Køb af Kawasaki GPX 600 R
Fra : Jens Pytlich

Dato : 04-09-02 14:08

Hejsa,

Jeg er ved at skulle købe en Kawasaki GPX 600 R fra 95.

Den har kørt lige under 30k. Hvad skal jeg kigge efter når jeg skal
bese/prøvekøre cyklen?

Nogen kendte skavanker?

På forhånd tak.

Jens

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-02 14:39

Lyt på den. Enkelte modeller "skramler" i motoren. Typisk fra knaster. Min
kæreste har haft én og den havde gået ca. 40.000km da hun solgte den, helt
uden problemer, den var hun meget glad for, men hun ville have en grøn frø,
(ZX6R), det var den eneste grund til at hun skiftede.

Eneste problem er hjulstørrelsen, udvalget er ikke stort. Men et BT056
(Bridgestone) er et godt valg til den. Jeg mener du får meget MC for
pengene, 4 cyl, vandkølet, og ca. 85 hk. Held og lykke

--
Mvh.
Henrik

Fra : Jens Pytlich

Dato : 04-09-02 14:46

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
frø,
> (ZX6R), det var den eneste grund til at hun skiftede.

Er det noget man skal være opmærksom på i forhold til evt. at skifte
knastkæden? Eller er det bare den models lyd?

> Eneste problem er hjulstørrelsen, udvalget er ikke stort. Men et BT056
> (Bridgestone) er et godt valg til den. Jeg mener du får meget MC for
> pengene, 4 cyl, vandkølet, og ca. 85 hk. Held og lykke

Det var også min tanke.

Mvh. Jens

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-02 15:46

Du skal være opmærksom på lyden, det kan betyde slidte knaster.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 21:49

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Du skal være opmærksom på lyden, det kan betyde slidte knaster.

På GPX'erne var det nu vist vippearmene der var problemer med :-/

--
Armand.

Fra : DJ

Dato : 04-09-02 16:52

Hvad koster sådan en, købte selv en årgang 97 i april måned, havde gået knap
26000 km., jeg gav 62000,-, hos forhandler.

Dannie

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-09-02 09:44

Hejsa

Er gpx-600'eren den samme som zzr600'eren ?

/Kristoffer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-09-02 10:26

Nej

--
Mvh.
Henrik

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-09-02 16:41

Nogen der har lyst til at uddybe? - hvornår kom den ene og den anden ?
forskel? - er det sådan at zzr'eren er en "efterfølger" til gpx'en ?

Mvh
Kristoffer

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-09-02 16:45

Hmn, fandt lige følgende side:
http://freespace.virgin.net/s.free/gpx600r.htm
ud fra den stoppede gpx600 i '94 ? - ka' det passe? og nogen der kender
forskellene på de forskellige modeller? (der ser ud til at være en hel del
af dem.)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-09-02 21:00

Jeg ved faktisk ikke meget om dem. Men det skal nok passe at de stoppede GPX
i '94. Så vidt jeg ved kom der et restlager til DK i '95, og nogen af dem
først solgt så sent som i '97. Derfor kan du finde "'97 modeller", men de er
reelt ældre, men er bare først indregistreret i senere, første gang. De
seneste GPX'er havde integreret blinklys i kåben, både for og bag (som ZZR).
Om der er andre forskelle ved jeg ikke, men det er der nok. ZZR er vist en
nyere model (og dyrere). Dens design er mindre "kantet" end GPX. Men snakker
vi motor og den slags ved jeg ikke meget om forskellene på de 2. Men jeg
mener at ZZR har lidt højere ydelse.

--
Mvh.
Henrik