Speedometer/syn
Fra : Ole Fisker

Dato : 04-09-02 08:39

Hej

Skal speedometeret virke, når man skal have synet sin motorcykel.

MVH
Ole Fisker

Fra : Luffe

Dato : 04-09-02 10:35

Kanon godt spørgsmål ........... Jeg venter også spændt på et kvalificeret
svar.

mvh Søren

Fra : Luffe

Dato : 04-09-02 10:35

Fra : Jake

Dato : 04-09-02 11:07

"Ole Fisker" <notValidMail@nowhere.com> wrote in message
> Skal speedometeret virke, når man skal have synet sin motorcykel.
Ja det skal det! Alt hvad der er monteret på cyklen skal virke!

mvh Jake

XJ 600

Fra : Morten Juel

Dato : 04-09-02 11:14

> Ja det skal det! Alt hvad der er monteret på cyklen skal virke!
NEJ, du har ikke ret..
jeg fik min synet med dødt speedometer, men der skal være en
hastighedsmåler, så jeg satte en cykelcomputer på og det er nok.. jeg
snakkede selvf. med statens bil indspektion først.. og de sagde ok for det !

Mvh
Morten

Fra : Mads Lund

Dato : 04-09-02 11:27

> [...]
> hastighedsmåler, så jeg satte en cykelcomputer på og det er nok.. jeg
> snakkede selvf. med statens bil indspektion først.. og de sagde ok for det

Hmm. Det er ikke den generelle regel. Der skal være en ikke justerbar
hastighedsmåler som tilmed skal vise mellem 0 og 10% for meget.

Mads Lund, der har fået synet en mc helt uden speedometer.

Fra : michelangelo

Dato : 04-09-02 19:37

Jeg fik synet min med et speedometer der ikke virkede og det gik fint....men
det var måske fordi de ikke opdagede det.

Lasse

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 04-09-02 20:38

> [...]
> Hej
>
> Skal speedometeret virke, når man skal have synet sin motorcykel.

Prøv evt. at se på nedenstående link til udstyrsbekendtgørelsen.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20001129005-REGL under punkt 10.04.002
..
Denne bekendtgørelse gælder dog for nye køretøjer. Men i et af bilagene kan
man sikkert se hvornår der blev et krav om en hastighedsmåler. Det blev
forresten først et krav til knallerter her i foråret.

Ivan Bartholin Nielsen
WWW.kloge.dk

Honda CB500Four. (som lige hår fået en ny natskjorte fra Biltema til kun kr.
189.-)