HP OfficeJet G55 + printer server box 175 ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-09-02 20:43

Jeg har netop igen forsøgt at få subject til at spille med en iMac 333
med Mac OS 9.2.2 US, men det virker ganske enkelt ikke ordentligt.

Forsøger man at printe ud, så tager det flere minutter at printe ét ark
A4 med tekst ud, hvis den overhovedet printer det ud. Så låser HP
programmet og man bliver nødt til at slette ikonet og mange gange
genstarte Mac'en. Det kan man jo ikke byde en almindelig bruger at
skulle gøre et par gange om ugen ?!

Mac'en og printeren kører på faste IP adresser.

Hvis man pinger printer virker det upåklageligt. Trykker man på HP
ikonet på skrivebordet som styrer Scan, print og så videre kommer der en
fejl meddelse om at "no device is detected", selvom man lige har lavet
et perfekt ping.

Det er en løsning til små 7000,- kroner, så jeg forstår godt at familien
er træt af det.

Det er simpelthen det værste lort.

Nogen ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 04-09-02 11:09

in article 1fhyepa.1nrvpyp8lpzfgN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 03/09/02 21:43:

> Jeg har netop igen forsøgt at få subject til at spille med en iMac 333
> med Mac OS 9.2.2 US, men det virker ganske enkelt ikke ordentligt.

Jeg har samme OS...

> [...]
> programmet og man bliver nødt til at slette ikonet og mange gange
> genstarte Mac'en. Det kan man jo ikke byde en almindelig bruger at

... og samme el lignende symptomer.

Har kæmpet med det siden jeg købte G55'eren. Mønster: virker efter megen
aktuel bøvl,.. så går der en måned, hvori jeg ikke printer .. når så jeg vil
printe, er der kævl igen, forfra. forfra. forfra ..
Skandinavisk HP tlf support ikke til megen hjælp.

Jeg tror jeg fandt ud af, at det er fordi jeg ikke vil have HP
Communications.app liggende i Startup Items: når jeg flytter den ud i min
almindelige applikations mappe, kan HP ikke finde ud af det.

- Så nu har jeg lavet et alias på skrivebordet. Det virker, hvis jeg
dobbeltklikker dette før hver gang, jeg vil printe.

(Jeg hentede allerførst en ny driver fra HPs hjemmeside, der havde et
versionsnummer 4.etellerandet -- en måned tidligere havde jeg på cdROM
modtaget en version 2.etellerandet fra HP skandinavien, som de hævdede var
spritny.)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-09-02 13:23

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> versionsnummer 4.etellerandet -- en måned tidligere havde jeg på cdROM
> modtaget en version 2.etellerandet fra HP skandinavien, som de hævdede var

OK - så er det ikke mig, der har mistet grebet om Mac'erne ??!! Hvordan
har du tænkt dig at løse problemet ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-09-02 13:59

> [...]

> versionsnummer 4.etellerandet -- en måned tidligere havde jeg på cdROM
> modtaget en version 2.etellerandet fra HP skandinavien, som de hævdede var

Hvilken driver bruger du helt præsist ? På HP's site er den seneste
driver version 4.3.5 som skulle rette en del bugs. Det er helt sikkert
ikke den jeg bruger, da min installation er fra eftåret sidste år.

Spørgsmålet er bare om den nye driver løser problemet eller blot
udskyder pinen indtil garantien er udløbet ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 04-09-02 14:29

> Hvilken driver bruger du helt præsist ?

version 4.3.5.

37 Mb, = halvanden time download m ISDN.

Jeg er ikke interesseret i alle de filer, der har med G55's FAX at gøre
(faxSTF for Mac er meget bedre). Og det kan ikke lade sig gøre at fravælge
dette før installation.

Så da inst. var færdig, prøver jeg først at printe et ark A4. Går fint.
Derefter: Jeg vil ikke have HP Communications.app liggende i Startup Items.
Og dér lægges den automatisk ved installation. Så jeg flytter den ud i min
almindelige applikations mappe. Og nu kunne hp IKKE printe. Nu fik jeg de
samme gamle fejlmeddelelser, typisk "HP whatever is not installed or has
been disabled. Installér igen, sucker".

Sådan har min verden set ud siden HP-køb.
Men efterhånden har jeg fået skærpet opmærksomheden lidt, og denne gang var
jeg sikker på, jeg ikke havde lavet andet end at fjerne alt HP fax samt
flyttet Communications.app ud af Startup Items.

Så i mit tilfælde er løsningen altså at jeg har HP Communications
application liggende i min applikationsmappe. Og laver et alias. Som jeg har
liggende på skrivebordet. Så hver gang, jeg vil printe (eller scanne),
starter jeg den med dobbeltklik -- *før* jeg forsøger at printe.

Det har nu virket i et par uger.

(ps på den anden side: jeg havde samme problemer, de første 5 måneder. Og
dengang var jeg ikke begyndt at holde Startup Items tom ..)
(sjyy, printeren har vist ikke hørt det).

Fra : Per Bruus

Dato : 05-09-02 00:09

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> Spørgsmålet er bare om den nye driver løser problemet eller blot
> udskyder pinen indtil garantien er udløbet ?

Pudsigt, jeg har netop brugt Lørdagen på samme problem med en G85
igennem de to år min ven har haft den, har den konstant lavet ged i det.
Men, Vers. 4.3.5 har løst alle problemer i hvertfald intil videre
så hent den endelig, trods størrelsen.
Men husk at slette alt HP, og der ligger rigtig mange ting og flyder rundt
omkring.
Ellers hjælper det ikke.

Vh.
Per