Andet multimedie
bentjuul 3670
hvordan afspiller jeg mpeg ?
Fra : lhs

Dato : 04-09-02 06:21

Hej

jeg har hittet mig en mpeg fil jeg gerne vil se, men har prøvet diverse
afspillere (mediaplayer/bsplayer) men lige lidt hjælper det jeg får ikke
billede frem kun lyd - har nogen et forslag ?

lhs

Fra : Leony

Dato : 04-09-02 07:18

"lhs" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har hittet mig en mpeg fil jeg gerne vil se, men har prøvet diverse
> afspillere (mediaplayer/bsplayer) men lige lidt hjælper det jeg får ikke
> billede frem kun lyd - har nogen et forslag ?

Det lyder som om du mangler et codec.
Prøv at installere PowerDVD eller lignende for at installere et mpeg2 codec.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 04-09-02 15:42

lhs <shane@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:al459d$1e7e$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 04-09-02 15:42

Det er nok et Codec du mangler!.
Hvis PowerDVD ikke virker eller du ikke er tilfreds med det, kan du
downloade et codec og så skulle du gerne kunne spille det i din foretrukne
afspiller.
Prøv www.divx.com bare download filen og resten klare den selv (næsten)
Der er også en player med i filen men den kan du fravælge.

Mvh:
Bjørn E. Thorup

Fra : Mogens

Dato : 04-09-02 18:44

On Wed, 4 Sep 2002 16:41:56 +0200, "Bjørn E. Thorup"
<bet75@KNIVhotmail.com> wrote:

> [...]
>Prøv www.divx.com bare download filen og resten klare den selv (næsten)
>Der er også en player med i filen men den kan du fravælge.

Et DivX codec hjælper jo ikke noget når nu det er en MPEG fil
den drejer sig om. Det er kun AVI filer som kan være lavet med
DivX

mvh Mogens

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 06-09-02 10:19

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Et DivX codec hjælper jo ikke noget når nu det er en MPEG fil
> den drejer sig om. Det er kun AVI filer som kan være lavet med
> DivX

Er du sikker på at det er den fulde sandhed? Ifølge
http://www.vcdhelp.com/forum/userguides/91686.php er MPEG 4 det samme
som DivX:

"MPEG 4= Call this DivX if you like, it is an extremely highly
compressed format. Divx is being hailed on the web a lot as a mpeg 1
file which is 1400mb could be kept at the same quailty at only 200-300mb
file size!!! This means that anybody with a decent internet connection
can go and download a film at a low filesize and convert it to vcd or
svcd!! Free movies!!!"

.... men det er vist rigtigt at DivX encoding altid findes i en fil med
efternavnet .AVI. Det er bare lidt forvirrende at det så også går under
betegnelsen MPEG 4 (eller har jeg misforstået noget?).

--
M.v.h.
Olav

Fjern intet for at skrive til mig

Fra : Mogens

Dato : 06-09-02 10:51

On Fri, 6 Sep 2002 11:19:07 +0200, "Olav M.J. Christiansen"
<omjc@intete-kontor.dk> wrote:

>... men det er vist rigtigt at DivX encoding altid findes i en fil med
>efternavnet .AVI. Det er bare lidt forvirrende at det så også går under
>betegnelsen MPEG 4 (eller har jeg misforstået noget?).

DivX startede så vidt jeg ved en hacked version af MEPG-4.
men DivX har udviklet sig meget siden den gang, så de har
ikke meget til fælles længere.
Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det.

mvh Mogens

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-09-02 13:59

Olav M.J. Christiansen wrote in
<3d787448$0$151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Er du sikker på at det er den fulde sandhed? Ifølge
> http://www.vcdhelp.com/forum/userguides/91686.php er MPEG 4 det samme
> som DivX:

....baseret på det samme.

Du kan også nemt så med to blæk-patroner, som indeholder det samme blæk, men
kun én af dem passer i din printer.

Så er det fuldstændigt ligegyldigt at de indeholder samme slags blæk, ud
over at du måske kender blæk-typen, og ved lidt om hvor lys-ægte den er
osv.

> ... men det er vist rigtigt at DivX encoding altid findes i en fil med
> efternavnet .AVI.

Bør. :)
Nogle foretrækker ".divx", og så en afspiller der er specielt designet til
Divx. Det synes jeg så er noget pjat, for hvad det angår er divx stadig
bare en avi-fil.

> Det er bare lidt forvirrende at det så også går under
> betegnelsen MPEG 4 (eller har jeg misforstået noget?).

Det har jeg nu aldrig set.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : ZoleX

Dato : 07-09-02 23:05

> [...]
> afspillere (mediaplayer/bsplayer) men lige lidt hjælper det jeg får ikke
> billede frem kun lyd - har nogen et forslag ?

Jeg vil skyde på at du mangler et m2v codec.
Det er så du kan se svcd i f.eks Windows Media Playeren.

Du kan hente et af slagsen her :
http://www.cliprex.com/pages/downloads.html

/Zolex