Link til movieclip
Fra : Frank Sørensen

Dato : 04-09-02 12:21

Hej gruppe

Jeg er rimelig ny i flash og har brug for lidt hjælp.

Ved klik på en knap skal der vises et bestemt movieclip.
Hvordan gør jeg det....?

Fra : News.tele.dk

Dato : 04-09-02 17:39

Du laver et movieclip, og en knap
du assigner en action til knappen der ser således ud:

---Actionscript start:
on (release) {
movieclippetsinstancenavn._visible=true;
movieclippetsinstancenavn.gotoAndPlay(1);
}
---Actionscript slut:

og laver en action i første frame på movieclippets parent:

---Actionscript start:
movieclippetsinstancenavn._visible=false;
movieclippetsinstancenavn.stop();
---Actionscript slut:

/b3nny