Hvilken Trådløs skal man købe ? .,
Fra : CopyCat

Dato : 04-09-02 13:03

Hejsa .,

Jeg går og overvejer lidt hvilken Trådløse telefon jeg skal købe ...

Jeg har kigget lidt på www.cordless.dht.dk men synes ikke at informationerne
er helt uptodate,

Jeg kunne godt tænke mig lidt info omkring Ascom Avena 235 & 265 .. Seimens
4015 comfort ., alle oplysninger har interesse men helst angående lyd
kvalitet ind og ud ..

Har du et andet forslag til trådløs vil jeg også gerne høre dette .. men jeg
er ikke meget for de billige modeller .. ( de har sikkert sparet på vitale
dele

~~Frank .,

Fra : Ally

Dato : 04-09-02 13:12

CopyCat wrote:
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig lidt info omkring Ascom Avena 235 & 265 ..
> Seimens 4015 comfort ., alle oplysninger har interesse men helst

Damn!!! Du kom mig i forkøbet Jeg står i nøjagtigt samme situation. Min
gamle Philips trådløse synger på sidste vers. Jeg kigger primært på Siemens,
især Gigaset 4010 Micro. Der er også en, der hedder 4210, men den er sværere
at finde på nettet. Jeg måtte ind i søgefeltet på Siemens hjemmeside for at
finde frem til den:

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,CA_en_1_product%253AHO%
252FTL%252FCL%252FGIGASET4210%252Fdesc,FF.html

Hvis der er nogle, der har gode/dårlige erfaringer med de to modeller, hører
jeg også gerne om det.

> Har du et andet forslag til trådløs vil jeg også gerne høre dette ..
> men jeg er ikke meget for de billige modeller .. ( de har sikkert
> sparet på vitale dele

Jeg vil heller ikke have en af de billige. Jeg kan godt li' Siemens
modellernes funktionalitet, som nærmer sig mobiltelefonernes.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-09-02 14:08

CopyCat skrev:

>Jeg kunne godt tænke mig lidt info omkring Ascom Avena 235 & 265 .. Seimens
>4015 comfort ., alle oplysninger har interesse men helst angående lyd
>kvalitet ind og ud ..

I nyeste nummer af Tænk+Test (som jeg har fået med posten idag), der
bliver Siemens Gigaset 4015 Comfort kåret som "Bedste køb". Vil du
ikke have telefonsvarer, så anbefaler de Siemens Gigaset 4010 Classic.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : CopyCat

Dato : 04-09-02 20:32

> I nyeste nummer af Tænk+Test (som jeg har fået med posten idag), der
> bliver Siemens Gigaset 4015 Comfort kåret som "Bedste køb".

Hvilke andre telefoner er der med i testen ? .,

hvad siger de om Echo Suppresser ?

du har vel ikke lige lyst til at smide et brugernavn og password ., så jeg /
vi kan kigge med, ?

~~Frank .,

Fra : Claus Rolsted

Dato : 08-09-02 17:11

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke andre telefoner er der med i testen ? .,

Testen bedømmer:
Siemens Gigaset 4015 Comfort,
Philips Zenia Voice 200,
Siemens Gigaset 4010 Micro,
B&O Beo Com 6000,
Siemens Gigaset 4010 Classic,
Ascom Avena 235,
Topcom Butler 1210,
Panasonic kx-tcd705 bl,
Panasonic kx-tcd700,
Siemens Gigaset 200 og
Doro dect 8075.

Telefonerne får karakterer i den nævnte rækkefølge, således at Siemens
Gigaset 4015 Comfort bedømmes som "bedste køb".

> hvad siger de om Echo Suppresser ?

Det bliver desværre slet ikke nævnt. Testen er desværre ikke særlig
detaljeret, men du kan jo altid bruge den som udgangspunkt.
Selv har jeg en Doro 8075 (som kommer på sidstepladsen). Jeg synes nu den er
ganske udmærket og også god til prisen, så du går IMO ikke helt galt i byen
ved at købe en de bedre bedømte telefoner.

Du kan læse T+T på dit lokale bibliotek.
--
mvh. Claus Rolsted - motorcyklist uden motorcykel
Pt. Vespa ET2 møvert-style | MC-køreprøven bestået tirsdag den 13. aug.

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 04-09-02 21:33

Jeg har for ca. 14 dage siden købt en Siemens 4010 Micro til 1600,- på Hydro
Texaco i Silkeborg (underligt sted, men det billigste sted, hvor jeg kunne
se og holde den.
Det er en lækker telefon. Man kan ikke i den anden ende høre, at det er en
trådløs, du taler i.
Det er dejligt, at den er opdelt med base og lader (der er Kirk også)
Jeg synes dog der er et par minus'er. Lyden i håndsættet er god, men ikke
høj nok. Den er så lille, at det er svært at placere den helt korrekt foran
øret og munden - så du kan høre og personen i den anden ende kan høre, hvad
du siger.
Jeg ved ikke, om det kan ordnes med lyden.

Jeg vil dog ikke ha' den byttet. Vi overvejer, om vi skal have et ekstra
håndsæt - enten Siemens 4015 Comfort, Phillips Zenia eller en Kirk
(Panasonic 725 håndsæt er på tilbud til 699,- i Telebutikken)

Håber det kan hjælpe andre lidt.

Hilsen Michael

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-09-02 07:02

CopyCat <copyREMOVEcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> er ikke meget for de billige modeller .. ( de har sikkert sparet på vitale

Jeg har i 3-4 måneder haft en Siemens 4015 comfort i basen og en 4010
som ekstra håndsæt, og synes det er en god kombination. God lyd. Gode
features, især i 4015'eren.
En sjælden gang - og ofte når jeg bruger "håndløs" mode i 4015'eren, kan
man kun snakke den ene vej, men det er vist en ting næsten alle DECT'er
lider under.
Ved alm. brug er det sjældent at problemet er der.
Martin