NGK tændrørshætte - hvor ?
Fra : Michael K. S.

Dato : 03-09-02 19:18

Jeg søger et sted (gerne hos en DK-forhandler) hvor man kan købe en 90
graders kort silikonetype (blå) med typebetegnelsen LB ER,nogen der
kan hjælpe med en forhandler ??

-M

Fra : RpR

Dato : 03-09-02 19:52

> Jeg søger et sted (gerne hos en DK-forhandler) hvor man kan købe en 90
> graders kort silikonetype (blå) med typebetegnelsen LB ER,nogen der
> kan hjælpe med en forhandler ??

Speedline i skanderborg kan muligvis hjælpe, de sælger de røde hætter, så
mon ikke de kan skaffe de blå?

www.speed-line.dk eller ring på 86 51 11 81
--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-09-02 10:25

On Tue, 3 Sep 2002 20:51:39 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

>Speedline i skanderborg kan muligvis hjælpe, de sælger de røde hætter, så
>mon ikke de kan skaffe de blå?

Tak - Desværre ikke nej,men det var da et forsøg værd.....

-M

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 04-09-02 10:54

> Jeg søger et sted (gerne hos en DK-forhandler) hvor man kan købe en 90
> graders kort silikonetype (blå) med typebetegnelsen LB ER,nogen der
> kan hjælpe med en forhandler ??

Prøv at spørge ved http://www.ca-mc.dk , de importerer NGK

/cnn

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 04-09-02 11:07
Fra : Michael K. S.

Dato : 04-09-02 12:40

On Wed, 4 Sep 2002 11:53:43 +0200, "Christian Nedergaard"
<notvalid@nospam.dk> wrote:

>Prøv at spørge ved http://www.ca-mc.dk , de importerer NGK

Og det gjorde jeg så,svaret var ; findes ikke i landet og tages kun
hjem på specialordre (koster øjensynligt 150,-,tyskerne tager 65,-) -
øvs,nåh det bliver nok et originalt Aprilia i stedet så,ikke første
gang jeg oplever den historie,DK er et U-land hvis man vil have noget
bare en lille smule specielt ).

-M

Fra : RpR

Dato : 04-09-02 16:39

> [...]
> øvs,nåh det bliver nok et originalt Aprilia i stedet så,ikke første
> gang jeg oplever den historie,DK er et U-land hvis man vil have noget

Hvad er egentligt det specielle ved hætten?

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-09-02 18:09

On Wed, 4 Sep 2002 17:38:36 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

>Hvad er egentligt det specielle ved hætten?

Vandtæt race-silikonehætte der har en speciel udformning og som passer
sammen med nogle lidt specielle rør.Aprilia original er af et obskurt
fabrikat og koster omtrent det samme ....fandt en brugt i eftermiddags
- problem solved

-M

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 04-09-02 18:42

> [...]
> sammen med nogle lidt specielle rør.Aprilia original er af et obskurt
> fabrikat og koster omtrent det samme ....fandt en brugt i eftermiddags

Dejligt, så slap du for tyggegummiet og stripsene :)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-09-02 18:57

On Wed, 4 Sep 2002 19:42:06 +0200, "Michael Frederiksen"
<chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote:

>Dejligt, så slap du for tyggegummiet og stripsene :)

Jah for _denne_ gang,men som man plejer at sige - Hvad der ikke kan
laves med gaffa,strips og WD40 (og ok måske tyggegummi også) er ikke
værd at lave )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-09-02 07:18

Michael K. S. wrote ...

> Jah for _denne_ gang,men som man plejer at sige - Hvad
> der ikke kan laves med gaffa,strips og WD40 (og ok måske
> tyggegummi også) er ikke værd at lave )

Hell yes - *alt* kan fixes med gaffa og strips

--
Mikkel

Fra : RpR

Dato : 04-09-02 22:15

> Vandtæt race-silikonehætte der har en speciel udformning og som passer
> sammen med nogle lidt specielle rør.

Vandtæt skulle de flest da vist være idag tror jeg. De røde hætter er også
af silikone, og koster også 150,- stk. Hvad der så er specielt ved dem må du
ikke spørge mig om =)
Bruger selv en ganske almindelig NGK hætte med gummidutter i hver ende så
den er tæt. Aller været problemer dér.

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-09-02 22:30

On Wed, 4 Sep 2002 23:15:06 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

>De røde hætter er også
>af silikone, og koster også 150,- stk. Hvad der så er specielt ved dem må du
>ikke spørge mig om =)

Hvis du tænker på de røde som du omtalte,så var det ikke NGK men
Championhætter af silikone ,de koster 40,- stykket og passer ikke
sammen med de tændrør prilleren bruger,jeg har nemlig 2 af de hætter
.

>Bruger selv en ganske almindelig NGK hætte med gummidutter i hver ende så
>den er tæt. Aller været problemer dér.

Nej men alm. NGK hætter passer ikke sammen med tændrør/cykel for mit
vedkommende - det er undersøgt.

-M

Fra : RpR

Dato : 04-09-02 22:56

> [...]
> Championhætter af silikone ,de koster 40,- stykket og passer ikke
> sammen med de tændrør prilleren bruger,jeg har nemlig 2 af de hætter

Jeg VED en jeg kender har røde NGK hætter han købte ved Speedline for 150,-
stk!
Men hvilke rør kører du med siden de ikke passer?

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-09-02 23:20

On Wed, 4 Sep 2002 23:55:58 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

>Jeg VED en jeg kender har røde NGK hætter han købte ved Speedline for 150,-
>stk!

Tjah,jeg spurgte ham da jeg ringede og han sagde at de røde han havde
haft var Championhætter og kendte ikke noget til røde NGK,mere end det
ved jeg såmænd ikke

>Men hvilke rør kører du med siden de ikke passer?

BR9ECM med tyk (fastsvejset) top som NGK ifølge importøren ikke laver
alm. korte 90 graders hætter til,og det _skal_ det være da pladsen
mellem forhjul og forreste cylinder er uhyre trang....

Der findes måske alternativer,men jeg har ikke kunne få en klar
melding fra nogen på hvilke der med sikkerhed kan bruges til den
motor,udover naturligvis hundedyre racerør til 400 kr stykket....

-M

Fra : Poul B-H

Dato : 05-09-02 22:00

Hej Michael
Jeg bruger også BR9ECM på NSR 250'eren, så Honda laver også sådanne hætter.
Jeg har købt en meget speciel på ca 45 grader (forreste cylinder på en MC21
NSR, Honda part 30710-KV3-831) i blå silikone hos:
www.tygaperformance.com

Hætten på top cylinderen er på 90 grader.
Jeg mener der står et helt tredje navn på hætten

Poul B-H

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-09-02 23:00

> Nej men alm. NGK hætter passer ikke sammen med tændrør/cykel for mit
> vedkommende - det er undersøgt.

Den er iøvrigt heller ikke vandtæt.
Jeg bruger af og til de sorte NGK-hætter af hård plast, og de kan godt blive
vandtætte, hvis man fylder godt med silicone i før man monterer de to
gummi-hætter, men bløde hætter er langt mere driftssikre.

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-09-02 19:44

> nåh det bliver nok et originalt Aprilia i stedet så,ikke første
> gang jeg oplever den historie,DK er et U-land hvis man vil have noget
> bare en lille smule specielt ).

Hvad er forskellen på de røde og de blå gummi-hætter ?
Altså udover farven

/A

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 06-09-02 16:17

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote:

>nåh det bliver nok et originalt Aprilia i stedet
De er sikkert dyre.

Da jeg skulle have en ny tændrørshætte til min SuperTenere prøvede jeg
et par NGK-modeller, men de var alle for korte.

Hos en Yamaha-forhandler i Flensburg fik jeg en original til ~200
kroner - for én hætte! Det var dog væsentligt bedre end prisen jeg fik
oplyst hos en dansk forhandler: 395 kroner! Sådan noget svineri!

Hvorfor skal sådan et stykke plastik koste en formue, når NGK kan lave
nogen til 50-60 kroner?!

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : RpR

Dato : 06-09-02 17:04

> Hvorfor skal sådan et stykke plastik koste en formue, når NGK kan lave
> nogen til 50-60 kroner?!

Spørgsmålet er snarere hvorfor NGK ikke laver nogen der passer =)

Fra : Michael K. S.

Dato : 06-09-02 17:12

On Fri, 06 Sep 2002 17:16:47 +0200, Kåre Nejmann <post@kan.dk> wrote:

>De er sikkert dyre.

Faktisk ikke engang så slemt,når jeg hører om din,de koster "kun"
130,- fandt jeg så ud af i mellemtiden og jeg har fundet en brugt i
mellemtiden til ½-delen .Grunden til at jeg gerne ville ha' haft en
NGK-blå racehætte var at de angiveligt skulle være endnu bedre end
Aprilia original,så hvis nu en dansk forhandler havde haft dem til en
pris sammenlignelig med tyske....

>Hos en Yamaha-forhandler i Flensburg fik jeg en original til ~200
>kroner - for én hætte! Det var dog væsentligt bedre end prisen jeg fik
>oplyst hos en dansk forhandler: 395 kroner! Sådan noget svineri!

Jah - Personligt undersøger jeg altid om der findes alternativer til
originaldele (man smider kun nødtvungent originaldele på en banecykel)
,de er ofte mindst ligeså gode og ikke sjældent både bedre og
billigere og skal det endelig være originalt,så hvad delene koster i
udlandet.Det er vel nok muligt at nogle mener at man bør "støtte" sin
lokale forhandler som skal tjene ind på gyngerne hvad der sættes til
på karusellerne.Den holdning har jeg så ikke lige )

>Hvorfor skal sådan et stykke plastik koste en formue, når NGK kan lave
>nogen til 50-60 kroner?!

Du kender jo godt svaret (svarene)....f.eks fordi der er nogle der
godt vil/er nødsaget til at gi' den pris

-M