hund på græsplæne = pletter
Fra : jfo

Dato : 04-09-02 15:06

Havde besøg af en Rottweiler-tæve. Der hvor den tissede på min græsplæne er
der 20 cm. store
nøgne pletter. Og dét selv nu én måned efter besøget.

Det samme sker (vist nok) ikke når min egen Golden-Retriever-han gør det.

Har andre erfaringer i den retning?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-09-02 15:31

On Wed, 04 Sep 2002 14:05:47 GMT, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

> [...]
>nøgne pletter. Og dét selv nu én måned efter besøget.
>
>Det samme sker (vist nok) ikke når min egen Golden-Retriever-han gør det.

Tæver laver større søer end hanner gør - græsset er uden tvivl dødt pga.
overgødskning. Vi har også masser af døde pletter i vores græsplæne om
foråret når vores 2 gravhundetæver har lavet massevis af søer hele
vinteren Men de plejer at forsvinde af sig selv.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-09-02 20:35

> [...]
> foråret når vores 2 gravhundetæver har lavet massevis af søer hele
> vinteren Men de plejer at forsvinde af sig selv.

Forskellen er vel at hunhunde "sidder" og tisser, mens hanhunde helst tisser
op af noget

Vores afdøde "newfie" havde et bestemt sted som var foretrukket - der gik
flere år fra han døde til vi ikke længere kunne se det...

- men fra vores nuværende "sheltie" hunhund er der ingen skader - der er
selvfølgelig også en faktor 10 til forskel

mvh Michael