Alternativ til Airport?
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 03-09-02 14:43

Findes der et alternativ til Airport, som Airport også kan arbejde sammen
med?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-09-02 16:24

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> Findes der et alternativ til Airport, som Airport også kan arbejde sammen
> med?

Det kommer an på hvad du mener ? Mener du et andet access point, men
stadig med Airport på klient siden ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 03-09-02 17:33

> Det kommer an på hvad du mener ? Mener du et andet access point, men
> stadig med Airport på klient siden ?

Om jeg kan få trådløst netværk på en billigere måde til min iBook600.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-09-02 19:12

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> Om jeg kan få trådløst netværk på en billigere måde til min iBook600.

Airport virker med alt trådløst udstyr som er wi-fi certificeret. Men
der findes ingen alternativer til et airportkort i din iBook, fordi
Apple har lavet deres helt egen fysiske form af kortet, som vel i
princippet bare er et alm. pcmcia kort. På base siden er der mange
alternativer, du skal blot sikre dig at de kan konfigureres via din Mac,
hvilket i princippet vil sig, at den skal kunne "gåes til" via en
browser og ikke et windowsprogram. Jeg mener at Netgear har en brugbar
base. (Men de når ikke Apples flotte design til sokkeholderne.)

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 20:47

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 18:12 GMT, Martin wrote:

> du skal blot sikre dig at de kan konfigureres via din Mac,
> hvilket i princippet vil sig, at den skal kunne "gåes til" via en
> browser og ikke et windowsprogram.

telnet er også en gangbar løsning

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 06-09-02 11:36

Martin Bredthauer skrev:

> På base siden er der mange alternativer, du skal blot sikre dig at de kan
> konfigureres via din Mac,

Hvis man også skal have en Windows-maskine på nettet, så er det ligemeget,
ikke? Så kan man konfigurere den via Windows-maskinen, og derefter bruge
basen til ens Mac'er - eller ...?

Er der i øvrigt nogen, der har forslg til et billigt modtagerkort til en
PowerBook G3 233 Mhz (WallStreet, tror jeg, den kaldes), der jo ikke er
"AirPort-klar"?

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-09-02 20:32

> Om jeg kan få trådløst netværk på en billigere måde til min iBook600.

Det kan du godt, men der er en del små detaljer som man skal være
opmærksom på.

Hvis du bor i København, så er vi ved at arrangere MacBrugers workshop,
hvor et af temaerne blandt bliver trådløse netværk. Der vil blive
demonstreret Apples Airport samt andre produkter på kryds og tværs.

Det bliver meget lærerigt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 16:13

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Hvis du bor i København, så er vi ved at arrangere MacBrugers
> workshop, hvor et af temaerne blandt bliver trådløse netværk.

Saa kan det vaere at I kan age initiativ at tl komem i gang med et
projekt der alt for laenge har ligget paa tegnebraeddet: "AirPort
Kobenhavn": Dele baandbredde via AirPOtr rundt omkring i byen., saa
man kan nette naar man sidder paa cafe, i park m.v. JEg satser paa at
der er montret 2Mbit i vaeggen naar jeg kommer hjem til Noerrebro, og
jeg skaenker gerne en AirPort og noget bandbredde til det gode
formaal. Gustav er i stilling paa Istedgade. Andre?

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-09-02 16:21

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> jeg skaenker gerne en AirPort og noget bandbredde til det gode
> formaal. Gustav er i stilling paa Istedgade. Andre?

Jeg stiller da gerne vores 1 Mbit til rådighed for gæster på Sankt Peder
samt pizza restauranten i Hellerup.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 16:26

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg stiller da gerne vores 1 Mbit til rådighed for gæster på Sankt Peder
> samt pizza restauranten i Hellerup.

Muy bien. Donde es "Sank Peder"?

-j

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-09-02 17:21

On 04 Sep 2002 17:12:49 +0200, Janus <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> Kobenhavn": Dele baandbredde via AirPOtr rundt omkring i byen., saa
> man kan nette naar man sidder paa cafe, i park m.v.

Det her ser spændende ud i den forbindelse:

http://wire.less.dk/

Nogen der kender det udover deres hjemmeside?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 17:44

Jonas Voss <usenet@verture.net> writes:

> Det her ser spændende ud i den forbindelse: http://wire.less.dk/
> Nogen der kender det udover deres hjemmeside?

Har drukket en kop kaffe med folkene bag. De virker ganske flinkt og
entusisatiske.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 03:00

On Wed. d. 04 Sep. 2002 kl. 15:12 GMT, Janus wrote:

> [...]
> jeg skaenker gerne en AirPort og noget bandbredde til det gode
> formaal. Gustav er i stilling paa Istedgade. Andre?

Jeg kommer snart i stilling i pisserendekvarteret med 256kbit - så kan du
surfe gratis mens du får prygl på Jailhouse

btw. hvis det skal virke skal ordenligt bør vi vel også forsøge os med
roaming?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-09-02 19:29

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Jeg kommer snart i stilling i pisserendekvarteret med 256kbit - så
> kan du surfe gratis mens du får prygl på Jailhouse

Uhhmm... Morten, din fraekkert. Vi kom aldrig dertil. Maaske vi kan
faa en kop glogg og et rapp, naar jeg er hjemme igen?

> btw. hvis det skal virke skal ordenligt bør vi vel også forsøge os
> med roaming?

Si, det ville vaere kool med noget software til styring af, hvem der
maa komme paa og saadan.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 21:54

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 18:29 GMT, Janus wrote:

> Uhhmm... Morten, din fraekkert. Vi kom aldrig dertil. Maaske vi kan
> faa en kop glogg og et rapp, naar jeg er hjemme igen?

Det ka' vi godt - du får ikke ro i sjælen førend du har fået en
kop øl serveret af en håndfast tjener iført polizei uniform. Heraus!

> Si, det ville vaere kool med noget software til styring af, hvem der
> maa komme paa og...

Det kan vel løses ved at give adgang med enten passw eller ved at give
adgang på basis af mac-adresse. båndbrede styring ville ej heller være at
foragte.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-09-02 22:02

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Det ka' vi godt - du får ikke ro i sjælen førend du har fået en kop
> øl serveret af en håndfast tjener iført polizei uniform. Heraus!

Du har utvivlsomt ret. Fornemmer at du har det paa tilsvarende vis -
og at det maaske forklarer, hvorfor vi haenger saa meget ud her i
gruppen.

> Det kan vel løses ved at give adgang med enten passw eller ved at
> give adgang på basis af mac-adresse. båndbrede styring ville ej
> heller være at foragte.

Det ville vaere kool med et distribueret system af
MAC-adresser. Hertil en tilmeldingsformular, som faar ens lejlighed
til at lyse op som en roed prik paa et Kraks-kort. Tror jeg inviterer
wire.less forbi.

-j