Agent kill filter
Fra : Kim

Dato : 23-01-01 16:56

Kan I skære ud i pap, hvordan jeg benytter Agent´s killfilter til at
bortfiltrere indlæg, hvis subjekt f.eks. starter med f.eks : "xxx" eller "re:".

Jeg har styr på kill-filter funktionerne, når det drejer sig om afsendere,
men ikke vedr. subjekt.

Er det desuden muligt at benytte kill-filter til fjerne indlæg
som er over eller under et vist antal linier ?

Kim

Fra : CHRistian

Dato : 23-01-01 18:37

Kim <Jenzen@post6.tele.dk> wrote:

>Kan I skære ud i pap, hvordan jeg benytter Agent´s killfilter til at
>bortfiltrere indlæg, hvis subjekt f.eks. starter med f.eks : "xxx" eller "re:".

Tjove, måske er det ikke smart at kille Re

Window --> Open Usenet filters -->
Filter --> Add klillfilter

Kill action: Del
Scoope: Global
Filter exp (for at kille OEs Sv): Subject:^Sv
Filter exp (ord starter med xxx): Subject: {^Re: xxx} or ^xxx

>Er det desuden muligt at benytte kill-filter til fjerne indlæg
>som er over eller under et vist antal linier ?

Filter exp (for at kille alt over X li): [X,*]

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,6: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 24-01-01 00:12

CHRistian du skrev:

>Filter exp (for at kille OEs Sv): Subject:^Sv

Det killer da også Subject:Svagt udførte killfiltre, Svindel afsløret
hos Forte, Svale bajere tilbydes

--
Henrik
Den største begrebsforvirring

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 24-01-01 02:24

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@city.dk> wrote:

> Det killer da også Subject:Svagt udførte killfiltre, Svindel afsløret
> hos Forte, Svale bajere tilbydes

Ikke helt.

Det er et gammeldags agent-filter, der fanger ord, og ikke dele af dem,
hvis man da ikke har en stjerne efter. "^" bliver bare ignoreret.

Hvis der derimod havde været {} om udtrykket:

Subject: {^Sv}

Ville det virke som du skriver.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 24-01-01 10:02

Niels Teglsbo du skrev:

>Hvis der derimod havde været {} om udtrykket:
>
>Subject: {^Sv}
>
>Ville det virke som du skriver.

Hvad med det her filter {^Sv\b} virker det i Agent.
--
Hilsen Henrik

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 24-01-01 23:16

> Hvad med det her filter {^Sv\b} virker det i Agent.

Nej, i stedet ville man nok bruge:

Subject: {^Sv[^a-z_]}

Hvis du med \b mener det samme som Perl uden lokalisation.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 25-01-01 00:27

Niels Teglsbo du skrev:

>Subject: {^Sv[^a-z_]}
>
>Hvis du med \b mener det samme som Perl uden lokalisation.

Jeg ved ikke hvad det hedder, {^Sv:} uden \b, scorer jo også Sv:A-Z
0-9, jeg leder efter Danske sider med forklaringer om
Perl Regular expressions, jeg har fundet en tysk side der egentlig er
meget god http://www.teamone.de/selfhtml/tgcg.htm , men en side på
dansk ville være rart.
--
Hilsen Henrik

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 25-01-01 04:55

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@city.dk> wrote:

> Jeg ved ikke hvad det hedder, {^Sv:} uden \b, scorer jo også Sv:A-Z
> 0-9,

Men det gør fx
ikke.

> jeg leder efter Danske sider med forklaringer om
> Perl Regular expressions, jeg har fundet en tysk side der egentlig er
> [...]

Jeg kender ikke nogen, jeg brugte bare "man perlre" til at se hvad "\b"
mon betød.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 24-01-01 00:26

CHRistian <nospam@direkte.org> wrote:

> Filter exp (for at kille OEs Sv): Subject:^Sv

"^" bliver ignoreret af Agent, hvis du ikke har {} omkring udtrykket, så
er bedre, da den ikke fanger fx "Det er irriterende med alle de Sv".

> Filter exp (ord starter med xxx): Subject: {^Re: xxx} or ^xxx

Du mener hvis _Subject_ starter med ... og igen skal der {} uden om
udtrykket med ^, hvis ^ skal give mening.

Fra : Kim

Dato : 24-01-01 20:47

On Wed, 24 Jan 2001 00:26:10 +0100, Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) wrote:

>Du mener hvis _Subject_ starter med ... og igen skal der {} uden om
>udtrykket med ^, hvis ^ skal give mening.

Det er formentligt mig, der er tungnem,
men hvad skriver jeg i (subject) filter exp for at kille indlæg, som starter med "xxx" ?

Kim

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 24-01-01 22:54

Kim du skrev:

>Det er formentligt mig, der er tungnem,
>men hvad skriver jeg i (subject) filter exp for at kille indlæg, som starter med "xxx" ?

{^xxx}
--
Henrik
MF (medlem af DIFUSO - www.difuso.dk)

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 25-01-01 03:02

> {^xxx}

Men sørg for at huske "Subject: " foran, ellers rammer den enhver
header, der starter med xxx.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 24-01-01 23:16

Kim <Jenzen@post6.tele.dk> wrote:

> Det er formentligt mig, der er tungnem,
> men hvad skriver jeg i (subject) filter exp for at kille indlæg, som starter med "xxx" ?

Hvis du vil fange subjects, der netop starter med xxx:

Subject: %{^xxx}

Hvis ud også vil fange fx XxX:

Hvis du også vil fange fx Re: xxX

Subject: {^(Re: |Sv: )xxx}

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-01-01 21:35

Kim skrev:

>men hvad skriver jeg i (subject) filter exp for at kille indlæg, som starter med "xxx" ?

--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : CHRistian

Dato : 26-01-01 15:48

>"^" bliver ignoreret af Agent, hvis du ikke har {} omkring udtrykket, så

I stand corrected.
Må have fået bladet det sammen med PHPs reg. exp.

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,0: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Kim

Dato : 24-01-01 20:47

On Tue, 23 Jan 2001 18:37:07 +0100, CHRistian <nospam@direkte.org> wrote:

>Filter exp (for at kille alt over X li): [X,*]

Det kniber med at få det til at fungere.

Hvis jeg ønsker at kille indlæg, der er mindre end 100 linier,
hvor skal jeg så indtaste dette [100,*] ?

Kim

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 24-01-01 23:16

> Det kniber med at få det til at fungere.
> Hvis jeg ønsker at kille indlæg, der er mindre end 100 linier,
> hvor skal jeg så indtaste dette [100,*] ?

Hvis du vil dræbe alt på 100 eller færre linier skal du bruge [*,100] og
det skal indtastes i et kill-filter, der kan laves med fx Ctrl+k.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-01 01:06

Wed, 24 Jan 2001 20:46:53 +0100, skrev Kim <Jenzen@post6.tele.dk>:

>Hvis jeg ønsker at kille indlæg, der er mindre end 100 linier,
>hvor skal jeg så indtaste dette [100,*] ?

Det tror jeg ikke, at du kan

Normalt er det jo store indlæg man ikke ønsker.
Det gør du i Group => enten default properties eller properties, alt
efter om det skal være for den markerede gruppe eller alle.
Det er i fanebladet Retrieve.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-01-01 21:32

Kim skrev:

>Hvis jeg ønsker at kille indlæg, der er mindre end 100 linier,
>hvor skal jeg så indtaste dette [100,*] ?

[*,100] means 100 lines or less