ang. en lille forlygte med langt og nærlys~
Fra : gurskov

Dato : 04-09-02 00:02

En ven af mig har et projekt i gang.... og skal bruge en forlygte med både
langt og nærlys. Og diameteren skal ikke være for stor!!! (faktisk så lille
som muligt : ) ) ca. 70mm. eller deromkring.(den skal ind bag en kåbe)

- Er der nogen der kender til hvor man kan få en sådan..?

- Han har vist fundet en et sted, men den kostede omkring 5-6K (alt for
meget..)

Så hvis I kender til noget.....

MVH
Gurskov

Fra : finn sander

Dato : 04-09-02 20:03

> [...]
> som muligt : ) ) ca. 70mm. eller deromkring.(den skal ind bag en kåbe)
>
> - Er der nogen der kender til hvor man kan få en sådan..?

---------------------------
Det er altid godt med et projekt .
Jeg har købt et sæt nær/fjern lygter hos Louis.de, prøv at kligge dig ind
hos www.louis.de under scheinwerfer artikelgruppe10033667 og 10033666
(ø-65mm) jeg fik dog kun den ene sidste år da den anden ( fjernlygte ) var
udsolgt . 39 Euro stk. Jeg har set dem på SP1 de giver et ok lys.

Men hvis du er kold, så kan jeg om et par uger henvise dig til nogle ultra
små med " forstørrelse glas" foran parapolen, ikke helt lovlig men de kan
bygges ind i kåben så de næsten ikke kan ses , jeg tror de er ø-30mm.

Man skulle bo i England derover kan man få day-licsens , og behøver ikke
lys.
FS

Fra : gurskov

Dato : 05-09-02 02:24

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message

> Det er altid godt med et projekt .
--- Ja.. det er ikke det værste : )

> [...]
var
> udsolgt . 39 Euro stk. Jeg har set dem på SP1 de giver et ok lys.
---Tak, jeg syntes de ser godt ud, og sender tipset videre..

> Men hvis du er kold, så kan jeg om et par uger henvise dig til nogle ultra
> små med " forstørrelse glas" foran parapolen, ikke helt lovlig men de kan
> bygges ind i kåben så de næsten ikke kan ses , jeg tror de er ø-30mm.
--- Lyder spændende, tror godt Kim kan vente, der er stadig så meget andet
der ikke er færdigt

> Man skulle bo i England derover kan man få day-licsens , og behøver ikke
> lys.
--- Ja, der er "måske" lidt for mange dumme regler herhjemme.... men va !
Her er nu også meget rart....

Tak for svar, og er spændt på hvad du henviser til.... : )

Gurskov

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 05-09-02 08:01

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> både
> lille

Det fandes var at Bilka en overgang havde butikkerne stoppet med
tåbelygter/fjernlys og kørelys. Sådan nogle "smarte" nogen med blåt glas for
xenon effekt (ku også fåes med hvid)

Der var en Butterfly model, som denne her (her dog med alu rundt om)
http://www.shop-factory.de/_bilder/4434.jpg

De var med både lang og kort lys, og kostede 400.- for et sæt, gid man havde
købt nogen dengang, de er perfekte til racekåber..

> [...]
var
> udsolgt . 39 Euro stk. Jeg har set dem på SP1 de giver et ok lys.

Klart de er et bud.. men det er jo ikke i EN lygte, dog ser DE lygter
rimeligt cool ud. ofte brugt af prøjserne i forbindelse med strretfighter
ombygninger. Der findes også en del lygter med gl.daws parabol der ikke er
så store. mnnn link link tænke.. JO

http://www.glow-special.de/produkte.htm er linket

> Men hvis du er kold, så kan jeg om et par uger henvise dig til nogle ultra
> små med " forstørrelse glas" foran parapolen, ikke helt lovlig men de kan
> bygges ind i kåben så de næsten ikke kan ses , jeg tror de er ø-30mm.

De kaldes DE lygter (eller ellepsoid lygter) men en 30mm har jeg sku aldrig
hørt om, yderst intressant.

Men den ultimative popper er at købe et XENON hus fra en af de nyeste biler
der kører med BI-xenon lygter (vw´s passat model dyr, eller bmw,mercedes
eller audi) det er et lygtehus med dobbel optik, der skiftes rundt med en
magnet (så man kan blinke med det lange) og det kræver kun 1stk xenonpære
med ballast.

Jeg har nummeret til en gut der skaffer et komplet sæt for
4800.-(xenonpære,ballast og optik alt sammen 1stk)

Dyrt, ja men popsmart er dyrt

-
Morten Dahl
Gixxer600, der ikke har været ude at køre iår

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 05-09-02 08:45

"Morten Dahl (FJERN I MAIL)" <news@FJERNmekasign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> magnet (så man kan blinke med det lange) og det kræver kun 1stk xenonpære

Her er en lille gif der animerer hvordan skidtet virker..

http://www.hella.com/produktion/HellaPortal/WebSite/InternetImages/automotiv
e/licht02.gif

-
Morten Dahl

Fra : finn sander

Dato : 05-09-02 17:55

xenonpære
--------------------------------
Ja ,ja men hvad vejer de ? de fleste "bil" parapoler vejer lidt ( dog er det
13 år siden jeg var mekanikker, så måske de også er fremme i skoene angående
vægt+ størelelsen/dybde -prøv iøvrigt at se de store "huse" der sidder i
nyer feks. GSX´, der kan bo en hel burhøne i sådan en! )

Jeg vender tilbage når jeg har et link til de helt små , jeg har en kåbe
uden lygter hvor de skal side bagved indsugning´s rørne til airboxen, så
bliver de kun synlige når man bukker sig ned og kigger "ind" i snuden på MC´
.. Politiet kan nok ikke lide min cykel når den er færdig , men det finder de
bare ud af! .

http://www.hella.com/produktion/HellaPortal/WebSite/InternetImages/automotiv
> e/licht02.gif

Dit link dur ikke ( hos mig ihvertefald)
FS
Jeg hverken ryger, drikker eller går med damer!!- men jeg lyver.......

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 06-09-02 08:25

> [...]
> vægt+ størelelsen/dybde -prøv iøvrigt at se de store "huse" der sidder i
> nyer feks. GSX´, der kan bo en hel burhøne i sådan en! )

Nu kan man ikke rigtigt sammenligne parabolen fra en gammel taunus med en
70mm xenon projektioslygte, men forstår godt dit spørgsmål. vægten på lygten
er omkrin 200gr. hertil skal du ligge et par hundrede gram til fra
inverteren (den der driver lysbuen i xenonlygten)

-
Morten Dahl

Fra : finn sander

Dato : 06-09-02 17:53

Morten Dahl
> [...]
> er omkrin 200gr. hertil skal du ligge et par hundrede gram til fra
> inverteren (den der driver lysbuen i xenonlygten)
ok , men prisen ( omtalt tidligere ) var lidt høj , men igen det er der så
meget der er i DK når det drejer sig om MC.
FS