hvordan?
Fra : Gimmer

Dato : 04-09-02 17:48

hvis det er totalt OT så bare ignorer denne post... eller skriv fut til XX??

nå nu køre det.... hvordan kan jeg komme til at skulle gange de 3 tal
sammen?

koden er sådan:

import java.io.*;
class Regnetraening
{
public static void main(String[] args) throws IOException
{

//åbn for indlæsning af tastaturet
BufferedReader tastatur= new BufferedReader(new
InputStreamReader(System.in));

//erklær de varuable, der skal benyttes
int tal1, tal2, tal3, sum;

//skriv Overskrift på skærmen

System.out.println("*** Regnesystem... ***");
System.out.println();

//skriv brugerinstruks på skræmen
System.out.println("Intast 3 tal som du skal lægge sammen:");

//indlæs de tre indtastede tal
tal1 = Integer.parseInt(tastatur.readLine());
System.out.println("+");
tal2 = Integer.parseInt(tastatur.readLine());
System.out.println("+");
tal3 = Integer.parseInt(tastatur.readLine());
System.out.println();

// Skriv bruger instruks... hvad er dit bud?
System.out.println("=?");
System.out.println();

//Indlæs det indsastede tal
sum= Integer.parseInt(tastatur.readLine());
System.out.println();
System.out.println();

//undersøg nu om det indtastede tal er korrekt og skriv meddelse på
skræmen.
if (sum==tal1+tal2+tal3) System.out.println("Korrekt ");
else System.out.println("Prøv igen.... !");
}
}

Venlig Hilsen Gimmer

Fra : Trygleren

Dato : 04-09-02 20:11

> hvis det er totalt OT så bare ignorer denne post... eller skriv fut til
XX??
OT?!?

fut?!?

Fra : Frank Hahn

Dato : 04-09-02 20:17

"Trygleren" <TryglerenSLET-DET-HER@tdcadsl.dk> wrote in message
> XX??
> OT?!?
>
> fut?!?

OT = Off Topic ~ En posting, der ikke passer indenfor gruppens område
XX = Må her henvise til en evt. anden mere relevant nyhedsgruppe
FUT = En henvisning til en anden gruppe, angives i teksten for at vise, at
man har ændrer, hvor svar til indeværende posting ryger hen.

MvH
/Frank

Fra : Gimmer

Dato : 04-09-02 21:34

nu mens der lige er så meget snak i posten... er der så nogen som har et
svar ?

vh Gimmer

Fra : Frank Hahn

Dato : 05-09-02 01:07

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
XX??

> nå nu køre det.... hvordan kan jeg komme til at skulle gange de 3 tal

<sniple koden>

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt (jeg tvivler).
Så er løsningen at udskifte alle + med * og 'sum' med
'produkt'.

Hvis du vil genbruge tallene og både tjekke sum og produkt,
så lav en ny variabel 'produkt' og indlæs den sammen med eller
efter 'sum'. Derefter udføres tests på samme måde som med
'sum', bare med * istedet for +.

/Frank

Fra : Gimmer

Dato : 07-09-02 13:10