/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Hvem har egentligt opfundet USB, FireWire ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 04-09-02 13:37

Er det ikke Apple der står bag alle disse teknologier ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

 
 
Martin Edlich (04-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 04-09-02 13:56

In article <1fhzpvl.1xugffp1e2rl8gN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Er det ikke Apple der står bag alle disse teknologier ?

USB mener jeg er Intels, Firewire står flere forskellige firmaer for,
men Rendezvous er Apples.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Erik Richard Sørense~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 05-09-02 02:02

Hej Jesper

Som Martin siger, så er der flere bag disse typer. De oprindelige drivkræfter bag
USB, var Apple og IBM. Det gælder for USB-1, mens det er Intel og IBM, der primært
arbejder på USB-2, og igen Apple, der er på vej med et UltraUSB, der er lige så
hurtig som FireWire.

FireWire er oprindeligt et rent Apple foretagende, - det er ihvertfald Apple
patenter på en stor del af det, men der er nu flere af de store firmaer
involveret, - IBM, GEC, NEC, AMD m.fl.

Rendezvous er ren Apple teknologi.

Martin Edlich wrote:

> [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
>
> > Er det ikke Apple der står bag alle disse teknologier ?
>
> USB mener jeg er Intels, Firewire står flere forskellige firmaer for,
> men Rendezvous er Apples.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 05-09-02 11:12

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 01:01 GMT, Erik wrote:

> Som Martin siger, så er der flere bag disse typer. De oprindelige drivkræfter bag
> USB, var Apple og IBM. Det gælder for USB-1, mens det er Intel og IBM, der primært
> arbejder på USB-2, og igen Apple, der er på vej med et UltraUSB, der er lige så
> hurtig som FireWire.

Apple har /intet/ haft at gøre med USB's udvikling. USB er en Intel
udviklet og ejet teknologi. Apple er først sènt begyndt at støtte USB.

> FireWire er oprindeligt et rent Apple foretagende, - det er ihvertfald Apple
> patenter på en stor del af det, men der er nu flere af de store firmaer
> involveret, - IBM, GEC, NEC, AMD m.fl.

Korrekt, Apple har siden hen overgivet kontrol og (licensindtægter)
for at få FW godkendt den som en åben standart (IEE-1394).
Apple modtager nu kun licensindtægter for brug af varemærket FireWire.

> Rendezvous er ren Apple teknologi.

Nej - Rendevous er basseret på zeroconfig <http://www.zeroconf.org/>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Janus Sandsgaard (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 06-09-02 19:51

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Apple modtager nu kun licensindtægter for brug af varemærket
> FireWire.

MEner faktisk at ave laest, at Apple for nylig har frafaldet at
opkraeev royalties for brug af navnet "FireWire", hvorved WireFire
blive det officielle navn for standarden - som jo ogsaa gaar under
navne som "iLink" og andet. Kilde? Er ej sikker, men mener det var
nyeste nummer af papiduagaven af Mediamac.

-j


--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren
straffeattest for at få lov til at installere QuickTime."   
             Jens Sandsgaard 01.09.2002

Michael Tysk-Anderse~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 05-09-02 11:39

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Som Martin siger, så er der flere bag disse typer. De oprindelige
> drivkræfter bag USB, var Apple og IBM. Det gælder for USB-1, mens det er
> Intel og IBM, der primært arbejder på USB-2, og igen Apple, der er på vej
> med et UltraUSB, der er lige så hurtig som FireWire.

Apple var ikke med til at udvikle USB. Prøv at kigge på Apples sider om
USB på <www.apple.com/usb> og <www.usb.org>.

Hvad er UltraUSB og hvor kan man finde info om det?

> FireWire er oprindeligt et rent Apple foretagende, - det er ihvertfald
> Apple patenter på en stor del af det, men der er nu flere af de store
> firmaer involveret, - IBM, GEC, NEC, AMD m.fl.
>
> Rendezvous er ren Apple teknologi.

Vist ikke udviklet af Apple,men opkøbt.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Erik Richard Sørense~ (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-09-02 01:31

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> > Som Martin siger, så er der flere bag disse typer. De oprindelige
> > drivkræfter bag USB, var Apple og IBM. Det gælder for USB-1, mens det er
> > Intel og IBM, der primært arbejder på USB-2, og igen Apple, der er på vej
> > med et UltraUSB, der er lige så hurtig som FireWire.
>
> Apple var ikke med til at udvikle USB. Prøv at kigge på Apples sider om
> USB på <www.apple.com/usb> og <www.usb.org>.

Så undrer det mig bare en hel del, at nogle af de patentnumre, der står på USB
er ejet af Apple Amcintosh Inc. ??

> Hvad er UltraUSB og hvor kan man finde info om det?

UltraUSB er et arbejdsnavn for en USB, der vil blive på mere en 400mbit -
altså lige så hurtig som FireWire.

Jeg véd ikke, om der kan findes info, der er tilgængelige for alle, men jeg
har fået oplysningerne fra en ansat hos IBM, som er med i projektet sammen med
Apple og et firma mere, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, - blot er det
ikke Intel.

> > FireWire er oprindeligt et rent Apple foretagende, - det er ihvertfald
> > Apple patenter på en stor del af det, men der er nu flere af de store
> > firmaer involveret, - IBM, GEC, NEC, AMD m.fl.
> >
> > Rendezvous er ren Apple teknologi.
>
> Vist ikke udviklet af Apple,men opkøbt.

Igen kan jeg kun henvise ti div. patentnumre.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Michael Tysk-Anderse~ (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 06-09-02 10:56

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> > Apple var ikke med til at udvikle USB. Prøv at kigge på Apples sider om
> > USB på <www.apple.com/usb> og <www.usb.org>.
>
> Så undrer det mig bare en hel del, at nogle af de patentnumre, der står på USB
> er ejet af Apple Amcintosh Inc. ??

Kan du ikke give mig de patentnumre.

> > > Rendezvous er ren Apple teknologi.
> >
> > Vist ikke udviklet af Apple,men opkøbt.
>
> Igen kan jeg kun henvise ti div. patentnumre.

Det må du meget gerne.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Jan Jonasen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 06-09-02 12:24

In article <3D77F72E.D9C003E7@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard =?iso-8859-
1?Q?S=F8rensen?= (kml.ers@mail1.stofanet.dk) wrote:
> UltraUSB er et arbejdsnavn for en USB, der vil blive p=E5 mere en 400mbit=
> -
> alts=E5 lige s=E5 hurtig som FireWire.
>
Det må være et kedeligt job at opfinde noget som allerede fra dag ét er
forældet. USB 2.0 har en teoretisk max på 480Mbit mod IEE-1394's på
400Mbit. Se de sjove =Ex tegn, det er din QP's skyld.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Morten Reippuert Knu~ (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 06-09-02 09:40

On Fri. d. 06 Sep. 2002 kl. 00:30 GMT, Erik wrote:

>> > Som Martin siger, så er der flere bag disse typer. De oprindelige
>> > drivkræfter bag USB, var Apple og IBM. Det gælder for USB-1, mens det er
>> > Intel og IBM, der primært arbejder på USB-2, og igen Apple, der er på vej
>> > med et UltraUSB, der er lige så hurtig som FireWire.
>>
>> Apple var ikke med til at udvikle USB. Prøv at kigge på Apples sider om
>> USB på <www.apple.com/usb> og <www.usb.org>.
>
> Så undrer det mig bare en hel del, at nogle af de patentnumre, der står på USB
> er ejet af Apple Amcintosh Inc. ??

man /kan/ have liceneret enkelte ting (*1) - ikke desto mindre har Apple slet
ikke været med i udviklingen. USB er en Intel teknologi!

>> Hvad er UltraUSB og hvor kan man finde info om det?
>
> UltraUSB er et arbejdsnavn for en USB, der vil blive på mere en 400mbit -
> altså lige så hurtig som FireWire.

Mon ikke du blander noget sammen? USB2 som nu har været på markedet i
knapt et år er på 480Mbib - USB2 stammer i lighed med USB 1 (1.2Mbit)
og 1.1 (12Mbit) fra Intel.

> Jeg véd ikke, om der kan findes info, der er tilgængelige for alle, men jeg
> har fået oplysningerne fra en ansat hos IBM, som er med i projektet sammen med
> Apple og et firma mere, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, - blot er det
> ikke Intel.

tror du har misforstået noget...

>> > FireWire er oprindeligt et rent Apple foretagende, - det er ihvertfald
>> > Apple patenter på en stor del af det, men der er nu flere af de store
>> > firmaer involveret, - IBM, GEC, NEC, AMD m.fl.
>> >
>> > Rendezvous er ren Apple teknologi.
>>
>> Vist ikke udviklet af Apple,men opkøbt.
>
> Igen kan jeg kun henvise ti div. patentnumre.

se *1

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Erik Richard Sørense~ (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 06-09-02 16:03

Hej Morten

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> >> > Som Martin siger, så er der flere bag disse typer. De oprindelige
> >> > drivkræfter bag USB, var Apple og IBM. Det gælder for USB-1, mens det er
> >> > Intel og IBM, der primært arbejder på USB-2, og igen Apple, der er på vej
> >> > med et UltraUSB, der er lige så hurtig som FireWire.
> >>
> >> Apple var ikke med til at udvikle USB. Prøv at kigge på Apples sider om
> >> USB på <www.apple.com/usb> og <www.usb.org>.
> >
> > Så undrer det mig bare en hel del, at nogle af de patentnumre, der står på USB
> > er ejet af Apple Amcintosh Inc. ??
>
> man /kan/ have liceneret enkelte ting (*1) - ikke desto mindre har Apple slet
> ikke været med i udviklingen. USB er en Intel teknologi!

Nu skriver jeg jo udtrykkelig _patennumre_!

> >> Hvad er UltraUSB og hvor kan man finde info om det?
> >
> > UltraUSB er et arbejdsnavn for en USB, der vil blive på mere en 400mbit -
> > altså lige så hurtig som FireWire.
>
> Mon ikke du blander noget sammen? USB2 som nu har været på markedet i
> knapt et år er på 480Mbib - USB2 stammer i lighed med USB 1 (1.2Mbit)
> og 1.1 (12Mbit) fra Intel.

Jeg må lige henvise til, hvad du selv har skrevet i et indlæg, - at USB-2 ikke
holder de tal, der opgives. - Så nej, jeg blander ikke noget sammen. UltraUSB -
eller USB-4, som den jo nok kommer til at hedde, - USB-3 er jo på vej, - skulle
efter sigende kunne klare ren 1200mbits transmission beggeveje samtidig - ligesom
FireWire2 kommer til det.

> > Jeg véd ikke, om der kan findes info, der er tilgængelige for alle, men jeg
> > har fået oplysningerne fra en ansat hos IBM, som er med i projektet sammen med
> > Apple og et firma mere, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, - blot er det
> > ikke Intel.
>
> tror du har misforstået noget...

Det tror jeg nu ikke.

> >> > FireWire er oprindeligt et rent Apple foretagende, - det er ihvertfald
> >> > Apple patenter på en stor del af det, men der er nu flere af de store
> >> > firmaer involveret, - IBM, GEC, NEC, AMD m.fl.
> >> >
> >> > Rendezvous er ren Apple teknologi.
> >>
> >> Vist ikke udviklet af Apple,men opkøbt.
> >
> > Igen kan jeg kun henvise ti div. patentnumre.
>
> se *1

Og der er stadig tale om flere patentnumre...

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Morten Reippuert Knu~ (08-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-09-02 09:14

On Fri. d. 06 Sep. 2002 kl. 15:02 GMT, Erik wrote:

> Nu skriver jeg jo udtrykkelig _patennumre_!

Det ændrer ikke ved at Apple /ikke/ har været med - USB er en intel
teknologi. på <http://apple.com/usb> kan jeg i øvrigt ikke se nogen
indikation af at Apple skulle have være med til udviklingen, eller
henvisning til patentnumre.

>> >> Hvad er UltraUSB og hvor kan man finde info om det?
>> >
>> > UltraUSB er et arbejdsnavn for en USB, der vil blive på mere en 400mbit -
>> > altså lige så hurtig som FireWire.
>>
>> Mon ikke du blander noget sammen? USB2 som nu har været på markedet i
>> knapt et år er på 480Mbib - USB2 stammer i lighed med USB 1 (1.2Mbit)
>> og 1.1 (12Mbit) fra Intel.
>
> Jeg må lige henvise til, hvad du selv har skrevet i et indlæg, - at USB-2 ikke
> holder de tal, der opgives. - Så nej, jeg blander ikke noget sammen. UltraUSB -
> eller USB-4, som den jo nok kommer til at hedde, - USB-3 er jo på vej, - skulle
> efter sigende kunne klare ren 1200mbits transmission beggeveje samtidig - ligesom
> FireWire2 kommer til det.

Jeg kan ikke se hvad ovennævnte har med diskusionen at gøre.

>> tror du har misforstået noget...
>
> Det tror jeg nu ikke.

det tror jeg alligevel...

>> >> > Rendezvous er ren Apple teknologi.
>> >>
>> >> Vist ikke udviklet af Apple,men opkøbt.
>> >
>> > Igen kan jeg kun henvise ti div. patentnumre.
>>
>> se *1
>
> Og der er stadig tale om flere patentnumre...

Som michael tidligere skrev: kan du ikke hitte de patentnumre frem, og
redegøre hvorledes de betyder at Apple selv har udvikliet rendevous og
usb?

Alterbnativt kunne du jo læse lidt på <http://zeroconf.org> eller
<http://www.ietf.org/html.charters/zeroconf-charter.html>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Erik Richard Sørense~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 09-09-02 01:26

Hej Morten

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> > Nu skriver jeg jo udtrykkelig _patennumre_!
>
> Det ændrer ikke ved at Apple /ikke/ har været med - USB er en intel
> teknologi. på <http://apple.com/usb> kan jeg i øvrigt ikke se nogen
> indikation af at Apple skulle have være med til udviklingen, eller
> henvisning til patentnumre.

Når der står 'patentnumre', så er der tale om mere end ét nummer

> >> Mon ikke du blander noget sammen? USB2 som nu har været på markedet i
> >> knapt et år er på 480Mbib - USB2 stammer i lighed med USB 1 (1.2Mbit)
> >> og 1.1 (12Mbit) fra Intel.
> >
> > Jeg må lige henvise til, hvad du selv har skrevet i et indlæg, - at USB-2 ikke
> > holder de tal, der opgives. - Så nej, jeg blander ikke noget sammen. UltraUSB -
> > eller USB-4, som den jo nok kommer til at hedde, - USB-3 er jo på vej, - skulle
> > efter sigende kunne klare ren 1200mbits transmission beggeveje samtidig - ligesom
> > FireWire2 kommer til det.
>
> Jeg kan ikke se hvad ovennævnte har med diskusionen at gøre.

Hold op, Morten! - Du stiller spørgsmålstegn ved, hvad jeg skriver, og hævder noget
andet, som du tidligere selv har modsagt, og jeg præciserer blot forskellene på de
nuværende 2, den kommende USB-3 og den nyeste UltraUSB/USB-4.

> >> >> > Rendezvous er ren Apple teknologi.
> >> >>
> >> >> Vist ikke udviklet af Apple,men opkøbt.
> >> >
> >> > Igen kan jeg kun henvise ti div. patentnumre.
> >>
> >> se *1
> >
> > Og der er stadig tale om flere patentnumre...
>
> Som michael tidligere skrev: kan du ikke hitte de patentnumre frem, og
> redegøre hvorledes de betyder at Apple selv har udvikliet rendevous og
> usb?
>
> Alterbnativt kunne du jo læse lidt på <http://zeroconf.org> eller
> <http://www.ietf.org/html.charters/zeroconf-charter.html>

Når der står et bestemt - eller flere - patentnumre med præfix 'US Patent no.
xxxxxxxxxxx, by Apple Computers Inc.' - Så er det ensbetydende med, at det _ER_ Apple,
der ejer de pågældende patenter, og så er det fløjtende ligegyldigt, hvad du og
Michael ellers kan finde på at sige. Og hvis du ikke tror på det, så er jeg nødt til
at sige, at så er det bare ærgeligt, og alternativt, - kan du jo kontake US Patent
Office og få oplyst numrene, men det kræver lige, at du har producentens interne
produktkode, og det er ikke den samme som det produkt ID, der står på et hvilket som
helst stykke hardware. Og i øvrigt koster det penge at få oplyst de numre!

Du - og Michael med - får ikke yderligere oplysninger fra mig. Jeg har mine
oplysninger fra både nuværende og tidligere ansatte hos Apple Danmark og Apple
Computers Inc., og jeg vil ikke udlevere noget som helst af, hvad disse har sagt og
skrevet til mig desangående. Jeg har ikke den politik at udlevere fortrolige
oplysninger!

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Michael Tysk-Anderse~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 09-09-02 05:52

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Du - og Michael med - får ikke yderligere oplysninger fra mig. Jeg har
> mine oplysninger fra både nuværende og tidligere ansatte hos Apple Danmark
> og Apple Computers Inc., og jeg vil ikke udlevere noget som helst af, hvad
> disse har sagt og skrevet til mig desangående. Jeg har ikke den politik at
> udlevere fortrolige oplysninger!

Der er intet fortoligt i et patentnummer - de kan slåes op på nettet.
Jeg mente at det for en gang skyld at det måtte være på sin plads at du
kom op med understøttende dokumentation der bakker dine udtalelser op. I
denne sag ville det jo være indlysende enkelt.

http://www.uspto.gov/

Kom nu med det patent nummer, eller kan du ikke?

Beklager tonen, men du undgår behændigt at svare på mine indlæg for
tiden.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-09-02 07:54

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Kom nu med det patent nummer, eller kan du ikke?

For sent. "NDA" har været nævnt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Michael Tysk-Anderse~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 09-09-02 12:45

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:
>
> > Kom nu med det patent nummer, eller kan du ikke?
>
> For sent. "NDA" har været nævnt.

Meget morsomt, men jeg kunne nu godt tænke mig en uddybende forklaring
på hvordan NDA kan forliges med et offentligt patentsystem.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-09-02 18:23

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Meget morsomt, men jeg kunne nu godt tænke mig en uddybende forklaring
> på hvordan NDA kan forliges med et offentligt patentsystem.

Du må spørge Erik - jeg ved det ikke.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Erik Richard Sørense~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 10-09-02 02:37

Tja, Michael...

Jeg kunne også godt tænke mig en forklaring... Jeg mener ikke, jeg et
eneste sted har navnt ordet 'NDA'... Jeg har blot sagt, at jeg ikke
udleverer oplysninger, jeg har fået i fortrolighed. - Og så er det
egentlig flintrende ligegyldig fra hvem og hvad det drejer sig om.

Michael Tysk-Andersen wrote:

> > > Kom nu med det patent nummer, eller kan du ikke?
> >
> > For sent. "NDA" har været nævnt.
>
> Meget morsomt, men jeg kunne nu godt tænke mig en uddybende forklaring
> på hvordan NDA kan forliges med et offentligt patentsystem.

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Michael Tysk-Anderse~ (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 10-09-02 09:29

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> > > > Kom nu med det patent nummer, eller kan du ikke?
> > >
> > > For sent. "NDA" har været nævnt.
> >
> > Meget morsomt, men jeg kunne nu godt tænke mig en uddybende forklaring
> > på hvordan NDA kan forliges med et offentligt patentsystem.
>
> Tja, Michael...
>
> Jeg kunne også godt tænke mig en forklaring... Jeg mener ikke, jeg et
> eneste sted har navnt ordet 'NDA'... Jeg har blot sagt, at jeg ikke
> udleverer oplysninger, jeg har fået i fortrolighed. - Og så er det
> egentlig flintrende ligegyldig fra hvem og hvad det drejer sig om.

Nej selvfølgelig var det ikke hvad du sagde. Det var drilleri fra
Thorbjøn og min side. Ideen med patenter er at de fuldt dokumenterede og
offentglige. Ellers kunne andre producenter jo ikke tage højede for
eventuelle patentoverskridelser i deres egen produktudvikling. Hvordan
kan et firma beskytte sin teknologi hvis ikke man præcis beskriver
patentet. Patenter er det absolut modsatte af produkthemlighedder.

Du siger at Apple har patent på USB, men vil ikke ud med patentnumret da
du har fået det i fortrolighed. Det er en lam undskyldning. Hvis det var
sandt ville jeg selv have fundet patentnumret frem, men da det ikke
findes syntes jeg det vil være på sin plads at du finder det eller
indrømmer at det ikke eksisterer.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Erik Richard Sørense~ (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 11-09-02 18:08

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:
> > > > > Kom nu med det patent nummer, eller kan du ikke?
>
> > > > For sent. "NDA" har været nævnt.
>
> > > Meget morsomt, men jeg kunne nu godt tænke mig en uddybende forklaring
> > > på hvordan NDA kan forliges med et offentligt patentsystem.
>
> > Jeg kunne også godt tænke mig en forklaring... Jeg mener ikke, jeg et
> > eneste sted har navnt ordet 'NDA'... Jeg har blot sagt, at jeg ikke
> > udleverer oplysninger, jeg har fået i fortrolighed. - Og så er det
> > egentlig flintrende ligegyldig fra hvem og hvad det drejer sig om.
>
> Nej selvfølgelig var det ikke hvad du sagde. Det var drilleri fra
> Thorbjøn og min side. Ideen med patenter er at de fuldt dokumenterede og
> offentglige. Ellers kunne andre producenter jo ikke tage højede for
> eventuelle patentoverskridelser i deres egen produktudvikling. Hvordan
> kan et firma beskytte sin teknologi hvis ikke man præcis beskriver
> patentet. Patenter er det absolut modsatte af produkthemlighedder.

Du glemmer bare, at der findes 2 typer - åbne og lukkede patenter. De åbne
kan enhver få adgang til, mens de lukkede kun giver adgang for udviklere
inden for samme område.

> Du siger at Apple har patent på USB, men vil ikke ud med patentnumret da
> du har fået det i fortrolighed. Det er en lam undskyldning. Hvis det var
> sandt ville jeg selv have fundet patentnumret frem, men da det ikke
> findes syntes jeg det vil være på sin plads at du finder det eller
> indrømmer at det ikke eksisterer.

For det første har jeg aldrig sagt, at Apple har _patentet_ på USB, - det jeg
har sagt - og stadig siger, - er, at Apple har et par af _patenterne_ på USB,
- og at de var med i det oprindelige udviklingsteam sammen med bl.a. Intel og
IBM. _USB patentet_ består af flere del-patenter, som igen er samlet i et
fælles 'US Standard Patent no. xxxxx'. - Og for det andet har jeg aldrig
sagt, at jeg selv har numrene! - Læg lige mærke til det!

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Michael Tysk-Anderse~ (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 11-09-02 20:12

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Du glemmer bare, at der findes 2 typer - åbne og lukkede patenter. De åbne
> kan enhver få adgang til, mens de lukkede kun giver adgang for udviklere
> inden for samme område.

Glemmer gør jeg ikke da jeg aldrig har hørt om lukkede patenter som du
beskriver det.

> > Du siger at Apple har patent på USB, men vil ikke ud med patentnumret da
> > du har fået det i fortrolighed. Det er en lam undskyldning. Hvis det var
> > sandt ville jeg selv have fundet patentnumret frem, men da det ikke
> > findes syntes jeg det vil være på sin plads at du finder det eller
> > indrømmer at det ikke eksisterer.
>
> For det første har jeg aldrig sagt, at Apple har _patentet_ på USB, - det jeg
> har sagt - og stadig siger, - er, at Apple har et par af _patenterne_ på USB,
> - og at de var med i det oprindelige udviklingsteam sammen med bl.a. Intel og
> IBM.

Det er sandt, men først sagde du at Apple sammen med IBM var drivkræfter
bag USB, hvilket jeg og andre tolker som at du mener at Apple har været
medudvikler af USB. Dernæst siger du at Apple har patenter på dele af
USB og mener af den grund at Apple skulle være medudvikler af USB.

> - Og for det andet har jeg aldrig sagt, at jeg selv har numrene! - Læg
> lige mærke til det!

Hvis du ikke har de pågældende patentnumre hvorfor så bringe al den snak
om fortroelighed på banen. Så lad os glemme patenterne og blive enige om
hvem der står bag USB.

http://www.usb.org/info.html

Hverken Apple eller IBM er med i selskabet.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Martin Edlich (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 11-09-02 21:12

In article <1fid4od.a2v6sjnjdy1bN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Glemmer gør jeg ikke da jeg aldrig har hørt om lukkede patenter som du
> beskriver det.

Det eksisterer heller ikke, så det kan jeg godt forstå du ikke har hørt
om.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 11-09-02 21:47

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Glemmer gør jeg ikke da jeg aldrig har hørt om lukkede patenter som du
> > beskriver det.
>
> Det eksisterer heller ikke, så det kan jeg godt forstå du ikke har hørt
> om.

Min kone mente at der muligvis kunne være tale om militære
hemmeligheder - hvis ikke, havde hun heller ikke hørt om det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Thomas Bjorn Anderse~ (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 11-09-02 22:00

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>
> > > Glemmer gør jeg ikke da jeg aldrig har hørt om lukkede patenter som du
> > > beskriver det.
> >
> > Det eksisterer heller ikke, så det kan jeg godt forstå du ikke har hørt
> > om.
>
> Min kone mente at der muligvis kunne være tale om militære
> hemmeligheder - hvis ikke, havde hun heller ikke hørt om det.

Hvad skulle man vinde ved at have lukkede patenter, som kun
konkurrenterne [jvf. "kun folk i samme branche"] kan se?

Er der i øvrigt nogle, der har set om Erik har givet en forklaring på
http://groups.google.com/groups?selm=m3k7mfynmb.fsf%40dogbert.gen-v.net
og/eller
http://groups.google.com/groups?selm=kkwuq8zx1z.fsf%40mimer.null.dk
?
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
+++ATH

Martin Edlich (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 11-09-02 22:06

In article <kkptvk5k4o.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Min kone mente at der muligvis kunne være tale om militære
> hemmeligheder - hvis ikke, havde hun heller ikke hørt om det.

Militære hemmeligheder hemmeligholder man - man patenterer dem ikke. Et
af hovedformålene med et patent, er offentliggørelsen. Derfor gør en del
firmaer det på produkter de ikke (af forskellige årsager) har lyst til
at patentere, at de offentliggør deres nyskabelse i et eller andet
husmoderblad fra Øvre Volta. Det medfører at andre firmaer ikke kan
patentere produktet, da man ikke kan patenterer noget der allerede er
offentliggjort.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 07:12

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Min kone mente at der muligvis kunne være tale om militære
> > hemmeligheder - hvis ikke, havde hun heller ikke hørt om det.
>
> Militære hemmeligheder hemmeligholder man - man patenterer dem ikke. Et
> af hovedformålene med et patent, er offentliggørelsen. Derfor gør en del
> firmaer det på produkter de ikke (af forskellige årsager) har lyst til
> at patentere, at de offentliggør deres nyskabelse i et eller andet
> husmoderblad fra Øvre Volta. Det medfører at andre firmaer ikke kan
> patentere produktet, da man ikke kan patenterer noget der allerede er
> offentliggjort.

Det skal vist vaere en dansk publikation. Biavlerforeningens blad er
efter sigende velegnet.

Ioevrigt forsoegte jeg ikke at vidergive faktuel viden, men blot at
faa mening i det sagte.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 10:56

In article <kkk7lrbutm.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det skal vist vaere en dansk publikation.

Det er nu ikke nødvendigt.

> Biavlerforeningens blad er efter sigende velegnet.

Det er sikkert fint til formålet.

> Ioevrigt forsoegte jeg ikke at vidergive faktuel viden, men blot at
> faa mening i det sagte.

Tjoe, nu kom vi ind på et område jeg har uddannelse i, så jeg prøvede at
være seriøs.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 11:07

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Tjoe, nu kom vi ind på et område jeg har uddannelse i, så jeg prøvede at
> være seriøs.

Fy!

Og saa _HER_. Altsaa.

Hvad praecis er det du ved noget om?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 11:37

In article <kkwuprv7wu.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Fy!
>
> Og saa _HER_. Altsaa.

Undskyld, det var et uheld.

> Hvad praecis er det du ved noget om?

Mener du alt i alt, eller kun i denne forbindelse?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 13:11

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Fy!
> >
> > Og saa _HER_. Altsaa.
>
> Undskyld, det var et uheld.

Godt du ikke var paa cykel, saa.


>
> > Hvad praecis er det du ved noget om?
>
> Mener du alt i alt, eller kun i denne forbindelse?

Hvor stor en procentdel af det foerste er det sidste?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 13:22

In article <kkofb35rxt.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Godt du ikke var paa cykel, saa.

Jeg tilhører ikke den klan.

> Hvor stor en procentdel af det foerste er det sidste?

Så klog som jeg er, kan det ikke være en særligt stor procentdel.
Bortset fra det, så er patenter en naturlig del af en maskiningeniørs
arbejde, og man får derfor også undervisning i det.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 14:55

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Hvor stor en procentdel af det foerste er det sidste?
>
> Så klog som jeg er, kan det ikke være en særligt stor procentdel.

Hvis du er saa klog, maa du vel kunne saette tal paa det? Men der er
maaske en nedre graense for hvad du kan tage dig af?

> Bortset fra det, så er patenter en naturlig del af en maskiningeniørs
> arbejde, og man får derfor også undervisning i det.

Den maskiningenioer jeg kender, knoklede ihvertfald mens han laeste.
Der kunne nemt have vaeret en del patenter i uden jeg opdagede det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 16:35

In article <kkhegvb9dd.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis du er saa klog, maa du vel kunne saette tal paa det? Men der er
> maaske en nedre graense for hvad du kan tage dig af?

Næh, det er mere det med at holde styr på egenskaberne.

> Den maskiningenioer jeg kender, knoklede ihvertfald mens han laeste.
> Der kunne nemt have vaeret en del patenter i uden jeg opdagede det.

Det kunne der nok. Sad du og læste lektier sammen med ham?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 19:35

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Den maskiningenioer jeg kender, knoklede ihvertfald mens han laeste.
> > Der kunne nemt have vaeret en del patenter i uden jeg opdagede det.
>
> Det kunne der nok. Sad du og læste lektier sammen med ham?

Min nabo på kollegiet. Grum, grum kaffe.,

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 21:36

In article <kkit1bhx9u.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Min nabo på kollegiet. Grum, grum kaffe.,

Det er al kaffe.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 22:01

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Min nabo på kollegiet. Grum, grum kaffe.,
>
> Det er al kaffe.

Noget er grummere end andet.

Fx strejkede vores kaffemaskine forleden på pinden (hvilket er en
katastrofe af højere grad end det med vandforureningen - det var
fikset inden middag), og min kollega nassede så lidt kaffepulver hos
mig, og med en minimal sjat varmt vand i. Det overrasker mig han
stadig har emalje på tænderne.

Personligt foretrækker jeg en god, massiv kop kaffe eller en
velbrygget kop the. Et thebrev passer præcis til en jumbokop, hvilket
kombineret med lidt teknik, giver en rigtig god kop.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 22:23

In article <kkelbyhqio.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Noget er grummere end andet.

Det har jeg nu ikke lagt mærke til, men jeg har heller ikke den helt
store emperi at støtte mig til.

> Fx strejkede vores kaffemaskine forleden på pinden (hvilket er en
> katastrofe af højere grad end det med vandforureningen - det var
> fikset inden middag), og min kollega nassede så lidt kaffepulver hos
> mig, og med en minimal sjat varmt vand i. Det overrasker mig han
> stadig har emalje på tænderne.

Jeg har skam bemærket den panik der opstår hos kollegaer når
kaffemaskinen strejker - skide narkomaner.

> Personligt foretrækker jeg en god, massiv kop kaffe eller en
> velbrygget kop the. Et thebrev passer præcis til en jumbokop, hvilket
> kombineret med lidt teknik, giver en rigtig god kop.

The er godt, det kan man drikke flere liter af om dagen.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 22:31

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Jeg har skam bemærket den panik der opstår hos kollegaer når
> kaffemaskinen strejker - skide narkomaner.

Drikker du kun letmælk og kildevand?

> > Personligt foretrækker jeg en god, massiv kop kaffe eller en
> > velbrygget kop the. Et thebrev passer præcis til en jumbokop, hvilket
> > kombineret med lidt teknik, giver en rigtig god kop.
>
> The er godt, det kan man drikke flere liter af om dagen.

Kamillethe...
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 12-09-02 23:49

In article <kkfzwegakd.fsf@mimer.null.dk>,
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Drikker du kun letmælk og kildevand?

Det skulle man tro når man ser min smækre krop, men nej.

> Kamillethe...

Det er ikke the.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Christian Bech (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 12-09-02 22:25

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) skrev:

>Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>
>> > Den maskiningenioer jeg kender, knoklede ihvertfald mens han laeste.
>> > Der kunne nemt have vaeret en del patenter i uden jeg opdagede det.
>>
>> Det kunne der nok. Sad du og læste lektier sammen med ham?
>
>Min nabo på kollegiet. Grum, grum kaffe.,

Lars Lim?
--
Christian

Thorbjørn Ravn Ander~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 12-09-02 22:37

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> >> Det kunne der nok. Sad du og læste lektier sammen med ham?
> >
> >Min nabo på kollegiet. Grum, grum kaffe.,
>
> Lars Lim?

Niks. Han boede på en anden etage, og vi havde ikke meget med
hinanden at gøre.

Jeg har ikke set min eksnabo på nettet, men han er her nok et sted.

Desuden er Lars ingeniør. Kan du ikke huske da Arne Wilstrup
forvekslede ham med Balker? Start gerne her:
<upudw69o4.fsf@balker.org> - special guest stars er Basyrinus og
Morten Ovi. Bemærk iøvrigt hvordan sidstnævnte spåede at tjene KASSEN
om 5 år - det er nu 1½ år siden, og han er vist kun startet på én ny
uddannelse siden.


--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Christian Bech (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 10-09-02 10:53

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Tja, Michael...
>
>Jeg kunne også godt tænke mig en forklaring... Jeg mener ikke, jeg et
>eneste sted har navnt ordet 'NDA'... Jeg har blot sagt, at jeg ikke
>udleverer oplysninger, jeg har fået i fortrolighed. - Og så er det
>egentlig flintrende ligegyldig fra hvem og hvad det drejer sig om.

Til gengæld benytter du dem gerne som autoritative kilder. Lige så
prisværdigt som det første er, lige så fjollet er det sidste.
--
Christian

Jan Jonasen (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan Jonasen


Dato : 09-09-02 12:50

In article <kkwupvvekp.fsf@mimer.null.dk>, =?iso-8859-1?q?Thorbj=F8rn?=
Ravn Andersen (thunderbear@bigfoot.com) wrote:
> For sent. "NDA" har været nævnt.
>
Nej, kun at lige netop disse "hemlige" numre er led i fortrolige
oplysninger, meeeen mon ikke det snart kommer på banen.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thomas Tvegaard (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 09-09-02 16:48

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Nej, kun at lige netop disse "hemlige" numre er led i fortrolige
> oplysninger, meeeen mon ikke det snart kommer på banen.

Man kan selv prøve at søge på
<http://patft.uspto.gov/netahtml/search-bool.html> på Apple Computer og
USB eller Universal Serial Bus. Det giver 6 hits, men de er så hemmelige
at jeg ikke gider referere dem her. Prøv selv.

Men der kom patent nr. 6.434.695 "Computer operating system using
compressed ROM image in RAM" - er det noget vi kender? Følgeteksten er
meget pudsig teknisk læsning.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Janus Sandsgaard (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 06-09-02 19:54

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> UltraUSB er et arbejdsnavn for en USB, der vil blive på mere en
> 400mbit - altså lige så hurtig som FireWire.

Lyder meget som USB2, der arbejder vde 480 Mbit.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren
straffeattest for at få lov til at installere QuickTime."   
             Jens Sandsgaard 01.09.2002

Morten Reippuert Knu~ (05-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 05-09-02 11:06

On Wed. d. 04 Sep. 2002 kl. 12:36 GMT, [2900] wrote:

> Er det ikke Apple der står bag alle disse teknologier ?

nej, kun Firewire - som Apple efterfølgende har opgivet kontrollen
over, for at sikre FW større udbredelse.

USB er en intel teknologi

Rendevous er blot apples version af zroconfig <http://www.zeroconf.org/>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste