Privat omstillingsanlæg - IGEN IGEN
Fra : Bjarni

Dato : 04-09-02 12:19

Jeg har netop fået brændt mit omstillingsanlæg (menuet 308i) af. Jeg tror
det var et lynnedslag.

Jeg har besluttet mig for at skifte mine 2 byliner ud til ISDN og erstatte
Menuet'en med en ISDN-omstilling.

- Jeg har brug for ca. 10 lokalnumre (8 telefoner, 1 modem og 1 fax)
- Jeg vil gerne have vis nummer til alle lokalnumre
- Jeg vil gerne have hurtig modem adgang
- Jeg vil gerne genbruge mine analoge telefoner, for muligvis senere at
udskift dem til ISDN.
- Jeg vil gerne konfigurere anlæget fra PC
- Jeg vil gerne have mulighed for direkte opkald til alle lokalnumre udefra.
- Jeg vil gerne kunne udtrække en liste over kaldte numre

Hvilket anlæg opfylder bedst mine behov?

Skal jeg lave om i min interne kabling hvis jeg vil anvende ISDN telefoner,
der hvor der i dag er analoge (2 tråde)?

/bjarni

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-09-02 12:59

"Bjarni" <bmm@comlog.dk> skrev i en meddelelse
> - Jeg vil gerne have hurtig modem adgang

Dette er sandsynligvis største problem
Hvis du skal over 28.800 kræver det at omstillingsanlægget terminerer
den analoge forbindelse og lægger data over i en ISDN-PPP forbindelse.
Hvorfor er det nødvendigt

> Skal jeg lave om i min interne kabling hvis jeg vil anvende ISDN
telefoner,
> der hvor der i dag er analoge (2 tråde)?

Ja. Der skal bruges 2 parsnoede par til ISDN

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarni

Dato : 04-09-02 13:22

> [...]
> Hvis du skal over 28.800 kræver det at omstillingsanlægget terminerer
> den analoge forbindelse og lægger data over i en ISDN-PPP forbindelse.

Det er muligt, at min kravspecifikation er mangelfuld.

Det jeg har behov for med hensyn til modem er: Jeg skal i forbindelse med
mit arbejde kunne etablere modemforbindelse fra min PC til en RAS-server.
Det må gerne være via et ISDN modem. Med min gamle menuet 308i, hvor jeg
havde et analog modem siddende på en analog lokallinie, havde jeg et problem
med at hastigheden var meget ringe (9600-28800 baud). Dette vil jeg gerne
have lavet på mit nye anlæg, så jeg opnår en bedre hastighed (min. 33600
Baud). Hvis det er muligt må det gerne være gennem et ISDN modem som kan
give mig hastigheder optil 128000 baud.

Er der ikke noget med at nogle omstillingsanlæg har et indbygget ISDN modem?

Hvordan tilslutter man det til PC'en?

/bjarni

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-09-02 13:27

> Er der ikke noget med at nogle omstillingsanlæg har et indbygget ISDN
modem?

Jo, men ellers kan du sikkert koble et modem til ved siden af.
Dette vil være den bedste løsning

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Gert Christensen

Dato : 04-09-02 21:52

Hej Bjarni

Måske skulle du lade folk der tjener til dagen og vejen hjælpe dig med at
rådgive dig hvad du skal have.
Det ville spare dig for en masse bøvl.
Jeg finder det helt ok at spørge og få rådgivning.
Men det er jo et komplet nyt anlæg du skal have lavet og det kan godt være
lidt problematisk.

Men ok:
Hvis jeg skal komme med et bud på en central der kan dette og som er til en
rimelig pris så er Elmeg lige for.

Den er nemlig rimelig nem at programmere så.
Men der er nok andre som vil sige det skal være en Siemens eller en Forte
etc.etc.
Men sådan vil det altid være

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 05-09-02 13:03

> [...]
udefra.
> - Jeg vil gerne kunne udtrække en liste over kaldte numre
>
> Hvilket anlæg opfylder bedst mine behov?

Jeg vil anbefale dig et Elmeg c88m som opfylder alle ovenstående krav
bortset fra ønsket om vis nummer på analoge lokaltelefoner (det er til
gengæld ikke noget problem med ISDN-lokaltelefonnumre). Jeg kender ingen
anlæg der understøtter vis nummer på analoge lokaltelefoner.

Tag et kig på http://www.v-data.dk/omstilli.htm.

Jeg har ingen tilknytning til V-Data. De er blot en af få danske importører
med et rimeligt udvalg. Du kan oven i købet leje et anlæg.

I øvrigt vil jeg anbefale dig at købe en 10-nummerserie til din isdn-linie.
Så kan der ringes direkte til lokalnumrene (incl. din telefax)

mvh

Ole (der i flere år har været den glade ejer af et elmeg c88m)

Fra : Jesper Raabjerg Lars~

Dato : 06-09-02 21:55

Hej

Jeg kan varmt anbefale Auerswald Compact 4410. Den har indbygget ISDN modem
som tilsluttes til PC'en via USB. Den kan kun vise nr. på analoge telefoner
der under støtter FSK standarden som normalt ikke bruges i Danmark. Nogle
trådløse tlf. bla. Kirk Allegro kan dog både indstilles til FSK og DTMF.
På system tlf. fra samme firma er der ingen problemer.
ISDN / system tlf. skal have 2 stk. parsnoede ( 4 tråde ).
Jeg kender både Elmeg og Auerswald anlægene rigtig godt og kan konstatere at
Auerswald er den nemmeste at arbejde med. Kik på www.auerswald.dk her kan du
se deres produkt udvalg.
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

Jesper Raabjerg Larsen