mp3-afspiller (iPod?) & digitalkamera....?~
Fra : Klaus Lauritsen

Dato : 03-09-02 13:23

Daws,-

lidt O.T., men der er sikkert nogle kloge høveder her i gruppen der kan
svare på følgende:

Jeg har et fint digitalkamera, og/men kunne bruge at tømme Compact
Flash-kortet "i marken"/på ferie o.s.v... jeg kunne selvsagt købe mig fattig
i store RAM-kort (f.eks. MicroDrive), men funderer på en smartere løsning:
Er det muligt at overføre data fra et digitalkamera (med USB-stik) til en
harddisk-baseret mp3-afspiller?

Det er næppe en iPod (desværre) jeg skal have fat i, men måske nogle andre
typer med USB kan tricket?

--

MVH Klaus Lauritsen
(Remove NIXTHIS in mailadress to reply)

Fra : Sebastian Løck

Dato : 04-09-02 12:37

"Klaus Lauritsen" <klausNIXTHISlauritsen@hotmail.com> wrote

> [...]
> svare på følgende:
>
> Jeg har et fint digitalkamera, og/men kunne bruge at tømme Compact
> Flash-kortet "i marken"/på ferie o.s.v...
Det vil der nogen være glad for

> men funderer på en smartere løsning:
> Er det muligt at overføre data fra et digitalkamera (med USB-stik) til en
> harddisk-baseret mp3-afspiller?

Der findes faktisk nogle "image tanks" til prof. brugere. Det er en
kasse med en harddisk, en kortlæser en batteri og lidt styresystem i
en flashhukommelse. Det skal sikkert virke efter hensigten, men jeg
tror nu at du bliver endnu fattigere af den løsning.

Alternativ kan du jo skaffe dig en ældre powerbook (fx. en 5300) til
en tusse, sæt nyt stort harddisk (pris alt efter behov for størrelse)
i og en PC-Card adapter til dine CF kort (de er faktisk ikke særlig
dyre). Så kan du i ny og næ flytte filerne fra flashkortet til en
harddisk. Men så slæber du rundt på noget der vejer 3-4 kg.

> Det er næppe en iPod (desværre) jeg skal have fat i, men måske nogle andre
> typer med USB kan tricket?
Der er jo faktisk ikke så mange mp3-player med Harddisk på marked. Jeg
kender ikke til noget projekt, hvor det lykkedes at flashe mp3
playerens hukommelse, at de også kan bruges som image-tank. Men du er
ikke den eneste der har den ide. Lad Google bare søge efter "image
tank iPod".

Jeg anskaffede mig et 128 MB kort, som faktisk er nok for mine behov.
Det 16 MB kort der kom med kameraet er kun "til nødtilfælde". 1
billede i høj opløsning (4 Mpix) fylder jpeg komprimeret ca. 1,2 MB.
Det kræver at jeg allerede on the road laver en lille grovsortering af
mine billeder. Men jeg kunne sagtens også leve med en 1 GB microdrive.

hilsen
Sebastian

Fra : Klaus Lauritsen

Dato : 06-09-02 14:24

Sebastian,-
tak for tippet med "image tank" (aldrig hørt om begrebet før).

Resultat: http://www.archos.com/us/products/product_jbmm.html

Ikke en iPod, men det ser dæl'me speædende ud. Så mangler vi bare
oplysninger om priser og levering...

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 08-09-02 09:17

> [...]

> Sebastian,-
> tak for tippet med "image tank" (aldrig hørt om begrebet før).
Det ser ret spændende ud. Men EUR 417.22 er heller ikke lige det jeg
kalder et køtilbud.

> Ikke en iPod, men det ser dæl'me speædende ud. Så mangler vi bare
> oplysninger om priser og levering...
Archos forhandles mange steder her i landet og så vil jeg bare spørge
hvornår de kan få fat i det.

Ellers kan du jo bare bestille det i UK. Som som bekendt er medlem af EU
og dermed burde der ikke være nogle problemer.
http://www.archos.com/uk/products/product_jbmm.html

hilsen
Sebastian