baglygte på suzuki tr185
Fra : oxford

Dato : 03-09-02 22:33

En af mine kollegaer har sådan en tr185 med 6 volt el anlæg på, og den
springer hele tiden baglygte pæren. Han har haft den i ca. 10 år, og den har
altid sprunget dem hurtigt. (et par uger)Så det er ikke noget pludseligt
opstået.
Tænkte der måske var nogle gode ideer til løsning af problemet (tænker på
diode lys eller lign). Måske nogle af rødderne fra Aalborg offroad-klub,
eller lign som leger lidt med disse gamle 2taktere endnu.

Flemming

Fra : Morten Juel

Dato : 03-09-02 22:51

Hvad med en pære med flere watt eller en 12V pære !

ellers er det vel pga rystelser, så skal man ha lavet en slags
stødabosorberende lag imellem lygte og skærm

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SET - http://StarChild.dk

Fra : oxford

Dato : 03-09-02 23:11

> Hvad med en pære med flere watt eller en 12V pære !
Yeps, det snakkede vi også om, men blev enige om at lyset så sikkert ville
blive dårligt/svagt.

> ellers er det vel pga rystelser, så skal man ha lavet en slags
> stødabosorberende lag imellem lygte og skærm
Hehehe... Han troede han havde fikset problemet ved at gøre som du skriver,
men for 2 uger siden sprang den igen.

Går og tænker lidt på en Basta diode lygte, og pille indmaden ud og så
montere det i baglygten.

Flemming

Fra : hg

Dato : 03-09-02 23:38

> Går og tænker lidt på en Basta diode lygte, og pille indmaden ud og så
> montere det i baglygten.
>
> Flemming

"snappet" fra et tidligere indlæg om: Re: Afblænding af
nummerpladebelysningen ???

http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195849

http://www.signaldynamics.com/

MVH
Gurskov

Fra : oxford

Dato : 04-09-02 22:28

> "snappet" fra et tidligere indlæg om: Re: Afblænding af
> nummerpladebelysningen ???
>
> http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195849
>
> http://www.signaldynamics.com/

Havde ellers søgt på google, men fandt ikke noget brugbart. Tak for linkene.

Flemming

Fra : Henning

Dato : 03-09-02 23:45

> [...]
> altid sprunget dem hurtigt. (et par uger)Så det er ikke noget pludseligt

Maxi lærdom: Dårlig forbindelse, også stel, kan få pærer til at springe. Rens alle forbindelser inkl fatningen.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-09-02 15:37

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse

> Maxi lærdom: Dårlig forbindelse, også stel, kan få pærer til at springe.
Rens alle forbindelser inkl fatningen.

Du har naturligvis helt ret, TS185 har ofte et ret dårligt ledningsnet og
stikforbindelser og især shunt-modstanden under batterikassen sidder meget
udsat for vejr og vind.
Men jeg løste det nu ved at montere en 12v pære...

Rittig

Fra : oxford

Dato : 04-09-02 22:26

> [...]
> udsat for vejr og vind.
> Men jeg løste det nu ved at montere en 12v pære...

Denne shunt modstand, er den til for at holde spændingen nede på de 6 volt?
Hvis ja, giver den så 12 volt fra spolen??

Flemming

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-09-02 22:57

"oxford" <oxford.1954@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Denne shunt modstand, er den til for at holde spændingen nede på de 6
volt?
> Hvis ja, giver den så 12 volt fra spolen??

Øhmn... Næh, det tror jeg ikke, jeg tror det er et helt igennem 6v system.
Men for at være helt ærlig, så kan jeg faktisk ikke huske det længere.
Modstanden er dimensioneret til at kunne brænde en del effekt af, men
hvorfor... Æhh...
Anyone?

Rittig

Fra : oxford

Dato : 05-09-02 20:37

> [...]
> Men for at være helt ærlig, så kan jeg faktisk ikke huske det længere.
> Modstanden er dimensioneret til at kunne brænde en del effekt af, men

Men hvis den nu er defekt, er det så typisk at pærerne springer, eller er
der også andre tegn på at shunten er tosset?

Flemming

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-09-02 21:08

"oxford" <oxford.1954@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvis den nu er defekt, er det så typisk at pærerne springer, eller er
> der også andre tegn på at shunten er tosset?

Ja, den slider også batteriet hurtigere op, for den lader for meget (altså
med for høj spænding) så vidt jeg husker.

Rittig

Fra : Henning

Dato : 06-09-02 10:55

> Modstanden er dimensioneret til at kunne brænde en del effekt af, men hvorfor... Æhh...

Nu kender jeg ikke ts185 elanlæget. Men er det ikke en komponent med samme karakteristik som en zenerdiode? (Set på andre 6V anlæg). Den åbner ved lidt over 7V og dropper strømmen til stel. Den kan også sidde på AC siden.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : oz5ky

Dato : 25-04-04 16:22

"Claus Rittig" skrev d. 04-09-02 22:57 dette indlæg :
> "oxford" <oxford.1954@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er det mulig at ombygge 6V til 12V evt. finde en spole (hvor kan man
få fat i en) der passer jeg har ikke meget lys i forlygten vil derfor
ombygge systemet til 12 volt
Knud

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-04-04 22:01

"oz5ky" <oz5ky.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.kandu.dk/

!

Rittig

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-04-04 22:45

Claus Rittig wrote:
> !

Kandu har tidligere lovet mig i en mail at de gerne ville gøre folk
opmærksomme på at de svarer på et indlæg der er gammelt, hvis det er
over en vis alder..

Det er nu ca. 6mdr siden de fortalte mig det, men de har vist ikke
haft tid/lyst/vilje til at udvikle det.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : oxford

Dato : 04-09-02 22:27

> Maxi lærdom: Dårlig forbindelse, også stel, kan få pærer til at springe.
Rens alle forbindelser inkl fatningen.

Ok... Det må lige prøves.

Flemming