 22-09-02 21:43

genmap er faldet 40.12% i år om dem er nået bunden det vil mange penge vær
det lavest i år er 99 kr idag 103 det kan man vel ikke kalde på vej op
vi kan da også skrive vestas eller neg, it. iøjeblikket er der ikke mange
der på vej op
til langtids investering '
jeg har ikke skrivet at jeg er ny

Fra : villy rap torp

Dato : 22-09-02 21:44

genmap er faldet 40.12% i år om dem er nået bunden det vil mange penge vær
det lavest i år er 99 kr idag 103 det kan man vel ikke kalde på vej op
vi kan da også skrive vestas eller neg, it.simcop eller mange andre

Fra : Jacob

Dato : 25-09-02 10:40

BHR wrote:
> [...]
> Er der nogen som har bemærkninger til køb af ovenstående. Jeg er
> amatør i aktiekøb og vil derfor gerne have et godt råd.

http://www.netposten.dk/?ArticleID=936945 Genmab er indtil videre faldet 60%
i dag

--
Jacob

Fra : villy rap torp

Dato : 25-09-02 20:58

hej Jacob
det betyder ikke så meget at kassenbeholding er 100 kr
hvis de nu var kommet gode resultater ang.den medicin de lige har kaseret
så regn lidt ud på det regnskab og se hvad kassebeholding så vil være
men jeg er glad at jeg kun kikkede på den aktie men var den medicin god
var der ikke så meget at kikke efter men at købe

Fra : BHR

Dato : 26-09-02 21:58

Godt at jeg ikke turde købe aktierne alligevel.

Tak for de forskellige indlæg