Siemens M50, TDC-mobil og CSD-indstillinge~
Fra : Christian Dalager

Dato : 03-09-02 13:38

Jeg sidder her med min nye Siemens M50 i hånden.
Men jeg kan sgu ikke få OTA til at virke.
Har prøvet at installere midlets fra http://www.midlet.org/wap - men
får en fejl i hovedet.

Det er CSD-indstillingerne i Java-profilen den er gal med.
Teledanmarks support vidste ikke, hvad jeg talte om, og henviste mig
til Siemens.
Siemens vidste heller ikke rigtigt, hvad jeg talte om og henviste mig
tilbage til Teledanmark. Efter et "Der står ikke nogen indstillinger
her under 'danmark'".
Har prøvet med wap-indstillingerne uden held :(

Er der nogen, der har fået det til at virke? Eller ved nogen noget,
som jeg ikke ved?

Det drejer sig om
* dialupnummer
* type (isdn/analog)
* brugernavn
* adgangskode

Christian
(har downloadet j2me-udviklingspakken fra Siemens, så jeg er i den
grad parat til at kode!!)

Fra : Fischer

Dato : 03-09-02 14:09

> Har prøvet med wap-indstillingerne uden held :(

Men det er vel det eneste der er at bruge?

> Det drejer sig om
> * dialupnummer
+4540390909

> * type (isdn/analog)
isdn

> * brugernavn
tdk

> * adgangskode
waptdk

Kan du ikke indtaste en IP-adresse et eller andet sted?
IP = 194.182.251.015

*Fischer

Fra : Christian Dalager

Dato : 04-09-02 11:11

Tak Fischer, men det er prøvet
> Men det er vel det eneste der er at bruge?
Ja, det skulle man tro, ikke? Men man får en 'forbindelsen afbrudt' --
er der nogen der ved, om OTA kører på en eller anden speciel protokol eller noget?
Troede egentlig bare, det var plain and simple wap.

> Kan du ikke indtaste en IP-adresse et eller andet sted?
Nej, desværre ikke.

/christian

Fra : zneacer

Dato : 06-09-02 07:28

jeg har snakket med siemens i går og de sagde at de ville have noget
info om java og spil i slutningen af næste måned... indtil da må vi
vente...

Fra : Christian Dalager

Dato : 06-09-02 15:00

Sjovt, jeg talte også med dem i går -- og der sagde de at jeg skulle
prøve at kontakte dem i næste uge. Men mon ikke det med 1½ måneds tid
er mere realistisk...

Fra : Christian Dalager

Dato : 08-09-02 13:11

Så har jeg fundet en imidlertidig løsning på downloadproblemet indtil
simens får aktiveret OTA på det danske net:

Aktivér modtagelse af data:
Indstillinger -> Dataudveksling -> Fax/Data. -> modtag fax/data

Og så virker mit - er dog ikke færdig med at teste endnu.
Ved ikke, om der er bivirkninger ved altid at have aktiveret
modtagelse af fax og data. Anyone?

Kig her, hvis du gerne vil have detaljer om m50'erens
javaspecifikationer.
http://kissen.cs.uni-dortmund.de:8080/devicedb/index.html

Og her, hvis du er på udviklerholdet:
http://www2.siemens.fi/developers.jsp

/christian

Fra : zneacer

Dato : 10-09-02 09:00

bin there done that.... får stadig smækket fejlmeddelelser i hovedet
og kan stadig ikke hente noget... nogen forslag til hvad jeg kan
gøre???