Hvem kan anbefale en god USB printer til e~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-09-02 16:00

Jeg står og skal bruge en USB printer nu og her.

Hvad er brugbart ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 04-09-02 16:02

On 04/09/02 16:59, in article 1fhzwet.15az9l5qirdxzN%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> Jeg står og skal bruge en USB printer nu og her.
>
> Hvad er brugbart ?
Hej Jesper,

Hvad skal den kunne, opløsning, pris etc.

Henrik

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-09-02 16:13

Henrik Nedergaard <homeedit@jobber.dk> wrote:

> Hej Jesper,
>
> Hvad skal den kunne, opløsning, pris etc.

Den skal bare kunne printe ud til husbehov. Det er en gymnasie elev, der
skal bruge den. Et par stile om måneden. Der printes næsten aldrig i
farve.

Skal kunne køre fuldkommen gnidningsløst = god driver.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-09-02 16:22

> [...]
> farve.
>
> Skal kunne køre fuldkommen gnidningsløst = god driver.

Jeg fandt lige en Lexmark Z33 - det er da en helt vild kvalitet den kan
skrive ud i ?!

Den kan erhverves for kr. 550,-

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-09-02 17:16

> Jeg fandt lige en Lexmark Z33 - det er da en helt vild kvalitet den kan
> skrive ud i ?!
>
> Den kan erhverves for kr. 550,-

Er du sikker på, at der medfølger sort blæk. I min lokale Brugs købte
jeg en z23, som godt kunne ha' to patroner (farve og sort) monteret
samtidigt, men der fulgte kun en farvepatron med. Den sorte måtte jeg så
købe ved siden af. Jeg mener den kostede omkring kr. 250,- Dvs. det var
næsten en fordobling af printerens pris. Ja og så skulle der også lige
et USB kabel til. Heldigvis havde jeg et liggende.

Men udover dette kan jeg kun rose Lexmarks printer og driver. Det virker
meget fint. Jeg er så spændt på hvordan den tager imod opfyldningsblæk.
Nye Patroner er bare så dyre til Lexmark'erne.

Alt om Data har i øvrigt en test af billige inkjet printere i nyeste
nummer. (Der er Lexmark modeller med, som får fin kritik.)

Martin

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 04-09-02 17:35

On 04/09/02 18:16, in article 1fhzzog.nor0v416dqxadN%mb@talent.dk, "Martin
Bredthauer" <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
>
> Alt om Data har i øvrigt en test af billige inkjet printere i nyeste
> nummer. (Der er Lexmark modeller med, som får fin kritik.)

Apropos det med USB printer kabel, posten har lige været her med min nye
Epson photo 950 og pakker den ud i disse minutter, der er heller ikke noget
USB printer kabel med, det er sku da for dårligt med sådan en dyr printer,
der åbenbart ikke følge kabler med mere!!!.

Henrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-09-02 18:23

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Alt om Data har i øvrigt en test af billige inkjet printere i nyeste
> nummer.

Det var ikke nyeste nummer med det fra august.

Martin

Fra : Lars Kr. Sørensen

Dato : 04-09-02 22:15

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jeg er så spændt på hvordan den tager imod opfyldningsblæk.
> Nye Patroner er bare så dyre til Lexmark'erne.

Er det noget, du generelt har erfaring med? Jeg går lige og tænker på
det samme til min Epson-printer, men er lidt usikker på, hvor godt
resultatet mon vil blive.

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-09-02 22:41

> [...]

> næsten en fordobling af printerens pris. Ja og så skulle der også lige
> et USB kabel til. Heldigvis havde jeg et liggende.

Har også købt samme printer, men der fulgte dog en sort patron med. Den
fungere i øvrigt upåklageligt. Den er kun afprøvet med OS X og fungere
ret godt. Faktisk faldt valget netop på Lexmarken fordi der er drivere
til OS X.

> Men udover dette kan jeg kun rose Lexmarks printer og driver. Det virker
> meget fint. Jeg er så spændt på hvordan den tager imod opfyldningsblæk.
> Nye Patroner er bare så dyre til Lexmark'erne.

Det er selvfølgelig nok et minus. Og når blækket efterhånden er dyrere
end printeren ja så virker det lidt mærkeligt.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 08:43

Nicolai Brandt <nicolai@robra.dk> wrote:

> Det er selvfølgelig nok et minus. Og når blækket efterhånden er dyrere
> end printeren ja så virker det lidt mærkeligt.

Sådan er det. Før i tiden sagde vi, at fotohandleren ikke tjente penge
på at sælge kameraer. Han tjente dem på film og fremkaldelse senere.
Gilette tjener heller ikke pengene på at sælge barbermaskiner. De tjener
dem på at sælge bladene bagefter. Det samme gælder vist
printerfabrikanterne. Kan de lokke folk til at købe printeren til en lav
pris, kan de bagefter sælge patroner til folk i årevis.
Den pågældende printer skulle bruges til et par stile om
måneden. Hvis det er alt, så plejer en patron at holde længe. Jeg
skifter da højst patron et par gange om året selv, hvis jeg holder mig
til tekst, og jeg printer lidt ud næsten hver dag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 05-09-02 10:08

> Den pågældende printer skulle bruges til et par stile om
> måneden. Hvis det er alt, så plejer en patron at holde længe.

Bruges den ikke tit nok tørrer den nu også ud.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-09-02 10:34

> [...]
> printerfabrikanterne. Kan de lokke folk til at købe printeren til en lav
> pris, kan de bagefter sælge patroner til folk i årevis.

Det er vist også gået op for mig. Alligevel virker det lidt paradoksalt
at man kan købe en ny printer med medfølgende blækpatron billigere end
det koster for et nyt sæt patroner. Der er et eller andet miljømæssigt
uforsvarligt i det koncept. Heldigvis er det kun for nogle få printeren
det forholder sig sådan. Og som der var en der tidligere skrev så følger
der åbenbart helller ikke altid blæk med når man køber en printer.

Jeg valgte for et par år siden at købe en laserprinter. Dyr i
anskaffelse og dyr i patroner, men super go'e udskrifter i s/h...

> [...]
> skifter da højst patron et par gange om året selv, hvis jeg holder mig
> til tekst, og jeg printer lidt ud næsten hver dag.

Jeg er selv lidt spændt på hvor længe patronerne i Lexmarken holder. Det
er den store pige der har fået printeren med på efterskole, så nu får vi
se.

ps. har lige tilladt mig at fjerne dobbeltpostningen da vi hverken køber
eller sælger...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-09-02 12:06

> [...]

> medfølgende blækpatron billigere end det koster for et nyt sæt patroner.
> Der er et eller andet miljømæssigt uforsvarligt i det koncept.

Og meget lidt profitabelt for printerproducenten. Det har nu altid været
min opfattelse at disse printere bliver leveret med mindre blæk end et
standard sæt patroner, for at forhindre køb-ny-printer istedet for
blækpatroner adfærden.

I de tests jeg har læst om blæk økonomi har Caonon printere ofte vist
sig mest økonomiske og Lexmark mindst økonomiske. Jeg ved ikke om de
billige Canon printere har seperate blækpatroner, men det kan anbefales.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-09-02 16:47

> I de tests jeg har læst om blæk økonomi har Caonon printere ofte vist
> sig mest økonomiske og Lexmark mindst økonomiske. Jeg ved ikke om de
> billige Canon printere har seperate blækpatroner, men det kan anbefales.

Samme konklusion kom Alt om Data frem til. Canon var billigst i drift!
Men det kan udjævnes meget ved at fylde patronerne op med "pirat" blæk.

Martin

Fra : Jan Jonasen

Dato : 06-09-02 11:50

In article <1fi1fip.1vzk3ojzcctw6N%mta@mac.com>, Michael Tysk-Andersen
(mta@mac.com) wrote:
> I de tests jeg har læst om blæk økonomi har Caonon printere ofte vist
> sig mest økonomiske og Lexmark mindst økonomiske. Jeg ved ikke om de
> billige Canon printere har seperate blækpatroner, men det kan anbefales.

Der er netop i sidste måned i et PC blad reference til Canons nye
salgsmetode, hvor de laver en direkte sammenligning mellem dem selv og
visse konkurrenter, herunder Lexmark og HP.

De påviser at en Canon printer i det lange løb er billigst, i forholdene
mellem indkøb og levetidsomkostninger. Undersøgelsen skal naturligvis tages
med et gran salt, da den er købt og bestilt af Canon selv, men allievel
synes jeg det er lidt værd, da den primært spiller på Canons konsekvente
brug af separarte bælkpatroner. Lexmarks svar er ifgl. bladet at den
udførte test farvorisere separate patroner, primært i form af et
overforbrug af magenta. Jeg kan desværre ikke finde nogle links eller
ligende til undersøgelsen, men det bekræfter dog min egen idé om at
separate patroner er bedre.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-09-02 12:13

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> ikke finde nogle links eller ligende til undersøgelsen, men det bekræfter
> dog min egen idé om at separate patroner er bedre.

Den første farvepatron min Canon S9000 løb tør for var sjovt nok også
magenta.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Ulrik / Odense

Dato : 05-09-02 12:27

"Martin Bredthauer" <mb@talent.dk> skrev i en meddelelse

> Men udover dette kan jeg kun rose Lexmarks printer og driver. Det virker
> meget fint. Jeg er så spændt på hvordan den tager imod opfyldningsblæk.

Da jeg kørte med Lexmark var den også kanon god , men som nævnt andet sted
holder det mekaniske ikke ret længe.

Jeg brugte opfyldningsblæk, og det fungerede fino - ingen forskel på det og
den patron der var med da jeg fik printeren.

> Nye Patroner er bare så dyre til Lexmark'erne.

Det er originale patroner til de fleste printer syntes jeg....

--
Ulrik Christiansen
Postnr.: 5240 (Odense)

Fra : Ulrik / Odense

Dato : 05-09-02 12:20

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt lige en Lexmark Z33 - det er da en helt vild kvalitet den kan
> skrive ud i ?!

Min egen erfaring med Lexmark er ikke særlig god.

Jeg har erfaret at de meget let går i stykker i det mekaniske og at dette
ligeledes ret hurtigt bliver slidt.

Skal jeg vælge printer i dag er det enten HP eller Canon.

--
Ulrik Christiansen
Postnr.: 5240 (Odense)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 16:24

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Den skal bare kunne printe ud til husbehov. Det er en gymnasie elev,
> der skal bruge den. Et par stile om måneden. Der printes næsten
> aldrig i farve.

Synes flere gange jeg har set "tilbud" paa Lexmarks smaa
blaekprintere. Sidst hed den vist z11 og kostede omkring 500 kr. I dag
hedder den sikker et lidt stoerre tal. Min kaereste har haft en der
minder og var OK tilfreds indtil jeg kom med mit store skrummel af en
laser-printer.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 04-09-02 17:01

Min kaereste har haft en der
> minder og var OK tilfreds indtil jeg kom med mit store skrummel af en
> laser-printer.

Jeps. Laser er lækkert. Økonomisk af helvede til og hvis man alligevel kan
undvære farverne.. tjaa.. så vil jeg da klart anbefale en laser.

Thomas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 17:16

"Thomas Neumann [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> writes:

> Jeps. Laser er lækkert. Økonomisk af helvede til og hvis man
> alligevel kan undvære farverne.. tjaa.. så vil jeg da klart anbefale
> en laser.

Huh? Du mener selvfoelgelig at laser er mest oekonomisk i drift, ikke?

-j

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 05-09-02 05:01

Thomas Neumann [8260] <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> Laser er lækkert. Økonomisk af helvede til og hvis man alligevel kan
> undvære farverne..

Man kan nu også få laserprintere - med farver.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 09:14

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 04:00 GMT, Per wrote:

> Man kan nu også få laserprintere - med farver.

de er nu ikke videre økonomiske i drift - eller forbrugervenlige mht.
anskaffelse.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 05-09-02 10:08

> de er nu ikke videre økonomiske i drift

Det har jeg ikke nogen erfaring med. En af mine brødre har dog en sådan
[HP 4500 LaserJet]. I sit firma.

> - eller forbrugervenlige mht. anskaffelse.

Knap 30.000 kroner ...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-09-02 22:08

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> de er nu ikke videre økonomiske i drift - eller forbrugervenlige
> mht. anskaffelse.

Bestemt nej. Har haft et Tektronix-svin staaende, og det kostede en
lille mulliard, hver gang noget knaekkede eller loeb toer i den indre.

-j

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 04-09-02 16:24

On 04/09/02 17:12, in article 1fhzx2i.2q4l86v6e2maN%jesper@gylling.net,

> [...]
> farve.
>
> Skal kunne køre fuldkommen gnidningsløst = god driver.

Epson Stylus C42UX USB gør et godt job både på text billeder, der følger OSX
driver med, prisen ligger omkring dkr. 440 + moms

Lad vær med at tænke på HP, med mindre du vil have problemer med driver til
Macén

Henrik