sms mange gange
Fra : klaus Bergh

Dato : 04-09-02 12:02

Hej

Jeg har i øjeblikket et familie medlem, som befinder sig i udlandet.
Idag fik jeg så at vide. at min sms, som er afsendt igår, kommer sådan cirka
hvert 5 min.

hmm tænker jeg så. Jeg har jo kun sendt den en gang.

Derfor er mit spørgsmål.

Kan telefonen (ericsson t65), komme til at sende denne besked selv?

eller er det noget med nettet?

mvh

Klaus

Fra : Leif & Susanne

Dato : 04-09-02 12:13

"klaus Bergh" skrev i
> Jeg har i øjeblikket et familie medlem, som befinder sig i udlandet.
> Idag fik jeg så at vide. at min sms, som er afsendt igår, kommer sådan
cirka hvert 5 min.

Det lille problem kan du selv klare.
Din telefon skal indstilles i menuen beskeder.
Besked afventer i xxxx indstilles til minimum (eks.1 time)

Mc hilsen
Leif & Susanne
Aprilia Pegaso 650
DMCN# 252/253
www.dmcn.dk

Fra : klaus Bergh

Dato : 04-09-02 12:29

Hej

Tak for det.

dog lige et ?

Hvad gør denne lille indstilling egentlig. Betyder det at sms bliver forsøgt
sendt i kun 1 time, og hvis den ikke kommer igennem, så anullere den bare?

Og hvorfor bliver nettet ved med at sende beskeden, når modtageren modtager
sms ca hvert 5 min, og jo egentlig har accepteret den.

og sidst men ikke mindst, er det noget jeg skal betale for?

på forhånd tak

Klaus

Fra : Jean

Dato : 04-09-02 12:35

> [...]
> sms ca hvert 5 min, og jo egentlig har accepteret den.
>
> og sidst men ikke mindst, er det noget jeg skal betale for?

Ja, det betyder at nettet kun forsøger at sende en besked i en time... og så
bliver den tabt, hvis modtager telefonen er slukket i den time, hvor
beskeden forsøges leveret.
Du skal ikke røre ved den indstilling... hvis det er nøjagtig den samme
besked, så er det nettet, der er problemet!
Og du betaler kun for beskeden én gang!

Mvh Jean

Fra : Jean

Dato : 04-09-02 12:32

"klaus Bergh" <klausbergh@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor er mit spørgsmål.
>
> Kan telefonen (ericsson t65), komme til at sende denne besked selv?

Det er helt klart nettet, som er problemet... du betaler kun for at sende
SMS'en engang! Jeg har prøvet at modtage den samme besked 16 gange... og det
var i Danmark... Der stod det samme i alle beskederne, og de var afstendt på
nøjagtigt samme tidspunkt, samt fra den samme person!

Mvh Jean